کد خبر: ۲۰۶۷

حکیم مهر -  مدیر عامل کانون آشنایی با حیات وحش با بیان اینکه برخی از والدین با استفاده از نمادهای نامناسب کودکانشان را با جانوران آشنا می‌کنند، از آنان خواست بر اساس باورهای منطقی حیات وحش را به فرزندانشان بشناسانند.

دنا ضیایی اظهار داشت : بعضی از افراد فرزندان خود را از حیوانات می‌ترسانند و با استفاده از نمادهایی مانند جغد شوم و مارمولک سمی برای شناساندن حیوانات سبب می شوند کودکان از حیات وحش حراس داشته و در بزرگسالی اقدامات تخریب‌کننده ای را در برابر محیط زیست و جانوران انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون آشنایی با حیات وحش در این‌باره گفت: این انجمن با آشنا کردن کودکان با حیات وحش از طریق باورهای منطقی، از نابودی جانوران در آینده جلوگیری می‌کند.

مدیر عامل کانون آشنایی با حیات وحش ادامه داد: وقتی انسان‌ها در کودکی بخوبی با حیات وحش آشنا شوند و آن‌ها را بشناسند در بزرگسالی حامیان حیات وحش خواهند بود.

وی درباره آموزش‌هایی که از سوی این انجمن صورت می‌گیرد به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مستقیم برای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با حیات وحش اشاره کرد.

ضیایی از دیگر اقدامات این کانون مردمی به برگزاری کارگاه‌های درس علوم با همکاری آموزش و پروش برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه ها کودکان با دیدن حیوانات و شناخت بیشتر آن‌ها احساس نزدیکی تری نسبت به حیات وحش پیدا می‌کنند.

کانون آشنایی با حیات وحش از پنج سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

نظر شما
ادامه