کد خبر: ۲۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در زمان انتصاب این مهندس عمران در سازمان شیلات از برنامه‌ریزی بلند مدت برای ساخت مزارع پرورش خبر داده بود. هر چند عمر کوتاه مدیریت علی آبادی حتی فرصت کلنگ زنی یک استخر را هم برایش فراهم نکرد...
1260262679
حکیم مهر -  محمد علی آبادی پس از یکصد روز مدیریت پرحاشیه از سازمان شیلات هم رفت تا زنجیره کاهش تعداد مشاغل دولتی‌اش را تکمیل کند. هرچند آمدن این مهندس عمران به سازمان متولی آبزی‌پروری در کشور با سر و صدای فراوان همراه بود، اما دیروز رفتنش با سکوت به پایان رسید. در مراسم تودیع و معارفه دیروز صادق خلیلیان ترجیح داد تا معاونانش را بفرستد.
او برای این معاونت سرپرست تعیین کرد تا در فرصت کافی نسبت به تعیین مدیر مناسب برای شیلات اقدام کند. علی آبادی چند هفته‌ای بود که کمتر به شیلات می‌آمد. البته روابط عمومی آن سازمان این موضوع را نمی‌پذیرفت.
در هفته‌های گذشته دست‌اندرکاران آبزی‌پروری کم و بیش از احتمال استعفای علی آبادی خبر می‌دادند. علی آبادی پنجمین رئیس سازمان شیلات از زمان روی کار آمدن دولت نهم به حساب می‌آید. او در عین حال دومین مدیر از این مجموعه پنج نفره بود که سکان این سازمان را بدون تجربه قبلی و بدون تحصیلات مرتبط بر عهده گرفت.
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در زمان انتصاب این مهندس عمران در سازمان شیلات از برنامه‌ریزی بلند مدت برای ساخت مزارع پرورش خبر داده بود. هر چند عمر کوتاه مدیریت علی آبادی حتی فرصت کلنگ زنی یک استخر را هم برایش فراهم نکرد.
او در این مدت یکصد روزه مدیریت بر سازمان شیلات از مصاحبه‌ای گروهی با خبرنگاران خودداری کرد. اظهارنظرهای وی تنها به چند جمله کوتاه در مسائل کلی همچون کاهش ذخایر محدود بوده است. بحث لزوم خروج سازمان شیلات و استقرار دوگانه آن در استان‌های ساحلی شمال و جنوب کشور هم را باید جالب‌ترین خبر دوران مدیریت علی آبادی بر این سازمان دانست. هرچند که این خبر را نیز معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد.
در زمان انتصاب علی آبادی به سازمان شیلات انتقادهای زیادی صورت گرفت اما رسمی‌ترین و شاید تندترین آنها از سوی جامعه دامپزشکان طی نامه‌ای (اینجا) ابراز شد. انتقادی که موجب شد عباسعلی مطلبی؛ رئیس موسسه تحقیقات شیلات برای حفظ موقعیت خود، خود از هیات مدیره جامعه دامپزشکان استعفا دهد.
بعدها خبر رسید که وزیر جهاد کشاورزی از این نامه تند و تیز ناراحت شده است. در هر حال دیروز معاون موسسه تحقیقات شیلات سرپرستی سازمان شیلات را دست گرفت. هرچند پیش از این گمانه‌زنی‌ها خبر حضور دکتر مهدی سلطانی استاد دانشگاه تهران در این صندلی خبر می‌داد. اما در نهایت این امان الله تقوی بود که دیروز حکم سرپرستی شیلات و معاونت وزیر جهاد کشاورزی را از یک معاون دیگر وزارتخانه دریافت کرد.
امان الله تقوی مطلق که مدرک دکترای شیلات با شاخه ارزیابی ذخائر خود را از انگلستان اخذ کرده، چندین سال سابقه مدیریت در حوزه شیلات و تحقیقات شیلات دارد.
دکتر مطلق پیش از این به عنوان معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان تحقیقات شیلات بود. در سازمان شیلات اکنون مشکلات زیادی همچون رکود پرورش میگو، انقراض ماهیان خاویاری خزر و کاهش صید کیلکا از قبل ذخیره شده و مدیر جدید باید در این زمینه‌ها به سرعت دست به کار شود.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
درود بر دكتر كامران ملك پور عزيز
بسيار مقاله جالبي بود. و درود بر جامعه دامپزشكان ايران كه با موضع گيري به موقع خود بار ديگر حساسيت هاي بالاي خود را در مسايل صنفي نشان دادند.
از شما خواهش دارم به نامه جامعه دامپزشكان لينك بدهيد. ممنون
دکتر احمد وحیدی
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
فعلاً این گونه آوردن افراد و انتصاب آنها در مسئولیتها بدون توجه به تخصص و تجربه و بدون توجه به امر کارشناسی، امری طبیعی است. واقعا اینها اگر از مردم هراسی ندارند آیا در مقابل خداوند پاسخگو نیستند. انسانی که به خدا و قیامت معتقد است نبایستی به مردم و اموال بیت المال خسارت وارد نماید
باران
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
0
0
. . . که در این مملکت قحط الرجال است !!!
نظر شما
ادامه