کد خبر: ۲۱۴۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

«اهواز نوین» نوشت:

 

صبح امروز جمعی از دانشجویان ارزشی بسیج دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به وضعیت نامطلوب فرهنگی این دانشگاه درمقابل دفتر سرپرست این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش اهوازنوین، صبح امروز جمعی از دانشجویان ارزشی بسیج دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به وضعیت نامطلوب فرهنگی این دانشگاه ونمایش تئاتری با مضمونی در راستای ترویج فساد جنسی که چندی پیش در دانشکده دامپزشکی اجرا در آمده بود درمقابل دفتر سرپرست دانشگاه شهید چمران تجمع کردند.

_DSC1859

*تجمع کنندگان جهت حضور در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه شهید چمران از ساعت ۱۱صبح جلوی درب سازمان مرکزی حضور یافتند به جهت ممانعت حراست دانشگاه از ورود آنها به سالن جلوگیری به عمل آمد.

IMG_2042

*عده ای از دانشجویان در اعتراض گفتند : اگر شما مثل ما شاهد اعمالی بودید که با نظام جمهوری اسلامی مخالف است دست به تجمع نمی زدید ،حرف ما دفاع از ارزش هاست در مقابل اقدامات ضد ارزشی که طی یکسال و نیم اخیر به دلیل سکوت معنادار مسئولین در دانشگاه در حال انجام است.

_DSC1901

*دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته هایی چون جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی باشد /حواستان است دانشگاه به کجا کشیده می شود و …. اعتراض خود را به اقدامات ضد فرهنگی مسئول معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام کردند.

_DSC1980

*گفتنی است به دلیل ممانعت از ورود دانشجویان معترض به سالن دانشگاه ده نفر از اعضای بسیج دانشجویی به نمایندگی از جمع حاضر جهت اخذ مجوز تجمع و توجیه اقدامات ضد فرهنگی معاونت فرهنگی در دفترسرپرست دانشگاه حضور یافتند.

*بعد از گذشت یک ساعت انتظار بسیجیان دانشگاه شهید چمران اعتراض در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه با سردادن شعارهای الله اکبر /مرگ بر اسرائیل /وتکبیرهای مکرر آغاز گردید .

*عضو بسیج دانشجویی در مقابل دفتر سرپرست دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره نور در خصوص ترویج زشتی در جامعه گفت: ما امروز در مقابل دفتر ریاست دانشگاه جمع شده ایم تا اعتراض خود را نسبت به کارهای خلاف شرع و عرفی را که ازطرف معاونت فرهنگی دانشگاه در این دانشگاه انجام می شود، اعلام کنیم.

_DSC1967

عضو بسیج دانشگاه گفت : از زمانی که معاونت فرهنگی دانشگاه در این دانشگاه شروع به کار کرده است در راستای کار فرهنگی نه تنها هیچ عمل مثبتی صورت نگرفته بلکه بالعکس فضای فرهنگی دانشگاه به سمت و سویی ضد ارزشی و فرهنگی پیش می رود ونسبت به بد حجابی در دانشگاه هیچ گونه عکس العملی انجام نمی گیرد و دانشگاه به جولانگاه یک عده هنجارشکن که به دنبال مدگرایی هستند تبدیل شده است.

_DSC1856 (2)

وی گفت : عده ای از دانشجویان با آرایش های زننده و پوشش نامناسب باعث به هم زدن آرامش روحی سایر دانشجویان شده و در محیط دانشگاه آزادانه حرکت می کنند و متاسفانه کوچکترین تذکری ازسوی حراست به آنها داده نمی شود.

_DSC2065

امین کریمی مسسول فرهنگی بسیج دانشجویی شهید چمران افزود: چندی پیش نیز جشنواره ای به اصطلاح علمی با مبلغ میلیاردی از بودجه بیت المال برگزار شد که این جشنواره نه تنها مضمون مناسبی بلکه هیچ مخاطبی نیز نداشت ،آیا بهتر نیست معاونت فرهنگی دانشگاه پول بیت المال را در راستای مصارف فرهنگی و ارزشی دانشگاه که وظیفه اصلی و قانونی این معاونت است هزینه کند.

* دانشجویان شعارهایی با مضمون ،ننگ ما ننگ ما مسئول فرهنگ ما سر می دادند.

نماینده دانشجویان درخواست عزل مسئول معاونت فرهنگی از سوی سرپرست دانشگاه چمران را خواستار شد و جمع حاضر نیز موافقت خود را در خصوص این درخواست با تکبیرهای مداوم اعلام کردند.

_DSC2038

*سپس مهدی پیام مسئول نشریه ” امیدم آرزوست” به عنوان سخنران دوم در جمع دانشجویان ارزشی معترض به وضعیت نامطلوب فرهنگی دانشگاه و نمایش تئاتر چند روز پیش در دانشگاه شهید چمران گفت:اجرای قوانین از سوی مسئولین دانشگاه لازم است و هر مسئولی که بخواهد کوتاهی کند می تواند استعفاء دهد و مسئولیت را تحویل دهد.

_DSC1879

وی افزود: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و این دانشگاه دانشگاهی اسلامی است و باید منطبق با قوانین شرع باشد، اما گویا در دانشگاه چمران عده ای خلاف این نظر را دارند و دانشگاه به جولانگاه بعضی هنجار شکن ها تبدیل شده است.

IMG_2092

وی با اشاره به وضعیت اسف بار فرهنگی دانشگاه گفت: اختلاط های بی شرمانه ، روابط ناسالم ، برگزاری اردوهای مختلط با وضع نامناسب از دیگر مسائلی است که در دانشگاه اتفاق می افتد، متاسفانه تسامح و تساهل مسئولان به حدی رسیده است که عده ای دانشگاه را به جولانگاه مد و ظاهرپرستی تبدیل کرده که نمونه بارز آن تئاتری بود که چند روز پیش در دانشکده دامپزشکی اجرا شد و در آن وقیح ترین مسائل جنسی در انظار عمومی به نمایش گذاشته شد.

_DSC1907

*دانشجویان با تکبیر و شعارهایی چون الله اکبر خامنه ای رهبر,مرگ بر ضد ولایت فقیه,درود بر رزمندگان اسلام,سلام بر شهیدان,مرگ بر آمریکا,مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافقین و کفار و با مشت های گره کرده سخنرانان را همراهی کردند.

این مسئول نشریه دانشجویی گفت: تجمع ارزشی امروز دانشجویان دانشگاه چمران به جهت تغییر فضای فعلی فرهنگی دانشگاه است و امیدواریم مسئولین این خواسته ما را جدی بگیرند.

_DSC1958

_DSC2109

احمد محمد زاده عضو دیگر بسیج دانشجویی درادامه تجمع بیان کرد: امروز دیگر سکوت جائز نیست سوال ما این است چگونه است که به نشریاتی که خلاف قانون عمل می کنند و اصل نظام را زیر سوال می برند مجوز داده می شود ؟ معاونت فرهنگی دانشگاه طبق کدام قانون اجازه دارد اخبار افرادی که فتنه گر محسوب می شوند را در دانشگاه رواج دهد؟ چگونه است که فعالیت های ضدارزشی مجوز دارند و در مقابل اینگونه تجمعاتی که در راستای دفاع از ارزش های انقلاب است می ایستند.

وی گفت : بارها توسط بسیج دانشجویی بیانیه خوانده و تذکرداده شده است اما گوشی برای شنیدن نیست درخواست ما این است که به قانون عمل کنند نه به سلایق .

*حضور پیدا نکردن سرپرست دانشگاه یا مسئول معاونت فرهنگی دانشگاه در میان تجمع ارزشی دانشجویان جای تامل داشت.

_DSC2111

*از جمله حواشی این تجمع اعتراض آمیز ترساندن دانشجویان توسط مامورین حراست طی فیلم برداری از دانشجویان بود که در ادامه آن یکی از مامورین حراست طی اقدامی ناشایست کارت عکاس پایگاه خبری اهوازنوین که خود از دانشجویان این دانشگاه می باشد را گرفت.

IMG_2106

در ادامه تجمع سید محمدرضا موسوی ضمن تایید صحبت های سایر سخنرانان گفت: در یک سال ونیم گذشته که مسئولان بر سر کار آمدند از هیچ کاری که این نظام و فرهنگ را به انحطاط بکشاند دریغ نکردند و هر دست کجی که در دانشگاه بود با آن دست دادند و ما صبوری کردیم. به غیرت ما زمانی برخورد که مسئولان همین امروز در جلسه در توجیه آن نمایش ضد اخلاقی این مساله را علمی تلقی کرده اند این توجیه بسیار غیر منطقی است تا به الان سکوت کردیم اما دیگر سکوت جایز نیست و باید اعتراض کنیم.

وی در پایان بیانیه افزود: امروز بخاطر برخی موارد به این اعتراض تا این حد بسنده می کینم اما اگر سرپرست دانشگاه به این مواردی چون ترویج فساد که از تفکر معاونت فرهنگی نشات میگیرد بی توجهی کند قطعا ما نیز سکوت و ملاحظه نخواهیم کرد.

*کیانی عضو بسیج اساتید در جمع دانشجویان معترض به وضع نامطلوب فرهنگی دانش و نمایش چند روز پیش یک تئاتر در دانشگاه چمران گفت: می دانیم که شما نسبت به اتفاقات ناگوار فرهنگی که در یک سال اخیر در دانشگاه شهید چمران اتفاق افتاده احساس مسئولیت کرده و برای تذکر به مسئولین اینجا جمع شده اید، ما به نمایندگی از این جمع به این مسئله را با ریاست دانشگاه مطرح می کنیم و به طور مستقیم رایزنی می کنیم تاشاید این مسئله حل شود.

IMG_2126

* دانشجویان ضمن پذیرش به کیانی یادآور شدند که دانشگاه در حال حاضر رییس ندارد و از طریق سرپرستی اداره می شود که حکم سرپرستی وی نیز مدتهاست به اتمام رسیده است.

 

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
بنظرم لطف بزرگی میکنید اگر اینگونه اخبار را در سایت قرار ندهید. این موضوع چه ربطی به دامپزشکی دارد؟!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
دانشجو هستند و داغ،ميايند بازار كار و مسوول فني مي شوند و چيزهايي خواهند ديد كه مخشان سوت بكشد.هنوز نديده اند چه فيلمهاي عجيبي در انتظارشان است.
دانشجوي شهيد چمران
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
جنگ !!!!! چرا هميشه اين بسيج دانشگاه اهواز خبرساز است ، كدام جنگ !!! با كي ؟؟ با چهارتا دانشجو كه فقط نمايش دادند!!!! عزيز دل برادر اگر طرف بي حجاب ريشه اش خارج دانشگاه هست ، اگر به فكر اصلاحي برو اونهايي را كه ثروت اين مملكت را چپاول مي كنند و مثل خاوري ها سرمايه هزاران جوان را مي بلعند و با چهره موجه از مملكت خارج شده و به ريش امثال من و تو كه تو جون هم افتاديم ارزشها را ياداوري كن !! اگر جنگ جنابعالي حد و مرز نداره قدم از محيط دانشگاه بذار بيرون و تو جبهه فساد اداري و اقتصادي سينه ستبر كن نه با چهارتا جوان كه تنها براي ايجاد تفريح نمايش گذاشتند، خون شهدا را خاوري ها پايمال مي كنند نه حجاب دانشجويان شهيد چمران كه از سال هاي دور تا جاييكه من يادم هست باهاش درگيرهستيد ، اون كسي كه ارامش روحيش با چهار تار مو بلرزه بايد خودش را بسازه نه با زور بقيه را تغيير بده. عزيز برادر جو دانشگاه به حد كافي سياسي و دور از علم هست لطفا تشديدش نكنيد. ضمنا بنده كافر ضد دين و ضد !!!!! نيستم . ارزشها را بايد اونجا حفظ كني كه يك مسول يك سال دور توي همون دانشگاه ( كه به سن شما قد نميشه)سهميه كاغذ دانشجويي را تو بازار ازاد ميفروشه و سالها بعد باهاش ميره تورنتو دختر محجبه اش لباس مد مي پوشه تو كافي شاپ قهوه ميزنه با دوست !!!!! اين اقا همونيه كه تو زمان ما دخترهاي دانشكده را بدليل خنده بلند تو كوريدور دانشگاه به انجمن مي كشوند ، اي كاش ميشد عكسش را با شلوارك و پيراهن استين كوتاهش ميديد بعد متوجه ميشديد با كي بايد جنگيد.
دامپزشك
|
-
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
خواهشا اينجا رو سياسي نكنيد. وقتي صنفي باشه مي شه خواسته هامون رو مطرح كنيم ولي وقتي رنگ و بوي سياسي بگيره ديگه نمي تونيم راحت نظر بديم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
دو سال بعد یا رئیس میشند یا هیئت علمی!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
0
متولدین 75....درباره عوض شدن مسولین نظر می دهند دنیا چقدر عوض شده ما چی بودیم اون موقع تو دانشگاه جلومون را می گرفتند چرا مانتوهامون خیلی بلنده!!?
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
0
اگر همین شور و انگیزه را برای انتقاد به سیستم کهنه و ناکارآمد آموزش دامپزشکی خرج می کردید، الان دامپزشکی ایران در شرایط فعلی نبود! منتها ما همیشه رگ گردنمان برای مسائل تو خالی ورم می کند!
منصوری نژاد
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
بسم الله ...

چقدر خوبه که بعنوان یک دانشجوی دانشگاه شهید چمران و بعنوان کسی که تو وضعیت فعلی دانشگاه دارم تنفس می کنم راجعه شرایطی که توش هستم اظهار نظر کنم.
مسلما هدف دانشگاه باید برای یک دانشجو باید ملکه کردن علم و علم آموزی باشه، دانشگاه وظیفه ارزش های زیمجومعه خودش رو به سمت ارزش های والای الهی و انسانی سوق بده و در این راه از باید تلاش بکنه، بنابراین دانشگاه قوانین خاصی داره که باید رعایت بشه تا شان علم آموزی هم مطابقا حفظ بشه
اما به نظر شما وقتی مدیران و اصحاب سیاسیت گذاری دانشگاه با حرکت هایی مغایر با قانون راه رو برای تغییر ارزش های موجود افراد زیرمجوعه اش به سمت ارزش های مغایر با ارزش های علم آموزی باز می کنه، آیا افراد زیرمجموعه آگاه، نباید با اعتراض خودشون نسبت به آگاه کردن جامعه دانشگاه و نواختن زنگ خطر، مسئولیت پذیری خودشون رو نشون بدن؟
آیا سکوت به مثابه خیانت به جو دانشگاه نیست؟
ما الآن تو دانشگاهمون شاهدیم، اونچیزی که داره ارزشمند می شه صرفا خوشگذرونیه نه علم آموزی!
شواهد بسیاری هست که این امر رو تایید می کنه، متاسفانه بدلیل حمایت های غیرکارشناسانه مسئولین دانشگاه، الآن فرهنگ خرج کردن داره تو محیط دانشگاه بالا می گیره!
عده ای دارن سر نحوه خرج کردن با هم رقابت می کنن!
هدف فراموش شده!
دانشجو ها مدت های زیادی از وقتشون رو صرف خوشگذرونی بی حد و مرز می کنن!
نتیجه این امر چی مشه؟
که تو کمتر از یک سال ما دوپله از لحاظ علمی در دنیا سقوط می کنیم!
هزار مقاله کمتر نسبت به سال های قبل در مجلات دنیا چاپ می شه!
و این زنگ خطریه که عقیم شدن طبقه علمی رو تو آینده نچندان دور در کشور گوش زد می کنه!
به نظر من ما نیاز به یک سری تغییرات ریشه ای در دانشگاه ها داریم که باید سریعتر رغم بخوره، و باید تابع قانون باشیم.
نظر شما
ادامه