کد خبر: ۲۱۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی، نگاه این سازمان را ارایه خدمات مناسب به جامعه هدف و آنچه در قانون تعیین شده، دانست.

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد طاهریان روز دوشنبه در آیین گشایش دفتر نظام دامپزشکی استان البرز با اشاره به وظایف این سازمان، گفت: واگذاری بخشی از خدمات دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی بر اساس اسناد بالادستی است.

وی افزود: این واگذاری ها انکارناپذیر بوده و باید در شکلی صحیح و به صورت روان انجام شود.

دکتر طاهریان اظهارداشت: دامپزشکی باید سیاست ها و ضوابط حاکمیتی خود را هماهنگ با نظام دامپزشکی انجام داده و به توانمندی بخش غیردولتی اطمینان کند.

وی گفت: اعضای نظام دامپزشکی شامل اتحادیه ها و اصنافی است که در سه بخش تامین امنیت غذایی، بهداشت و سلامت فرآورده های دامی و حمایت از تولید و اقتصاد ملی فعالیت می کنند.

معاون سازمان نظام دامپزشکی افزود: بخش حاکمیتی کشور واگذاری ها را به صورت هوشمندانه ای انجام می دهد که البته در بعضی از بخش ها این واگذاری ها ناکافی است.

وی پیشرفت در بحث ماده 19 را ناکافی دانست و اظهار داشت: می طلبد کمک های لازم از سوی مدیران کل در استان ها انجام شود.

دکترطاهریان گفت: نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی دو حلقه ای هستند که مدیریت کار را برعهده داشته و انتقال برنامه ها را از حاکمیت به بخش خصوصی بر عهده دارند.

وی در ادامه به عضویت 30 هزار دامپزشک در سازمان نظام دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: پیگیری موضوعات رفاهی، بیمه، مشکلات صنفی در بحث مالیات ها، شهرداری ها که در راستای صیانت از حقوق اعضا می باشد، از مهمترین وظایف این سازمان است.

دفتر نظام دامپزشکی استان البرز در میدان شهید فهمیده کرج با مسوولیت محمود متمنی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. اظهار نظر جناب دکتر طاهریان درباره وظایف سازمان نظام دامپزشکی در خصوص بحث بیمه، مالیات و تعارض با شهرداریها نکته مهمی است که گفتن و به زبان آوردن آن و قبول این وظیفه خود یک قدم مثبت و رو به جلو محسوب می شود اما متأسفانه در سالیان گذشته اقدامات مؤثری در سازمان نظام دامپزشکی در این زمینه صورت نگرفته است.
بحث بیمه هرچند پررنگ تر از سایر موضوعات بوده اما پوشش بیمه برای اعضای نظام دامپزشکی به نحوی که اولاً رغبت اعضاء را برانگیزد و ثانیاً فراگیری آن نمایان شود به نظر می رسد باید در دستور کار قرار گیرد تا رضایت اعضاء که حق عضویت می دهند به نحو بهتری فراهم شود.
بحث مالیات متأسفانه چند سال است که رها شده و این در حالی است که سازمان مشابه (نظام پزشکی) هرچند در امکانات و بودجه و نظام مندی با نظام دامپزشکی (متأسفانه) تفاوت زیادی دارد اقدامات مثبتی در این باره نموده که قابلیت الگوسازی و الگوگیری دارد. مالیات دامپزشکان با توجه به سطح درآمدی اختلاف قابل توجهی با بقیه اقشار مشابه دارد که لازم است مسئولین مالیاتی توجیه گردند.
در مورد شهرداریها که صابون آن به بدن خود سازمان نظام دامپزشکی هم خورده است و امیدواریم به این دلیل به فکر پیگیری موضوع نباشند و این را به عنوان وظیفه ای همیشگی بدانند باید به این نکته توجه داشت که بر اساس قانون اشتغال به برخی مشاغل از جمله طبابت در اماکن مسکونی مجاز است و این قید (طبابت) توسط (پزشکان) که شامل دندانپزشکان هم شده است باید به نحوی هوشمندانه به دامپزشکان هم تسری یابد. پیگیری آن کار شاید آسانی نباشد اما با تدبیر می توان نتیجه گرفت. کافی است عدم مزاحمت اشتغال دامپزشک در یک محل مسکونی قید گردد و سپس مسئولین شهرداری توجیه گردند که کار طبابت یک دامپزشک اگر بیش از کار یک پزشک عمومی در بهداشت عمومی مؤثر نباشد لااقل تفاوت آنچنانی ندارد و یا کمتر هم مؤثر نیست. ان شاء الله که مسئولین محترم نظام دامپزشکی به این امور توجه بفرمایند و دفعه بعد در مراسم مشابه همانطور که قبلاً هم نوشته ام بجای بیان شرح وظایف یا ایراد سخنرانی، آنچه انجام داده اند و به نتیجه رسیده است را به اطلاع و آگاهی عموم اعضاء برسانند! با تشکر از توجه شما
نظر شما
ادامه