کد خبر: ۲۲۳۳۰

تکانی اندک در بازار مرغ/ توقف صادرات مرغ زنده به افغانستان

در چند روز اخیر افزایش 300 تومانی قیمت گوشت مرغ را در بازار شاهد بودیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در ایام شب‌های قدر قیمت مرغ 200 تا 300 تومان افزایش داشت، اما تمامی اقلام آن تابع این افزایش قیمت نبودند.

محمد یوسفی افزود: فقط مرغ کشته که به‌صورت عمده‌فروشی خرید و فروش می‌شد، از افزایش 300 تومانی برخوردار شد و قیمت مرغ زنده نیز دارای افزایش 200 تومانی بود، به‌گونه‌ای که هر کیلوگرم آن درب مرغداری به قیمت چهارهزار تومان خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در میدان بهمن پنج‌هزار و 300 تا پنج‌هزار و 500 تومان بود و در میادین میوه و تره‌بار نیز بدون تغییر خرید و فروش شد.

یوسفی ادامه داد: قیمت خرده‌فروشی مرغ شش‌هزار و 200 تومان و عمده‌فروشی آن پنج‌هزار و 700 تومان گزارش شده است.

مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات حذف شد، اما محدودیت‌های دامپزشکی باقیست

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره حذف مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات تصریح کرد: در ایام عید همواره نگرانی خارج شدن بازار از کنترل وجود داشت و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی برای آنکه قیمت مرغ داخلی تحت کنترل قرار گیرد؛ علاوه بر مجوز دامپزشکی، وجود مجوز وزارت جهاد کشاورزی را نیز ضروری دانست، اما در شرایط حاضر که وضعیت تولید در داخل مناسب است، این مجوز برداشته شده، اما گرچه محدودیت‌های دامپزشکی همچنان وجود دارد.

وی یادآور شد: بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان تحت کنترل شدید سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد و بر اساس شایعاتی که در منطقه منتشر شده است، در حال حاضر تخم‌مرغ ایرانی که راهی کشور عراق می‌شد، با مجوزهای موردی حمل می‌شود و کشور افغانستان نیز به‌تازگی اعلام کرده که تخم‌مرغ و مرغ زنده ایرانی را به‌دلیل شیوع آنفلوآنزا خواهان نیست.

یوسفی تأکید کرد: از آنجا که فارم‌های صنعتی پاک از بیماری است، جای نگرانی برای مردم و سایر کشورها وجود ندارد و امیدواریم که هرچه سریع‌تر ایران از وجود آنفلوآنزا پاک شود.

وی درباره منطقه فیروزکوه و دماوند که این بیماری در مرغ‌های بومی آنها گزارش شده است، اظهار داشت: همچنان مشکلی وجود ندارد و بیماری تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.

 

 

نظر شما
ادامه