کد خبر: ۲۱۵۲۴

دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، با صدور دستوری قضایی خطاب به فرماندهی انتظامی این شهرستان خواستار همکاری و مساعدت پلیس با ناظران و بازرسان بهداشتی دامپزشکی گردید.

دکتر رضا رحیمی رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: این دستور مقام قضایی به دنبال مذاکرات شفاهی و کتبی صورت گرفته با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاون وی درخصوص صدور حکمی کلی مبنی بر همکاری موثر پلیس با بازرسان بهداشتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در این حکم خطاب به فرماندهی انتظامی شهرستان تصریح شده است که ترتیبی اتخاذ شود تا تمام روسای کلانتری ها و پاسگاه های شهری و روستایی تحت امر آن فرماندهی، همکاری لازم را با شبکه دامپزشکی در راستای ایفای وظایف قانونی و کنترل و نظارت بر چرخه تولید، حمل، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قانونگذار، عنوان «ضابط قضایی خاص» را برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی به رسمیت شناخته است، همکاری ویژه دستگاه های قضایی و انتظامی با ناظران و بازرسان بهداشتی شبکه های دامپزشکی می تواند به میزان قابل توجهی در ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه و برخورد موثرتر با متخلفان و سودجویان کمک کند و از دغدغه های موجود در این حوزه بکاهد.

 

 

نظر شما
ادامه