کد خبر: ۲۰۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  سایت جهان نیوز به نقل از زاهدان نیوز نوشت : 5 نفر از شهروندان زاهدانی طی یک ماه گذشته جان خود را از دست داده اند و قریب به 20 نفر دیگر از شهروندان زاهدانی در بیمارستان های مهم شهر بستری هستند.
بر اساس این گزارش این قربانیان از دام های وارداتی که این بار به صورت مجاز و از جلوی چشم دامپزشکی سیستان و بلوچستان وارد استان شده به این بیماری مبتلا شدند.
این دام ها پس از ورود از مرز بلافاصله به کشتارگاههای زاهدان منتقل شده و به علت عدم نظارت دامپزشکی در خط کشتار قرار گرفته اند از این رو موجب ابتلای بسیاری از کارگران خط کشتار به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شده اند . با توجه به اینکه این کشتارگاه در یک ماه اخیر و اکنون نیز گوشت بیشتر قصابی های شهر زاهدان را تامین کرده و می کند ازاین رو احتمال وجود لاشه های آلوده به ویروس تب کریمه کنگو در قصابی های سطح شهر زاهدان بسیار بالاست.
این خطر در حالی مردم زاهدان را تهدید می کند که هم دامپزشکی استان و هم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دادن هشدارها و اخبار لازم به جامعه خودداری می کنند. آنچه مسلم است اگر این دو مرکز مردم را از خطری که جان آنها را تهدید می کند مطلع نکنند چگونه می توانند در امر پیشگیری موفق باشند و به آنان به عنوان دیده بان سلامت مردم استان نگریست.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سادات
|
-
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
0
0
با سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما:

1- لطفاً بفرمایید علائم این بیماری چیست؟

2- آیا گوشت تمامی قصابی ها در زاهدان جهت استفاده مشکل دارند؟

3- گوشت گوسفندی یا گوساله مبتلا می باشد؟

4- ما ساکن زاهدان هستیم و متأسفانه دیروز قبل از دیدن این خبر گوشت خریده و استفاده کردیم!!!

خواهشاً در صورت امکان سوالاتم را جواب دهید، از شما بسیار ممنون می شوم . با تشکر و سپاس.
حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
0
0
با سلام و تشکر از بازدید شما از نشریه حکیم مهر در پاسخ به سوالتان توجه شما را به خبر منتشره زیر جلب می کنیم :

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1517


نگرانی از بابت این بیماری برای شما وجود ندارد و گوشته همه قصابی ها آلوده نیست و گوشتی که مهر دامپزشکی دارد و با نظارت دامپزشکی عرضه شده ان شاء الله بدون مشکل است. ضمناً لازم است صرفاً به اطلاعیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور توجه فرمایید.
يك بيولوژيست
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
0
0
چرا قبل از ورود ، اين دامها معاينه و بررسي بهداشتي نمي شوند ؟
آ يا هدف از ورود چنين وارداتي كشتن مردم است ؟
نظر شما
ادامه