کد خبر: ۲۰۸۹۰

کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی مازندران با انجام 3039 مورد بازدید از مراکز تکثیر و پرورش آبزیان در مازندران در طول سال 1393 با نمونه برداری و انجام آزمایشات بر نحوه تکثیر و پرورش مراکز آبزی پروری نظارت داشتند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با تشریح عملکرد یکساله این اداره اظهار داشت: به منظور پایش و بررسی از وضعیت مزارع آبزی در سطح استان از بین بازدیدهای بعمل آمده تعداد 5566 نمونه آبزی از مزارع اخذ گردید که در مجموع 13366 آزمایش صورت پذیرفت.

دکتر سید حسین رضوانی در خصوص نوع آزمایشات انجام یافته بر روی نمونه های ارسالی را آزمایشات ویروسی، میکروبی، انگلی و قارچی برشمرد و افزود: از این تعداد آزمایشات 2043 مورد نمونه به سازمان دامپزشکی کشور ارسال گردید و مابقی نمونه ها در آزمایشگاه مرکزی این اداره کل در استان مورد آزمایش قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت صنعت آبزی پروری در استان تاکید داشت: مازندران از قطب های اصلی پرورش آبزی در کشور محسوب می گردد و در بخش پرورش ماهیان گرم آبی مقام اول و در بخش پرورش ماهیان سردآبی نیز مقام اول را در کشور دارا است.

وی خاطرنشان ساخت: حفظ و حراست از این سرمایه عظیم به عهده دامپزشکی، شیلات و صاحبان مزارع بوده که با انجام وظایف محوله و رعایت ضوابط و مقررات قرنطینه ای بهداشتی بتوانند علاوه بر کمک به چرخه اقتصاد، در بحث اشتغال زایی نیز قدم بردارند.

وی با اشاره به حضور مسئولین فنی بهداشتی در مراکز آبزی پروری تاکید داشت: این افراد از فارغ التحصیلان دکترای دامپزشکی می باشند و وظایف آنان علاوه بر کمک به پرورش بهتر، گزارش هر گونه تلفات غیر عادی در مزرعه به اداره کل دامپزشکی مازندران بمنظور بررسی و پایش می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه