کد خبر: ۲۰۳۶۴

رییس شبکه تلقیح مصنوعی دام کشور گفت: اکنون سالانه حدود 2.5 میلیون تلقیح مصنوعی دام در سراسر کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حسین چراغی' روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی ماموران تلقیح مصنوعی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: برنامه ریزی لازم برای اجرای شش میلیون تلقیح مصنوعی دام تا سال 1399 در کشور انجام شده که براساس یک برنامه پنج ساله بنا داریم به این میزان پیش بینی شده برسیم.

وی اظهار کرد: افزایش و بهبود تولیدات دامی از اهداف برگزاری این طرح می باشد که اکنون یک هزار و 700 نفر برای انجام تلقیح مصنوعی دام در کشور فعال هستند.

رییس شبکه تلقیح مصنوعی کشور تصریح کرد: یکی از روش های اصلاح نژاد در حیوانات، استفاده از دام های برتر با تولید بالا است و برای دستیابی به این هدف، تلقیح مصنوعی بهترین و آسان ترین روش است.

وی یادآور شد: با استفاده از تلقیح مصنوعی، سریع تر می توان صفات مطلوب دام های نر را به تعداد زیادی نتاج انتقال داد و به همین صورت در مدت زمان کوتاهی اثر یک حیوان نر برتر را چندین برابر بیشتر در گله و یا در منطقه مشاهده کرد.

چراغی هدف از برگزاری دوره های بازآموزی ماموران تلقیح مصنوعی را اطلاع رسانی به مجریان و آشنایی آنها با یافته های جدید علمی و استفاده از تکنیک های جدید اعلام کرد.

وی تاکید کرد: هر چند سال، دوره های طرح اصلاح نژاد در سطح کشور برگزار می شود که در این کارگاه آموزشی دو روزه در استان گلستان 80 مامور اصلاح نژاد حضور داشتند.

 

 

برچسب ها: تلقیح مصنوعی،
نظر شما
ادامه