کد خبر: ۲۱۶۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
«سید محمد موسوی» افزود: آلودگی و غیر بهداشتی بودن گوشت بوفالوی هندی را رد می‌کنم، زیرا این موارد بهانه‌ای برای واردات گوشت برزیلی است ...
777

حکیم مهر - رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی از عدم موافقت مسئولین با درخواست واردات 20 هزار تن گوشت بوفالو خبر داد.

سید محمد موسوی، در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در سال 92 حدود 20 هزار تن گوشت بوفالو وارد کشور شد و در سال گذشته واردات گوشت بوفالو نداشتیم، اما برای سال جاری درخواست واردات 15 تا 20 هزار تن گوشت بوفالو را داده ایم که هنوز با آن موافقت نشده است.

وی با بیان اینکه دلالها و واسطه ها از واردات این نوع گوشت جلوگیری می کنند، گفت: به دلیل اینکه واردات گوشت برزیلی سود بیشتری برای دلالها دارد، از واردات گوشت بوفالو ممانعت می کنند.

موسوی با اشاره به قیمت گوشت بوفالو و گوشت برزیلی در بازار تصریح کرد: قیمت گوشت بوفالوی هندی با ارز آزاد هر کیلو 13 هزار تومان و با ارز مبادله ای هر کیلو 11 هزار تومان است، اما بهای گوشت برزیلی در بازار با ارز مبادله ای 18 هزار تومان است که واسطه ها آن را 25 هزار تومان در بازار می فروشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گوشت بوفالو (گاو میش هندی) مرغوبیت گوشت برزیلی را دارد یا خیر؟ افزود: آنچه در خصوص آلودگی و عدم بهداشت این نوع گوشت مطرح می شود را رد می کنم، زیرا این موارد بهانه ای است برای واردات گوشت برزیلی!

موسوی گفت: هم اکنون صنایع تبدیلی و صنایع غذایی در کشور مغفول مانده اند و ورود واسطه ها و شبه دولتی ها به بدنه وزارت جهاد کشاورزی اوضاع را بدتر از گذشته کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
0
آیا ایشان شرایط کشتارگاهی و کیفیت هر دو کشور برزیل و هند را شخصا مشاهده نموده اند ویا خدای نکرده ایشان هم به سود بیشتر فکر می کنند.
dvm
|
-
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
0
من خودم چند سالی مسئول فنی یکی از بهترین شرکت های تولید کننده فراورده های گوشتی بودم.انصافا گوشت برزیلی شرف داره به گوشت هندی.گوشت بوفالوی هندی زود تیره رنگ میشه و منظره خوبی نداره.
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
دوستان عزیز
به نظر من بهتر است ما ها به هیچ عنوان در هیچ دعوای اقتصادی که به نفع یک طرف است وارد نشویم بهتر است ما وطیفه مان این است که تولید هر کجای دنیا باشد و ایران بخواهد واردکند اگر مطابق باشرایط بهداشتی بود تایید کنیم والا نه
قرار نیست اگر گوشتی خوب بود به اسم هند رد شود و اگر گوشتی ارم برزیل داشت حتما تایید شود. مهم استاندارهای کشور ایران و سازمان دامپزشکی است که باید رعایت شود.
من سئوالی دارم
ما هیچ وضعیت کشتارگاه های خودمان را به لحاظ بهداشتی بررسی کردیم؟ واقعا درصد آلودگی آنها چطور است؟چرا تولید کنندگان شیر و گوشت در کشور مدام ضرر می دهند و ترک شغل می کنند؟ بهتر نیست به جای دعوای هند و برزیل به فکر اینها باشیم و آنها را تقویت کنیم تا اصلا واردات نداشته باشیم چرا شیری که هر لیترش 2000 تومان برای دامدار تمام می شود باید تنها 1300 تومان در بهترین شرابط از او خریداری شود بعد هم ....
باید حل مشکل ممکلت استراتژیست فکر کرد نه موضعی و درگیر حاشیه ها نشد.

دامزشک دلسوز
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
اقا حالا شماها از هند می اوردید سوسیس کالباس را ارزون میکردید اون وقت جیب شما ها پر میشد و سلامتی مردم به هوا.... حالا بذار جیب دلالهای برزیل پر بشه.برای ما مردم عادی بد بخت همیشه جیبی هست که داره پر میشه فرقی نداره سلامتی مون مهم تره
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
دست هرکسی نذاشت از برزیل گوشت وارد بشه درد نکنه
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
1


هرفردی که در صنعت گوشت دستی بر آتش داشته باشد میداند کیفیت گوشت برزیلی به مراتب بهتر از گوشت بوفالوی هندی می باشد و این امر دارای دلایل مختلفی است
سن و جنس گوساله ها و همچنین شرایط پرورش و از طرفی کشتارگاههای کشورهایی از قبیل برزیل بسیار بهداشتی و حتی مورد تایید اتحادیه اروپا است
گوشت بوفالوی هندی هم مشکل بهداشتی ندارد ولیکن عوامل دیگری در این قسمت دخیل هستند که باعث میشود که مدیر عامل محترم تولیدکنندگان فراورده های گوشتی اینگونه مساله را رسانه ای نمایند.
سوالی از ایشان دارم اگر قیمت گوشت برزیلی با هندی یکی باشد کدام را ترجیح میدهید و چرا
یقینا هندی را انتخاب نمی کنید ولی حتما دنبال گوشتی خواهید بود که ارزانتر باشد
اما در تقاضای مدیر عامل محترم قبل ازایکه موارد بهداشتی ولی مطرح باشد مساله سود ومنافع صنفی مطرح است که توضیح داده خواهد شد.
تفاوت گوشت برزیلی و هندی حسب گفته خودشان حدود 14هزارتومان است
این اقایان گوشت هندی را با چهاده هزار تومان ارزانتر میخرند ولی در فرمول محصولات همان 25هزار تومان را لحاظ می نمایندحال با یک محاسبه سر 1نگشتی جهت واردات 20 هزارتن گوشت هندی این میزان سود باد اورده نصیب تولید کنندگان فراورده های گوشتی میگردد.
20000*1000=20000000
20000000*14000=280000000000
مردم باید پول بیشتری برداخت نمایند و محصول دارای کیفیت پایین تر مصرف نمایند.
این بخشی از ماجراست
بخشی از این گوشتهای هندی ارزان قیمت که بایستی به مصرف صنعتی برسد وارد چرخه مصرف خانوار میگردد
این بدان معنی است که این میزان سود (کیلویی چهارده هزار تومان)انها را قانع نمیکند به همین خاطر آنها را به مصرف خانوار میرسانند و به جای این گوشت ارزان سایر مواد ارزان قیمت از قبیل چربی احشایی و یا چربی مرغ را در ترکیب مواد تولیدی اضافه می نمایند تا بدین ترتیب سود بیشتری عاید انها گردد
مشخص میکردد که واردات بیست هزار تن گوشت بوفالو حدود چهار صد میلیارد تومان سود دارد که سود کمی نیست و نمیشود از ان گذشت بلکه برای واردات ان بایستی هزینه شود و هرکس هم مخالفت کردد سریع مورد تهمت قرار میگیرد .لازم به توضیح است که متولی نظارت بر فراورده های گوشتی وزارت بهداشت می باشد .

ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
0
آقای موسوی واقعا شما از جنایتی که در ارتباط با فروش گوشت هندی به عنوان گوشت چرخ کرده و فروش به رستوران ها و.... خبر نداری ؟ چرا خودتان را به کوچه علی چپ می زنی ؟ چرا روی سوسیس توایدی نمی نویسید تولید با گوشت هندی ؟و... متاسفانه فاتحه دامپزشکی را در کنترل باید خواند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
0
کامنت دوستان عزیز
اتفاقا به کار اقتصادی اتفاقا باید کارداشت و فهمید . باید بدانی چه اتفاق اقتصادی می افتد تا بهداشت را بتوانی کنترل کنی و گر نه اگر مثل خرمالو رفتار شود بهداشت هم هوا می شود . این مسائل تخلف سازمان یافته است نه تخلف عادی .بصیرت می خواهد .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
0
چه کسانی گوشت وارد می کنند و قبلا به نوعی در وزارت خانه کشاورزی یا معاون یا مدیر عامل و یا ... بوده اند .
نظر شما
ادامه