کد خبر: ۲۰۵۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

هیچ واردات دامی در دولت یازدهم از اوکراین و بلاروس نداشته‌ایم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: تدوین موافقت‌نامه‌های بهداشت دام و دامپزشکی با سایر کشورها الزاماً به معنای تبادل تجاری نیست، زیرا برای واردات گوشت و دام، ارزیابی خطر انجام می‌دهیم.

مهدی خلج در حاشیه دیدار هیئت بلاروس با وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان این وزارتخانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: موافقت‌نامه‌های بهداشت دام و دامپزشکی به لحاظ فنی و حقوقی همکاری ایران با سایر کشورها را مشخص می‌کند و در صورتی اجازه واردات گوشت به بلاروس یا هر کشور دیگر را می‌دهیم که مخاطره‌ای برای انسان و دام نداشته باشد.

وی افزود: بسیاری از عوامل بیماری‌زا از طریق گوشت می‌تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود و جمعیت انسانی و دامی را متأثر کند؛ بنابراین تدوین موافقت‌نامه به معنای اصول همکاری است و کشور واردکننده باید شرایط و الزامات دامپزشکی ایران را داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که آیا مقاومت‌هایی برای واردات گوشت از بلاروس صورت می‌گیرد یا خیر، خاطرنشان کرد: هیچ مقاومتی برای واردات گوشت گاو از بلاروس در کار نیست، بلکه اعمال الزامات جدی بهداشتی مطرح است.

خلج ادامه داد: اگر بلاروس شرایط بهداشتی ما را داشته باشد، هیچ منعی برای واردات گوشت از این کشور نخواهیم داشت و اگر شرایط و الزامات بهداشتی و دامپزشکی را نداشته باشند، اجازه واردات گوشت را نمی‌دهیم.

وی درباره میزان واردات گوشت گاو از بلاروس تصریح کرد: کمیت ورود گوشت با وزارت جهاد کشاورزی است و وزیر جهاد کشاورزی دستور می‌دهد نیاز سالانه کشور به واردات گوشت مشخص شود و سازمان دامپزشکی نیز الزامات بهداشتی را تهیه و مجوز بهداشتی واردات صادر می‌کند.

خلج در پاسخ به این پرسش که تهیه و مبادله موافقت‌نامه دامپزشکی که قرار است میان ایران و بلاروس صورت گیرد، چه مدت طول می‌کشد، یادآور شد: زمان مبادله این موافقت‌نامه به دیپلماسی دفتر روابط بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

وی در عین حال تأکید کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، هیچ واردات گوشت و دامی از اوکراین و بلاروس نداشته‌ایم.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
گوشت فقط گوشت بروکسل بلژیکه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
گوشت بلاروس عالی هست ، سیاسی بازیه
علی
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
اقای دکتر خلج چرا کارشناسان بازرس گوشت را که سالهاست درکشتارگاههای دام زحمت می کشند به برزیل نمی فرستید وفقط دکتران دامپزشک ........... را می فرستید لطفا پاسخ دهید
نظر شما
ادامه