کد خبر: ۲۰۴۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر -  عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع تشکیل سازمان غذا و دارو در کمیسیون در دست بررسی است، گفت: کمیسیون سعی دارد با بحث و تبادل نظر با تمام‌ دستگاه‌هایی که در زمینه غذا و دارو فعالیت می‌کنند، مانند سازمان استاندارد، جهاد کشاورزی و دامپروری بهترین گزینه را برای تشکیلات غذا و دارو انتخاب کند.

دکتر حسینعلی شهریاری  درباره تبدیل معاونت غذا و دارو به مرکز در تشکیلات جدید وزارت بهداشت، گفت: براساس قانون جدیدی که برای تشکیلات وزارتخانه‌ها پیش‌بینی شده است، هر وزارتخانه‌ای نمی‌تواند بیش از پنج معاون وزیر داشته باشد، متاسفانه به خاطر این موضوع وزارت بهداشت پس از آنکه معاونت سلامت را به معاونت درمان و بهداشت تبدیل کرد، چاره‌ای نداشت جز اینکه معاونت غذا و دارو را به سازمان تبدیل کند و رییس آن نیز قائم‌ مقام وزیر باشد.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت ادامه داد: مشکلی که اکنون وجود دارد، این است که هم برای وزارتخانه‌های ستادی و هم اجرایی پنج معاونت پیش‌بینی شده است که این یک اشکال قانونی است که باید اصلاح شود، یعنی نباید تمام وزارتخانه‌ها را مجبور کرد که تعداد معاونت‌های یکسان داشته باشند، وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت و آموزش و وپرورش قطعا احتیاج به معاونت بیشتری دارند، اما وزارتخانه‌های دیگر را می‌توانستند از پنج به 4 و یا 3 کاهش دهند.

شهریاری افزود: به هرحال مساله تشکیل سازمان غذا و دارو در کمیسیون در دست بررسی است و هنوز هیچ نتیجه قطعی حاصل نشده است، اعضای کمیسیون کار کارشناسی روی این مساله انجام می‌دهند اگر نتیجه‌ای حاصل شود از آنجاکه در دولت لایحه تشکیل سازمان غذا و دارو ارایه شده کمیسیون هم آن را به صورت طرح در صحن علنی مطرح می‌کند.

به گفته این نماینده عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت، قطعا تشکیل سازمان غذا و دارو امکان‌پذیر است اما نقطه‌نظرات مخالف و موافق در کمیسیون مطرح است که باید به جمع‌بندی برسد، اما بهترین گزینه این است که سازمان غذا و دارو زیر نظر وزیر بهداشت و درمان تشکیل شود، تحقق این امر از وضعیتی که هم‌اکنون برای غذا و دارو پیش آمده بسیار بهتر است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: در کمیسیون نقطه‌نظراتی وجود دارد که در صوررت تشکیل سازمان غذا و دارو تمام اموری که به نوعی به غذا برمی‌گردد زیرمجموعه این سازمان قرار گیرد، اما هنوز چنین جمع بندی اتفاق نیافتاده است، برخی هم معتقدند سازمان دامپزشکی هم باید زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد، چون با فرآورده‌های غذایی ارتباط دارد، برخی دیگر نیز بر این باورند که از مزرعه تا سفره هر چیزی که به غذا مرتبط است باید زیرمجموعه سازمان غذا و دارو قرار گیرد، اما بعید می‌دانم که این اتفاق بیفتد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
0
0
البته كه سازمان دامپزشكي مي بايد در ارتباط با وزارت بهداشت باشد اما در رابطه با حل معظلات ، مي بايد ساختار كلي تغيير يابد.
ریسی
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
0
0
اگر سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشد بعلت اشتراکات مسایل بهداشتی و بیماریهای مشترک انسان و دام بهتر است و اگر این اتفاق بیافتد یکی از بهترین و کارشناسی ترین اقدامات دولت دهم خواهد بود.
تیموری
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
0
100درصدباید دامپزشکی زیر وزارت بهداشت باشد اما باید وزارت بهداشت استخدام شدن دامپزشکان رو همانند پزشکان در نظر داشته باشدچرا که واقعا دامپزشکان همانند پزشکان کارشون خیلی سخته!
س.غ
|
-
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
با سلام اگر دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشد درست ترین و بهترین اتفاق خواهد بود چرا که دامپزشکی سهم بالایی در سلامت دارد.
بهزاد رنجبران
|
-
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
آقایان دامپزشک! شما فقط بیماری‌های مشترک حیوان و انسان را مطالعه نموده‌اید؟ پس تکلیف حمایت از دامداران و کشاورزان و حفظ سلامت گله‌ی آنان چه می‌شود؟! وزارت بهداشت در رتق و فتق امور پرستاران خدوم خود مانده است آن وقت می‌تواند از پس سازمان دامپزشکی برآید؟! اگر قرار است از مزرعه تا سفره زیر نظر دکتر دیناروند باشد بهتر است وزارت کشاورزی کلا در سازمان قضا و دارو ادغام شود (:
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
1
0
دوستانی که اظهار نظر میکنند وزارت بهداشت در فلان کار مانده است بهتر از مقایسه ای با وزارت جهاد بکنند تا ببینند کدام یک بیشتر در کارهای خود مانده است. اینکه یک پرستار بیش از دو میلیون حقوق میگیرد ولی راضی نیست و اعتراض میکند ماندن وزارت بهداشت در این امر را دلالت می کند؟؟ پس دکتر دامپزشکی که با 800تومن مسئول فنی شده ولی حقوقش را هم به موقع پرداخت نمیکنند چه محسوب میشود؟؟
جز معدود واکسیناسیون های رایگان دام حمایتی از دامداران نکرده ایم و اصلا حمایت از دامداران بر عهده سازمان ما نیست. اگر سابقه کار دامپزشکی داشته باشید متوجه پرداخت هزینه دارو به موقع خرید دارو از طرف دامدار شده اید، این چند سال چه حمایتی از طرف سازمان دامپزشکی و حتی جهاد کشاورزی از دامدارها صورت پذیرفته هست؟؟ فعلا که ما در تکاپو هستیم از غرق شدن دامپزشکی جلوگیری شود و با انتقال آن به وزارت بهداشت دامپزشکی کشور را با تغییرهای اصولی سروسامان دهیم.
نظر شما
ادامه