کد خبر: ۲۰۵۳۰

یکی از دامداران شهرستان قزوین به دلیل فروش دام از دامداری که بیماری سل در آن مشاهده شده یود به تعدادی از قصابیهای غیر مجاز اطراف شهر قزوین به مراجع قضایی معرفی و محکوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: علیرغم تذکرات متوالی شفاهی و کتبی به دامداران منطقه در خصوص عدم جابجایی خارج از سیستم قرنطینه، متاسفانه یکی از این دامداران بدون ملاحظه دستورالعمل های قرنطینه اقدام به فروش دامهای خود در چند نوبت نموده بود. این در حالی بود که این دامداری به دلیل تشخیص بیماری سل در گله، تا تست مجدد و حصول اطمینان از پاکی گله، قرنطینه بوده و حق خرید و فروش دام را نداشت. با این حال دامدار مربوطه اقدام به فروش تعداد زیادی از دامها بخصوص دام مشکوک به بیماری سل نموده بود که با پیگیری های انجام شده مشخص گردید به قصابی های غیر مجاز فروخته شده اند که حکم به محکومیت نامبرده صادر گردید.

دکتر عیس عیاث یزدی از دامداران خواست: در خصوص هرگونه خرید و فروش دام با اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه هماهنگی نمایند تا از بروز مشکلاتی از این قبیل جلوگیری گردد و برای اطمینان از سلامت دام و انجام تست های مربوطه و واکسیناسیون دامی، لازم است قبل از خرید دام نسبت به تهیه مجوزقرنطینه اقدام نمایند.

دکتر یزدی در پایان به مردم توصیه کرد: از خرید گوشت های بدون لیبل دامپزشکی (مشخص کننده سلامت لاشه، تاریخ کشتار و محل کشتار) جداً خودداری نمایند تا از سوء استفاده عده ای سودجو که بدون در نظر گرفتن سلامت دام و خطرات احتمالی برای مصرف کننده، اقدام به کشتار و فروش گوشت های غیر مجاز می نمایند جلوگیری گردد.

گفتنی است شماره چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 اداره کل دامپزشکی استان قزوین 24ساعته آماده دریافت گزارش تخلفات و پیشنهادات سازنده مردم در استان قزوین می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه