کد خبر: ۲۱۰۴۶

خبرگزاری فارس: پیشگیری از بروز تب برفکی مهمترین خدمت به دامداران بوده است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از بروز تب برفکی در سال گذشته بیشترین خدمت به دامداران خراسان جنوبی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی‌پور اظهار کرد: تلفات دام در سنین پایین بسیار بیشتر است و گاهی برخی از آمار مرگ و میر گوسفندان ناشی از بیماری آنتروتوکسمی بوده که به دلیل عدم مدیریت درست دامدار است.

وی با اشاره به شیوع تب مالت در برخی مناطق استان نیز گفت: وضعیت شیوع بیماری تب مالت در همه شهرستان‌ها استان به جز زیرکوه نسبت به نرخ کشور نرمال است اما در شهرستان زیرکوه نرخ شیوع بیماری تب مالت از نرخ کشوری بالاتر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: بالا بودن نرخ بیماری تب مالت در شهرستان زیرکوه به دلیل هم مرز بودن این شهرستان با کشور افغانستان و استان خراسان رضوی است.

رفیعی‌پور استفاده سنتی و خام از فرآورده‌های لبنی را مهمترین عامل شیوع بیماری تب مالت دانست و گفت: در خراسان جنوبی در زمینه استفاده از فرآورده‌های لبنی نگاه مصرف گرایانه سنتی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با آموزش برخی از نگرانی‌ها را از ذهن مردم پاک کنیم، گفت: تشکیل شورای روابط عمومی در اداره کل دامپزشکی در دستور کار قرار گرفته که با تشکیل این شورا تحول زیادی در زمینه ارتباط با رسانه‌ها ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه