کد خبر: ۲۰۸۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور از تخصیص 68 میلیارد و 300 میلیون ریال به استان ها برای پرداخت به خسارت دیدگان بیماری VHS خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج در جریان سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت خاوران شهرستان شبستر افزود: به زودی تفاهم نامه ای میان سازمان دامپزشکی کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد خواهد شد که بر اساس این تفاهم نامه سازمان دامپزشکی به عنوان نماینده دامداران، سهم آنها را برای بیمه دام ها پرداخت می کند و مابقی را صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد که این تفاهم نامه ظرف هفته آینده به امضا خواهد رسید.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با وضعیت بیماری های دامی در کشور گفت: بدون شک کشور ما مثل سایر کشورها در معرض بیماریهای دامی قرار دارد با این در حال حاضر با تلاش همکاران دامپزشک در شرایط آرامش قرار داریم و هیچ نوع بیماری در کشور از حد انتظار بیشتر نیست.

دکتر خلج در ارتباط با فعالیت های این سازمان در ایام نوروز نیز گفت: با توجه به اینکه در این ایام مصرف فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی افزایش پیدا می کند، 177 هزار بازدید از اماکن عرضه، کشتارگاهها، رستوران ها و مراکز بسته بندی انجام شد که در این طرح بیش از404 تن فرآورده خام دامی غیرمجاز از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

رییس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر صادرات غیرنفتی که مورد توجه دولت تدبیر و امید نیز است، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 860 هزار راس دام کوچک، 22 هزار راس دام بزرگ، 60 هزار تن گوشت مرغ و همچنین 60 هزار تن تخم مرغ به دیگر کشورها صادر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با همدلی و همزبانی دولت و ملت، شاهد رونق بیش از پیش صادرات غیر نفتی، پویایی و نشاط در اقتصاد کشور باشیم.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دولتی
|
-
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
0
در عنوان آذربایجان غربینوشته اید که اشتباه است و باید آذربایجان شرقی باشد.
همکار بخش دولنی
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
0
با سلام و تشکر از توضیح شما.
اصلاح شد.
نظر شما
ادامه