کد خبر: ۲۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچیک از گوشتهای تولید شده زیر نظر سازمان دامپزشکی آلوده نیستند و هر گوشتی که مهر تایید این سازمان را دارد، مشکلی ندارد.
دکتر سید محسن دستور افزود: بحثهایی در خصوص آلوده بودن برخی از گوشتها در کشور به گوش می رسد اما سازمان دامپزشکی تایید می کند که هیچیک از گوشتهایی که زیر نظر این سازمان تولید و کشتار می شود، مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: این سازمان در خصوص بهداشت گوشتها حساسیت بالایی دارد و اجازه نمی دهد که این گوشتها آلودگی داشته باشند و به مصرف مصرف کنندگان برسند.

خبر "هورمونی بودن بسیاری از مرغها" را رد می کنیم

این مسئول در خصوص بحث مرغهای هورمونی نیز اظهار داشت: بحثهای در این زمینه وجود دارد و گفته می شود که بسیاری از مرغها هورمونی هستند درحالیکه سازمان دامپزشکی این مطلب را تایید نمی کند و نباید بگوییم بسیاری از مرغهای تولید شده در کشور هورمونی هستند.

دستور خاطرنشان کرد: البته تلاش می شود که تولید مرغ به همراه مصرف داروی کمتری صورت گیرد که این امر در بهبود وضعیت تولید مرغ در کشور تاثیر فراوانی دارد و بسیاری از مشکلات در این خصوص را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: به سفارش سازمان دامپزشکی کار شبانه روزی بر روی تولید واکسن تب برفکی با سویه O به صورت مونووالان یا تک ظرفیتی و تتراوالان چهار ظرفیتی آغاز شد و موسسه رازی در کمتر از دو هفته موفق شد واکسن جدید را تولید کند.

واکسن یادشده برای حمایت از دامداران به صورت یارانه ای توزیع می شود

این مسئول افزود: در صورت امکان، این واکسن برای حمایت از دامداران واکسن جدید به صورت یارانه ای توزیع می شود تا از افزایش مشکلات دامداران جلوگیری به عمل آید.
وی یادآور شد: به کمک این واکسن می توانیم کنترل کمی و کیفی در خصوص بیماری یادشده را افزایش دهیم.
این مسئول افزود: این بیماری از جمله واکسنهای ویروسی دام است که در زمان ابتلا سرایت بسیار فراگیر داشته و در مدت کوتاهی جمع کثیری از آنها را آلوده می کند.
دستور خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در گسترش بیماری در کشورهایی مانند ایران که بیماری در آنها اندمیک است، تشخیص سریع و به موقع سویه در حال گردش است که به عوامل تصمیم گیرنده مربوطه کمک می کند تا تصمیمات لازم را جهت انتخاب نوع واکسن و روش مبارزه و کنترل اتخاذ کنند.
وی اضافه کرد: به سفارش سازمان دامپزشکی کار شبانه روزی بر روی تولید واکسن تب برفکی با سویه O به صورت مونووالان یا تک ظرفیتی و تتراوالان چهار ظرفیتی آغاز شد و در کمتر از دو هفته موفق شدند واکسن جدید را تولید کنند.
این مسئول افزود: از خصوصیات واکسن تهیه شده برای بیماری تب برفکی، تطابق سویه های ویروس موجود در واکسن با سویه در حال چرخش است که در این صورت، واکسن کارآیی لازم را خواهد داشت.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mm
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
0
0
اقای دکتر گوشت ها اگر الوده نباشند ولی سیستم اداری بخش قرنطینه الوده باشد و شفاف نباشد چی! یک دفعه فکر بد به ذهن گرامی خطور نکند ولی این عدم شفافیت بعضاً خیلی قوی شده
نظر شما
ادامه