کد خبر: ۲۰۱۳۲

معاون دام جهاد کشاورزی، خواستار پیوستن واحدهای مرغداری به زنجیره تولید شد

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به اردبیل خواستار اهتمام تمام مرغداران به قرار دادن واحدهای تولیدی خود در زنجیره تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران از اردبیل، حسن رکنی، عصر امروز در نشست با فعالان اتحادیه زنبور عسل و دام و طیور در اردبیل با بیان اینکه به برکت انقلاب امروز هفتیمن کشور تولید کننده گوشت مرغ هستیم، افزود: باید با راهکار منطقی سعی کنیم تا مرغ به قیمت منطقی وارد بازار شده و مردم از آن استفاده کنند.

رکنی با بیان این که در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن ظرفیت تولید مرغ وجود دارد که در مقیاس جهانی ایران را در رده هفتیمن کشور تولید کننده گوشت مرغ جهان قرار داده است، گفت: اما آنچه امروز مرغداری ها باید مدنظر قرار دهند، قرار دادن واحدهای تولیدی در زنجیره تولید است که تنها در این حالت نتیجه کار به صورت برد- برد خواهد بود.

وی با بیان این که هرجا زنجیره تولید فعال باشد، در همان نقطه عطف کار، نقطه صعود را در تولید و صادرات خواهیم داشت،در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما نمی‌توانیم 24 هزار مرغداری کشور را به صورت مستمر تحت نظارت قرار دهیم و به هیچ وجه اقدام جزیره‌ای در حوزه تأمین گوشت مرغ و عرضه آن قابل قبول و پذیرش نیست و باید سعی کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها را در این حوزه برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه صادرات کشورها درخواست خرید مرغ به وزن یک کیلو را دارند در حالی که یک رقابت منفی در تولید مرغ با وزن بالا در کشور به وجود آمده در حالی که برتری وزنی نمی‌تواند امتیازی تلقی شود.

رکنی شکل‌گیری تولید زنجیره‌ای را در این عرصه یادآور شد و گفت:‌ از اتحادیه مرغداری انتظار داریم در تأمین منافع تولیدکنندگان اقدامات اساسی را در این حوزه انجام دهند.

وی از محدود شدن صدور مجوز برای صادرات جوجه یک روزه خبر داد و افزود: ما جلوی صادرات را گرفته‌ایم و بر این باوریم نارسایی‌ها و اختلالات به وجود آمده در این زمینه باید برطرف شده سپس صادرات انجام شود.

رکنی با مثال زدن از ترکیه به عنوان کشوری که به رغم آغاز به کار صنعت مرغداری اش 15 سال پس از تولید، به دلیل رعایت پارامتر زنجیره تولید از صنعت مرغداری ایران پیش افتاده است، گفت: این در حالی است که در صورت تولید اصولی و با توجه به این که در حال حاضر نیز در موقعیت خوبی قرار داریم، می توانیم اتفاق های بهتری را در بازار منطقه رقم بزنیم.

 

 

برچسب ها: مرغداری،
نظر شما
ادامه