کد خبر: ۲۰۴۷۸
تعداد نظرات: ۱۹ نظر

، دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی پاتوبیولوژی دامپزشکی ایران گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار استعداد رفرنس شدن در کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در سومین همایش ملی پاتوبیولوژی دامپزشکی در واحد گرمسار، از ایجاد کمیته مشترک کاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارخبر دارد وافزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به جهت دسترسی به منابع ومراکز علمی و تحقیقاتی، ظرفیت ها و پتانسیل بالایی که کسب کرده، دانشجویان پرشور و نشاط در این دانشگاه و تیم علمی ممتاز مدیریت دانشکده دامپزشکی، استعداد رفرنس شدن در کشور را دارد.

دکتر صفری با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار می توانند گام های بزرگی را در ارتقاء دامپزشکی کشور بردارند، افزود: اگر بخواهیم در توسعه، تولید و سلامت کشور و جامعه گام برداریم، توانمندسازی اولین گام به شمار می رود و اگر ما توانمند باشیم، شان حرفه ای ما ارتقاء پیدا خواهد کرد و در پیشبرد هدف متعالی دامپزشکی کشور گام برخواهیم داشت.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور موضوع پاتوبیولوژی دامپزشکی را مسئله ای مهم و حساس در چرخه مدیریت دامپزشکی برشمرد و خواستار توجه بیشتر و جدی تر به این امر مهم و خطیر شد.

وی گفت: رسالت و تکلیف همه دامپزشکان در این برهه تاریخی از تکامل و رشد سازمان مجازی دامپزشکی کشور حفظ شئون حرفه ای دامپزشکی، خدمت به توسعه کشور، توانمند سازی علمی و پیشبرد و اصلاح امور دامپزشکی می باشد.

دکتر حمید قماشچی رئیس جامعه دامپزشکان ایران نیز در این همایش به شکل گرفتن کمیته جدید دانشجویی در این جامعه اشاره کرد و افزود: ارتباطی که جامعه دامپزشکان ایران با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برقرار کرده توسط کمیته دانشجویی بوده که به تازگی تاسیس شده و به عنوان یک عضو وابسته به جامعه دامپزشکان ایران و جامعه جهانی دامپزشکی فعالیت خودش را شروع نموده است.

وی با اشاره به اینکه نیم قرن از تاسیس جامعه دامپزشکان ایران می گذرد، افزود: جامعه دامپزشکان ایران به عنوان قدیمی ترین تشکل مردم نهاد در این راه فراز و نشیب هایی داشته و بدون محذوریت اداری و به عنوان یک تشکل صنفی فارغ از هرگونه جناح بندی گروهی و سیاسی ارتباط تنگاتنگ با تولید کنندگان پروتئین و مواد غذایی داشته و در راستای اساسنامه جامعه دامپزشکان فعالیت می کند و کمیته دانشجویی با ارتباطاتی که دارد به عنوان یک بازوی پرتوان و پرانرژی در کنار جامعه دامپزشکان فعالیت خود را شروع کرده و برای تعالی صنف دامپزشکی و پیشبرد اهداف متعالی، در نهایت سلامت جامعه ایرانیان گام بر می دارد.

دکتر طاهره میرساردو رئیس این همایش و سرپرست واحد گرمسار هم به تلاش شبانه روزی اساتید و دانشجویان دامپزشکی در برپایی این همایش اشاره کرد و افزود: رشته دامپزشکی نقش بسزایی هم در تغذیه و هم درسلامت جامعه انسانی دارد، وی با اظهار امیدواری از برگزاری این همایش در جهت ارتقاء دامپزشکی به ویژه در حوزه پاتوبیولوژی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار این افتخار را داشته برای دومین بار این همایش را میزبانی کند.

در مراسم افتتاحیه این همایش از تمبر یادبود رونمایی شد و رئیس سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان به همراه اساتید و دانشجویان دامپزشکی شرکت کننده در این همایش، از بخش های مختلف بیمارستان دامپزشکی و مزرعه تحقیقاتی و پرورش شترمرغ دانشکده دامپزشکی و گلخانه تولیدات گیاهان گلخانه ای در سایت مرکزی واحد گرمسار و نمایشگاه جنبی این همایش بازدید به عمل آوردند.

خاطر نشان می شود در مدت دو روز برگزاری این همایش، ضمن ارائه مقالات برگزیده به صورت سخنرانی و پوستر، کارگاه های مختلف آموزشی و علمی نیز تشکیل خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
همین مونده که گرمسار قطب علمی بشه
باید همه دانشکده های آزاد حذف بشه از جمله گرمسار
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
آخه دانشجویی که با رتبه چند ده هزار میره تو این دانشکده ......................... که بخواد دانشکده اش هم قطب علمی بشه؟
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
با سلام حضور محترم تمامی دوستان و همکاران دامپزشک
مشکل ما همینجاست که تفرقه در صنف ما وجود داره دامپزشک دانشگاه دولتی یا دانشگاه آزاد مهم نیست مهم این است که همه ما دامپزشکیم و باید اتحاد داشته باشیم برای اعتلای صنف دامپزشکی . بنده خودم دانش آموخته دانشکده دامپزشکی گرمسار هستم واز روی تعصب صحبت نمی کنم اما همگان می توانند قضاوت کنند که دانشکده گرمسار به همت اساتید بخش طیور آقای دکتر اوستا صدرزاده و آقای دکتر حق بین و استاد بخش داخلی دامهای بزرگ آقای دکتر مرتضی گرجی دوز پیشرفتهای بسیار زیادی کرده است به طوری که بیشترین قبولی در رشته بیماریهای طیور را دانش آموختگان دانشکده گرمسار را داشتند.
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
با سلام.
مثینکه جدیدا میدان رقابت باز شده. یکی میگه دانشگاه آزاد بابل باید قطب علمی بشه، یکی میگه گرمسار. من فکر میکنم مسئولان عزیز بهتره که قبل ازین صحبتها کمی بررسی بیشتری لنجام بدهند و صرفا به خاطر هیجانی که در اون لحظه دارند قضاوت نکنند. در هر حال نمیدونم اینکه دکتر صفری همچین نظری دارند به علت کوتاهی و فعال نبودن اساتید دانشگاه تهران و حضور فعالتر اساتید دانشگاه گرمسار در صنعت است یا نه علت دیگری دارد که میتواند همان نظر عجولانه باشد. فارغ التحصیل دانشگاه تهران.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
اتفاقا بسیار هم مهمه، بنده به استثنا ها کاری ندارم، مشکل اینه که از دانشجوی با رتبه ی چند ده هزار نمیشه انتظار دانشجوی با رتبه ی یکی دو هزار رو داشت. حتی اگه بهترین اساتید رو هم داشته باشه. در مورد تخصص هم اشکال کار شما اینه که میاین موردی مثال می زنید. دانشجویان تاپ دانشگاه های دولتی به رشته های علوم پایه پزشکی، جراحی. بیوتکنولوژی و ... روی میارن و حتی در بعضی مواقع بی خیال تخصص میشوند.
مشکل اینه که ظرفیت دامپزشکی یک ظرفیت محدوده و اگه بخوایم تعداد دانشجویان رو کم کنیم طبیعی است که از دانشکده های آزاد از جمله گرمسار شروع کنیم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
بخدا در هیچ تخصصی به جز دامپزشکی اینقدر حاشیه وجود ندارد-
حسینی
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
با سلام و خسته باشید به دوستان
نمیخواستم وارد بحث دانشگاه آزاد و دولتی بشم اما دوستان عزیز بد نیست نکته ای رو یاد آوری کنم:
درسته که عزیزان دانشگاه دولتی با رتبه بهتری وارد میشن اما بد نیست نگاهی به فارغ التحصیلان این گروه بپردازیم البته جسارت به همه نمی کنم اما اکثر دولتی ها وارد ادارات شدن و فقطو فقط به میز اداره چسبیدن چرا که دوران دانشگاه مشغول به کارهای دیگه بودن .یا در بخشی غیر مرتبط با درمان ،مشغول به کار هستن.زیاد راه دور نریم چند درصد کلینیسین های دام کوچک و دام بزرگ استان تهران فارغ دانشگاه های دولتی هستن؟چند درصد آزاد؟با این تعصب کورکورانه تا کجا؟وقتش شده منطقی باشیم .حسینی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد - دامپزشک بخش خصوصی
حسام
|
-
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
من شهرکرد سراسری خوندم یه سئوال دارم الان دکتر صفری می گفتن دانشگاه تهران قطب علمی دامپزشکی حرفشون درست بود نه؟عزیزان دانشگاه تهران اینقدر از جنبه غرور صحبت نکنید.ما بیگانه نیستیم،از جو دانشگاه شما با خبریم فقط باند بازیه اساتید شماست که باعث شده شما اینجوری صحبت می کنید.من خیلی موافق دانشگاه آزاد نیستم اما با عقیده شما هم موافق نیستم چون نهایت خودخواهیه.ح-هیئت علمی دانشگاه سراسری
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
دوست دانشگاه تهرانی -لطفا در خصوص پذیرش دکتر ................ در گروه میکروبیولوژی تحقیق بفرمایید تا متوجه شوید در دانشگاه تهران شما هم رتبه ..... حضور دارد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
جالبه، .............................
باشه با همدیگه بگین و بخندید
یکی از بدبختی های دامپزشکی هم همین هست که اجازه دادیم ...........................
در ضمن من یکی مثل این دوستمون به تهران کاری ندارم، شما اگه خیلی حال میکنید یک سر برین فردوسی مشهد دانشجویایی داره الان که از نظر بار علمی با هیات علمی های آزاد رقابت می کنند. عرضم تمام
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
متاسفانه بعضی از دوستان ما در دانشکده دامپزشکی ......... که در ورودی خود شاگرد آخر و مشروط بوده اند در گرمسار تبدیل به قطب علمی شده اند !این رو تمام بچه های دامپزشکی ......... می دونند البته حساب طیور گرمسار با دکتر اوستا صدر زاده جداست که انصافا خیلی قوین در طیور.
رضا
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
سلام خدمت دوستان
اول از همه توصیه می کنم همکار عزیزمون دکتر لطفی ،کامنت هایی که منجر میشه به اینکه تو جامعه دامپزشکی اختلاف بیوفته و این بحث های بی نتیجه پیش بیاد را روی سایت نماش ندهند.دوم اینکه دوستان عزیز همکاراری خوبم،طبق قانون نظام جمهوری اسلامی ایران وقتی کسی با مدرک دکترای حرفه ای در جامعه حضور داره ،یعنی دکتر دامپزشک هست.حالا شما تا فردا صبح بگین ایشون از فلان جا مدرک گرفته.این صحیح نیست.این توانایی فرد هست که توی کار مشخص می کنه چقدر ار نظر علمی در سطح بالایی قرار دراه.تازه این بر می گرده به توانایی طرف رفته خونده کار کرده تجربه کسب کرده .و الا همه میدونیم توی دانشگاه چه آزاد چه سراسری چیزی یاد دانشجوها نمیدن مگر بعضی دانشکده ها توی بعضی رشته ها.لطفا به حاشیه نروید و به فکر ارتقا سطح جامعه کاریه خودتون باشین.این بحث ها بی فایدس.ممنون.علیرضایی دامپزشک سازمان
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
همکار محترمی که می فرمایید تمام دانشکده های دامپزشکی آزاد باید حذف بشن آیا واقعا به نظر شما سطح دانشکده دامپزشکی کرج از دانشکده های سراسری پایین تره؟آیا تمام دانشکدهای دانشگاه آزاد مثل هم دیگن به نظر شما؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
من نمیدونم چرا اینطوری افتادین به جون هم. بذارین این دانشکده رو هم قطب علمی بکنن مگه بقیه قطب های علمی چه علمی تولید کردن که این یکی بخواد تولید کنه؟ مشکل ما چیز دیگری است و بازی کردن با اسامی و یار گیری های اینطوری دوای درد نیست. همه موفق باشن.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
0
وقتی از کل مسوولان کشوری و استانی ،فقط رییس سازمان نظام دامپزشکی دعوت برگزارکنندگان را پذیرفته و حضور پیدا کرده،لابد حکمتی داشته ...................
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
من ممنون میشم این دوستانی که این گونه نظراتشون رو بیان میکنن خودشون رو معرفی کنن که ببینیم چه گلی به سر جامعه دامپزشکی کشور زدن؟ شمایی که می فرمایید دانشگاه های آزاد باید حذ بشن کجای این دامپزشکی یک سنگ رو جابجا کردی.
اون دوستی می فرمایید رتبه های چند ده هزار جها اطلاعتون عرض میکنم که با تغییر روند کنکور الان دانشگاه های آزاد علوم تحقیقات کرج و گرمسار دانشجو با رتبه بالای 10000 نمیپذیرن
و اگر یه نگاهی به اطرافتون بندازید دانشجوهای تمام دانشگاه های آزاد کشور امروز درصدی بسیار زیادی از مشاغل رو به خودشون اختصاص دادن حالا اگه شما رو از جایی به خاطر فارغ التحصیلای موفق دانشگاه ازاد بیرون انداختن اون بحث دیگه ایست.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
0
این بحث سراسری و آزاد یک موضوعی بود که شاید ده دوازده سال پیش میشد راجع بهش صحبت کرد. من برای دوستانی که چنین کورکورانه و با بی انصافی خط کشی انجام میدن، متاسفم. ملاک در سنجش افراد، دانشگاهشون نیست بلکه میزان اندوخته علمی و دانش ایشان هست.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
0
انصافا در مورد سطح علمی گرمسار بعضی از دوستان درست می فرمایند.دوستان ما به گواه خودشون در درس جراحی بدن انجام دادن جراحی عملی درس را پاس کردن.من موافق حذف هیچ دانشکده ای نیستم ولی باید یک رسیدگی به این وضع تدریس بشه
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
0
متاسفانه بعضی از دانشکده ها اقدام به جذب افراد بی صلاحیت و کم بنیه نموده و موجبات تضعیف سطح علمی دانش آموختگان را فراهم آورده اند. این موضوع باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.
نظر شما
ادامه