کد خبر: ۲۰۵۲۲

دامپزشکی کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بوتیا، دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به ضرورت ردیابی گوشت مرغ از مرحله جوجه ریزی تا کشتار و نظارت و کنترل دقیق بر سلامت و بهداشت آن، پس از جلسات توجیهی متعدد با تعاونی مرغداران، مسئولین فنی بهداشتی مرغداری ها، کشتارگاه ها و کلینیک های بخش خصوصی دامپزشکی طرح مذکور از ابتدای دیماه سال جاری در استان اجرا گردید.

وی افزود : در این طرح پس از ثبت اطلاعات کامل جوجه ریزی و مرغداری در سامانه یکپارچه GIS طیور و نظارت بر نحوه پرورش، واکسیناسیون و داروهای مصرفی از سوی دامپزشک فارم، گواهی بهداشتی به مقصد کشتارگاه صادر می گردد. دکتر رشیدی تصریح کرد : کد گواهی مربوطه بعنوان کد رهگیری برروی پاکت گوشت مرغ درج می گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه ضمن اشاره به محاسن و مزایای این طرح اعلام کرد: با اجرای این طرح مصرف کنندگان پس از خرید مرغ و کنترل تاریخ مصرف و شرایط ظاهری می توانند کد ۱۲ رقمی حک شده را به سامانه ۳۰۰۰۸۹۰۳ پیامک نموده و از مشخصات مربوطه اطلاع حاصل نمایند.

رشیدی به اطلاعاتی نظیر نام مرغدار، محل پرورش، تعداد مرغ پرورشی در مزرعه مربوطه، نام راننده و پلاک خودروی حمل طیور زنده را در این سامانه اشاره نمود.

مدیر کل دامپزشکی ضمن یاداوری این موضوع که این طرح باعث ارتقاء سطح بهداشت و سلامت فراورده های دامی و به تبع آن سلامت جامعه می گردد همچنین ابراز امیدواری کرد: اداره کل دامپزشکی استان از معدود استان های پیشرو در اجرای طرح مذکور می باشد و در حال آماده سازی زمینه برای اجرای طرح ردیابی دام و فراورده های دامی نیز هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: هم استانی های محترم می توانند جهت دریافت اطلاعات مکفی در این زمینه هم به صورت مراجعه به شبکه های دامپزشکی و هم از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ سوالات خود را مطرح نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه