کد خبر: ۲۰۵۳۱

عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت سازندگی با اعلام اینکه صنعت مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل شده است اضافه کرد: 75 درصد نهاده‌های مورد نیاز کشور از طریق واردات انجام می شود.

به گزارش تسنیم، کلانتری در مورد مشکلات صنعت کشاورزی گفت: میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی ۹۵۰ گرم در مقابل یک متر مکعب آب است که این رقم باید به ۲.۵ کیلو گرم افزایش یابد و از لحاظ ارزشی ۳۰ سنت به یک دلار برسد. حال کشاورزی و کشاورز باید به طور همزمان خوب باشد، یعنی به درآمد کشاورز در کنار تولیدات این بخش باید توجه کرد که برای تحقق این امر نیاز به سرمایه گذاری سنگینی برای اصلاح ساختار تولید داریم اما در کوتاه مدت هیچ کاری برای کشاورزان نمی توان انجام داد.

وی در مورد صنعت مرغداری اضافه کرد: مرغداری ما به صنعت مونتاژ تبدیل شده است به طوری که ۷۵ درصد نهاده‌های (خوراک مورد نیاز طیور یعنی ذرت و سویا) مورد نیاز کشور از طریق واردات انجام می شود و تنها در کشور ما جوجه، دان را می خورد و به مرغ تبدیل می شود! همچنین ۹۰ در صد روغن و ۴۰ درصد گوشت قرمز (اعم از واردات علوفه و گوشت ) از طریق واردات تامین می شود. در شرایط فعلی همه کالاهای مورد نیاز کشور مهم و اساسی به حساب می‌آیند و در صورتی که خیار، گوجه پیاز سیب زمینی و جعفری هم نباشد موضوع امنیتی می شود!

 

 

نظر شما
ادامه