کد خبر: ۲۲۲۵۳

دو روز قبل (یکشنبه ۹۴/۴/۱۴) لاشه یک خرس قهوه ای در منطقه گدوک در شهرستان فیروزکوه استان تهران مشاهده شده است.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، لاشه این خرس قهوه ای که به لحاظ جنسیت نر بوده است جهت بررسی به کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان منتقل می گردد.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد این خرس جوان بر اثر شلیک گلوله چهارپاره و برخورد با اندام حیاتی بدن از جمله قلب کشته شده است.

نقی میرزا کریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این باره گفت: در پی تماس تلفنی شهروندی مبنی بر وجود لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در منطقه گدوک در مجاورت محور قائم شهر – تهران ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران با لاشه یک خرس قهوه ای با دست و پای بسته در حالی که از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله ساچمه زنی چهارپاره قرار گرفته بود برخورد کردند، افزود: در بررسی های مقدماتی صورت گرفته مشخص گردید که لاشه این خرس توسط یک خودروی وانت از محلی دیگر به این مکان انتقال یافته است.

میرزاکریمی اظهار داشت: لاشه این خرس در مدت زمان کوتاهی به منظور انجام بررسی های بیشتر به پارک پردیسان منتقل گردید.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از امحاء سرنخ های موجود در این خصوص، تا قبل از انتشار خبر توسط برخی رسانه ها، این اداره کل نسبت به انتشار هرگونه خبر در این راستا خودداری نموده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به وقوع جرم و اهمیت تحقیقات مقدماتی در پرونده های قضایی تصریح کرد: از رسانه های ارتباط جمعی انتظار می رود نسبت به انتشار اخباری که منجر به مخدوش شدن روند تحقیقات و مطلع شدن متخلفان از پیگیری های ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران می شود بدون هماهنگی های لازم خودداری نمایند.

تصاویر زیر از علیرضا شهرداری مربوط به لاشه خرس کشته شده در شهرستان فیروزکوه می باشد که محل برخورد گلوله بر روی بدن خرس در تصاویر مشخص است:

 

 

نظر شما
ادامه