کد خبر: ۲۲۲۹۳

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه طبق اعلام سازمان دامپزشکی به هیچ وجه از سم مالاشیت گرین نباید در مزراع پرورش ماهی استفاده شود، گفت: به کارگیری آن خلاف مقررات است و فردی که در مزارع پرورش ماهی از آن استفاده کند مجازات می‌شود.

«سید حسن صالحی» رئیس سازمان شیلات ایران در گفت‌‌وگو با فارس در مورد استفاده از سم مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا، گفت: استفاده از این سم در کشور سال‌هاست که ممنوع شده و مزارع پرورش ماهی از آن استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: در گذشته از این سم برای ضدعفونی مزارع استفاده می‌شد اما با ممنوعیت مصرف آن سازمان دامپزشکی جایگزین‌ آن را معرفی کرده است.

رئیس سازمان شیلات در پاسخ به این پرسش که اگر این ماده در مزارع پرورش ماهی استفاده نمی‌شود، به چه دلیل در بازار به وفور خرید و فروش می‌شود، گفت: ممکن است برای ضدعفونی ماهیان زینتی از آن استفاده شود.

صالحی تصریح کرد: قطعا سازمان دامپزشکی با پرورش دهندگانی که از این سم غیرمجاز در مزارع پرورش ماهی استفاده کنند، برخورد شدیدی می‌کند و مزرعه آنها را پلمب می‌کند.

وی افزود: طبق اعلام سازمان دامپزشکی به هیچ وجه از این سم در مزارع پرورش ماهی نباید استفاده شود و بکارگیری آن خلاف مقررات است و هر فردی که از آن استفاده کند، مجازات می‌شود.

به گزارش فارس: مالاشیت گرین یک ماده ضدعفونی کننده بسیار قوی برای درمان عفونت‌های قارچی و انگلی در ماهیان است که علیرغم محاسنی که در بهبودی آلودگی‌ها در ماهیان دارد، برای سلامتی انسان چه در حین بکارگیری و یا مصرف ماهیانی که باقیمانده مواد فوق را در بافت دارند، مخاطره آمیز است.

این گزارش می‌افزاید: مالاشیت گرین یک ماده سرطان‌زاست که مصرف آن بیش از 20 سال است که در کشورهای دنیا ممنوع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه