کد خبر: ۲۰۵۴۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان از کشف و ضبط بیش از 700 کیلوگرم چربی غیرخوراکی در یک مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اداره با این‌گونه مراکز برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یدالله کلهر صبح امروز در جمع رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در طی بازرسی بازرسان و کارشناسان بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان از مراکز تولید و حمل و نقل و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مقداری چربی که قابل مصرف خوراکی نبود، کشف و ضبط شد.

وی مقدار کالای ضبط شده را 700 کیلوگرم چربی غیرخوراکی عنوان کرد و افزود: این مقدار چربی که حاصل از احشای داخلی دام بود، باید در فرآورده‌های غیرخوراکی و صنعتی مصرف می‌‌شد، اما برای مصرف خوراکی در نظر گرفته شده بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان اضافه کرد: بسیاری از افراد سودجو از این چربی‌های غیرخوراکی در تولید روغن‌های حیوانی غیربهداشتی استفاده و در فرآورده‌های خوراکی به ویژه در پخت بعضی از شیرینی‌جات به عنوان روغن مرغوب مصرف می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان پس از اخذ دستور دادستان شهرستان نسبت به امحای بهداشتی محموله با حضور ماموران نیروی انتظامی اقدام کردند.

 

 

نظر شما
ادامه