کد خبر: ۲۱۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  اگر این اعتقاد وجود دارد که بسیاری از عوامل عفونی از دام به انسان سرایت می‌کند، پس باید بودجه‌های مربوط به درمان، صرف پیشگیری شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت : : در زمانی که بیماری و مشکل بزرگی که بعد گسترده پیدا می‌کند، از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یا آنفلوآنزای خوکی و یا اخیرا تب برفکی در کشور پیش می‌آید، تمامی نشانه‌ها به سمت دامپزشکی متوجه می‌شود، در حالی که در مجامعی که به بهداشت و سلامت مربوط می‌شود جای این بخش خالی است.

دکتر سیدمحمد آقامیری افزود: دامپزشکان سربازان گمنامی هستند که همیشه به دلایل مختلف متهم شناخته می شوند و در بسیاری از موارد برای آنکه فرآورده های خام دامی بهداشتی و سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد، حتی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

وی از وزارت بهداشت توجه بیشتر و سوق بودجه‌های مربوط به پیشگیری را به سمت این بخش ضروری دانست و گفت: دامپزشکی حافظ منابع اقتصادی سرمایه‌های دامی کشور است و دولت نیز باید حمایت‌های لازم را از این بخش داشته باشد.

دکتر آقامیری درباره شیوع بیماری تب برفکی در کشور گفت: این سازمان و بخش‌های مرتبط تمام تلاش خود را برای کنترل این وضعیت می‌کنند و هیچ‌کس ساکت ننشسته است.

وی بیماری تب برفکی را بومی ایران برشمرد و افزود: این بیماری ویروسی است و واکسن آن هم در اختیار دامداران قرار گرفته است.

توضیح حکیم مهر : در صورت تمایل سازمان نظام دامپزشکی، نشریه حکیم مهر جهت اطلاع عموم آماده دریافت و انتشار دلایل اتهام همیشگی دامپزشکان که رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی بیان داشته اند و فهرست تلاش‌های سازمان نظام دامپزشکی در کنترل تب برفکی است!

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
0
0
آقا کدوم تلاش واسه کنترل تب برفکی توسط نظام دامپزشکی صورت گرفته، از موقعی که واکسیناسیون دامی از جمله تب برفکی به بخش خصوصی که متولی آن نظام دامپزشکی است، واگذار شده، بخش خصوصی فقط و فقط آمار غیر واقعی از واکسیناسیون دامی را ارئه کرده و وضعیت ایمنی بدن دامها به طور قطع پایین اومده ... اگر توی این زمینه کسی شک داره در آینده خواهیم دید که چه اپیدمی هایی از بیماریهایی که واکسیناسیون پیشگیری اون به عهده بخش خصوصی است رخ خواهد داد
نظر شما
ادامه