کد خبر: ۲۰۱۷۴

رییس شبکه دامپزشکی بجنورد از صدور مجوز مصرف مشروط برای 284 تن فرآورده خام دامی کشف شده در این شهرستان خبر داد.

دکتر ˈرضا رحیمیˈ روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این فرآورده ها پس از تست آزمایشگاهی دامپزشکی، با حکم دستگاه قضایی، تنها برای استفاده در مراکز فرآوری صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی بیشترین مقدار فرآورده خام دامی اجازه مصرف مشروط داده شده برای فرآوری صنعتی، مربوط به گوشت سفید (مرغ) است.

وی افزود: از ابتدای امسال بازرسان واحد نظارت بر بهداشت این شبکه، 293 هزار و 355 کیلوگرم انواع فرآورده غیربهداشتی را کشف و ضبط کرده اند.

به گفته وی کشف این مقدار فرآورده خام غیربهداشتی دامی با انجام 16 هزار و 571 نوبت بازرسی از واحدهای تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی مرکز استان بوده است.

وی افزود: پس از انجام آزمایش های تخصصی در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی، 9هزار و 293 کیلوگرم از فرآورده های خام کشف شده به طور کامل و به روش بهداشتی، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گفته وی در این رابطه 35 نفر از متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: شهروندان بجنوردی در صورت مشاهده عرضه فرآورده خام دامی مشکوک در واحدهای تولید، فرآوری و عرضه، مورد را به شماره تلفن 1512 شبکه دامپزشکی گزارش تا با متخلفان برخورد شود.

طبق گزارش اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، در این استان هزار واحد در بخش تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی فعالیت دارند که بیشترین آن با 572 واحد در شهرستان بجنورد قرار دارد.

شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد در سال گذشته 12 تن انواع فرآورده غیربهداشتی را از واحدهای تولید، فرآوری، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی کشف و ضبط کرده بود.

 

 

نظر شما
ادامه