کد خبر: ۲۰۸۳۸

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مقامات ایالتی در ایالت ماهاراشترا هند از ماه گذشته، ذبح گاو را ممنوع اعلام کرده اند.

این تصمیم سبب شده است مشکلات بسیاری برای مردم این ایالت پیش بیاید که یکی از بزرگترین ایالتهای هند به شمار می رود. با این تصمیم، مردمی که در ایالت ماهاراشترا (Maharashtra) از طریق پرورش گاو و فروش گوشت و چرم آن امرار معاش می کردند با مشکل جدی مواجه شده اند. این ایالت در غرب هند واقع شده و دومین ایالت پرجمعیت هند با جمعیت یکصدو ده میلیون نفر است.

پرورش گاو و صنایع وابسته به آن که در بخش صادرات چرم هند نیز آثار آن کاملا مشهود است، سبب اشتغال عده زیادی در این ایالت شده است، اما با ممنوع شدن ذبح گاو، این صنایع در معرض خطر قرار گرفته اند.

فعالان این صنایع هند به شدت از تصمیم اخیر ناراحت هستند و می گویند باید این تصمیم تغییر کند زیرا سبب بیکار شدن عده زیادی می شود و درنتیجه خانواده های آنها با مشکلات مالی مواجه می شوند. مردم می پرسند آیا این تصمیم برای کمک به مردم بوده است یا اینکه زندگی مردم را نابود می کند؟ این تصمیم نه تنها به ضرر صنایعی همانند صنایع چرم هند تمام شده بلکه زندگی را برای مردم فقیر هند نیز دشوار کرده است زیرا آنها نمی توانند گوشت خود را به قیمت مناسب تهیه کنند.

با این تصمیم، قیمت گوشت گاو نیز افزایش یافته است. مخالفان این تصمیم می گویند، این اقدام زندگی مردمی را هدف قرار می دهد که گوشت گاو، منبع اصلی تامین پروتئین آنها است. اما طرفداران این طرح می گویند این تصمیم سبب محافظت از جان گاوها می شود! آنها می گویند افرادی که در صنایع مربوط به پرورش گاو مشغول هستند می توانند کار دیگری پیدا کنند و به گدایی نخواهند افتاد. هندوهای هند با کشتن گاو مخالف هستند.

اما کارگرانی که بیکار شده اند می گویند این تصمیم کاملا اشتباه است زیرا سالهای طولانی در صنایع گوشت و چرم فعال بوده اند و حالا نمی توانند به دنبال کار دیگری باشند. این افراد بسیار خشمگین هستند و می گویند دولت باید این تصمیم را تغییر بدهد.

مسئولان هندی می گویند از این پس در کشتارگاههای گاو در این ایالت از بوفالو بجای گاو استفاده می شود. اما گوشت و چرم حاصل از پوست بوفالو، کیفیت گوشت و چرم گاو را ندارد.

گفته می شود دولت هند قصد دارد ممنوعیت کشتن گاوها را به سیاستی در سراسر هند تبدیل کند. این مسئله نشان می دهد که مشکلات فعالان صنایع گوشت و چرم و مردم وابسته به تغذیه گوشت گاو، برای دولت هند اولویتی ندارد.

 

نظر شما
ادامه