کد خبر: ۲۰۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر -  تب برفکی یک بیماری حیوانی بوده و قابلیت انتقال آن به انسان بسیار کم و در حد صفر می‌باشد.
دکتر محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این مطلب گفت: تب برفکی در اصل یک بیماری مخصوص دام است و در موارد نادر انتقال ویروس این بیماری به انسان برای افرادی اتفاق می‌افتد که در تماس شغلی با حیوانات هستند.
وی افزود: حتی در همین انسان‌ها هم تظاهرات بالینی خیلی خفیف بوده و عموماً پس از انتقال تب برفکی به این افراد پس از مدتی بهبودی خود بخود انجام می‌شود و به درمان خاصی نیاز ندارد. 
دکتر گویا ضایعات تب برفکی را محدود به ضایعات مختصر پوستی اعلام کرد و اظهار داشت: این بیماری اهمیت دامپزشکی و اقتصادی داشته و قابلیت سرایت آن در بین انسان‌ها نیز بسیار ناچیز و موارد ابتلای انسانی در دنیا نیز بسیار محدود گزارش شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ادعای وجود تاول‌های چرکی در پوست براثر ابتلا به تب برفکی بی‌اساس بوده و مبنای علمی ندارد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
0
0
دیدید !!!دامپزشک مقاله با فارم چه فرقی دارد ؟؟
دكتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۶
0
0
Symptoms of FMD in humans include malaise, fever, vomiting, red ulcerative lesions, surface eroding damaged spots of the oral tissues and some times
vesicular lesions, small blisters of the skin

نبايد تصور كنيم كه پزشكان اطلاعات بيشتري در مورد زئونوزها از دامپزشكان دارند. تقريبا هيچ يك از پزشكان حتي متخصص عفوني كه بنده با آنها سر وكار دارم، اطلاعاتي در مورد تب برفكي ندارند. خودمان را باور كنيم. ممنون از شما
نظر شما
ادامه