کد خبر: ۲۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مشاور علمی و تحقیقاتی رئیس جمهور مصر که برای شرکت در اجلاس G15 به تهران سفر کرده است روز شنبه ضمن بازدید از فعالیتهای موسسه رازی خواستار همکاریهای علمی ، تحقیقاتی و آموزشی در زمینه مواد بیولوژیک و تهیه واکسن با جمهوری اسلامی ایران شد.
پرفسور محمد وقعی که در راس هیأتی از کارشناسان و ارباب جراید کشور مصر در حاشیه اجلاس G15 از موسسه رازی بازدید می کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران مسیرطولانی را با قدمهای استوار در زمینه تولید واکسن پیموده است. این موسسه در منطقه سرآمد تمام موسسات واکسن ساز است از این رو ما خواهان مراودات علمی، تحقیقاتی در این زمینه با موسسه رازی و جمهوری اسلامی هستیم.
در این دیدار دکتر دلیمی آمادگی موسسه ارزی را دراین خصوص اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد این دیدار دریچه ای را برای مراودات علمی با کشور مصر بگشاید.
در سالهای اخیر محققانی از کشور مصر برای شرکت در دوره های معتبر سازی تولید واکسن در کشورهای اسلامی که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار می شده بود شرکت داشتند.

همچنین سردبیر روزنامه الاهرام مصر هم که برای پوشش خبری نشست سران G15 در تهران بسر می برد در بازدید از فعالیتهای علمی، تحقیقاتی و تولیدی موسسه رازی آنرا خیره کننده دانست.
عثمان محمد که همراه هیأتی رسانه ای و اجرایی برای اولین بار در حاشیه اجلاس G15 به ایران سفر کرده است از مشاهده این همه پیشرفت و تحول در جمهوری اسلامی ایران بخصوص در زمینه علمی و تحقیقاتی شگفت زده شده و گفت به طور قطع و یقین موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خاور میانه همتا ندارد.
در این بازدید دکتر عبدالحسین دلیمی رئیس موسسه رازی فعالیتهای این موسسه را در تحقیق و تولید مواد بیولوژیک بخصوص تهیه انواع واکسن تشریح کرد.
بازدید کنندگان در ادامه از نمایشگاه دائمی روابط عمومی و بخش جانوران سمی و تهیه پادزهر بازدید کردند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۰
0
0
بخش دولتی انها از مال ما هم افتضاح است 12000 دامپزشک بخش دولتی دارند و همه بی کار هستند نگاهی به سایت OIEبیندازید متوجه خواهید شد
نظر شما
ادامه