کد خبر: ۲۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهردکتر مینو محرز از متخصصین بنام عفونی کشورمان که سابقه اظهار نظر در مورد بیماریهای قابل انتقل بین حیوان و انسان بخصوص تب مالت را دارد و اظهار نظرهای وی با واکنش مقامات دامپزشکی هم بعضاً همراه بوده این بار در اظهار نظری عجیب مدعی شد : سر حیوانات تلف شده بر اثر تب برفکی بریده نمی شود و این حیوانات دفع نمی شوند!!!

این  متخصص بیماری های عفونی با اشاره به مشترک بودن تب برفکی در میان دام ها و انسان گفت: این بیماری خطری برای سلامت انسانها نداشته و فقط از لحاظ اقتصادی زیان آور است.

دکتر مینو محرز، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها راه مطمئن پیشگیری از این بیماری را واکسنیه کردن دام ها عنوان کرد و گفت: با اینکه تب برفکی در میان انسان و دام مشترک است اما خطری برای سلامت انسان ها ندارد و فقط مضرات اقتصادی را در پی دارد.

وی افزود: تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیر دام می باشد و در تمامی دام های نشخوارکننده نظیر گاو، گوسفند و بز را مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می گیرد و میزان مرگ و میر عمدتاً دام های جوان را در بر می گیرد و نشخوار کنندگان اهلی مبتلا به تب برفکی در 75 درصد موارد از بین می روند

این متخصص بیماری های عفونی با بیان مختصات این بیماری گفت: مقاومت ویروس تب برفکی در شرایط محیطی به ویژه هوای مرطوب رشد مناسبی دارد و خسارت جبران ناپذیر و غیرقابل بازگشتی به دام ها وارد می کند. ورم پستان، کوری پستان  که کاهش شدید شیر مادر و در مواقعی قطع تولید شیر و ریزش براق را همراه دارد، در کنار سایر عوارض از جمله سقط جنین و ضایعات غیرقابل جبران دستگاه تولید مثل و تخمدانها است.

محرز بیان کرد: راه های انتقال تب برفکی مستقیم و غیر مستقیم است که انتقال مستقیم از تماس دام آلوده با دام حساس است. انواع سرنگ، سرسوزن، رفت و آمد وسایل نقلیه و تردد افراد از دیگر راههای انقتال غیرمستقیم تب برفکی به نشخوار کنندگان اهلی است.

به گفته این متخصص بیماری‌های عفونی، بنا بر گزارش های غیررسمی حیواناتی که بر اثر بیماری از بین می روند این حیوانات سرشان بریده و یا دفع نمی شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این مطلب که این بیماری درمان ندارد گفت: واکسن تنها نقش پیشگیری کننده را دارد به شرط اینکه حیوان آلوده نشده باشد.

 

 این اظهارات در حالی بیان می شود که از زمان شیوع بیماری تب برفکی تاکنون سازمان دامپزشکی کشور و سایر نهادهای مرتبط حتی یک اطلاعیه آموزشی جامع منتشر نکرده اند!!!

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۹
0
0
منظور خانم دکتر از جمله سر حیوانات تلف شده بر اثر تب برفکی بریده نمی شود و این حیوانات دفع نمی شوند چیه ؟!؟!؟!؟!؟!؟ دفع! یعنی چی؟!!!
نظر شما
ادامه