کد خبر: ۱۹۸۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران از ساخت کشتارگاه صنعتی در منطقه ' نشتارود ' شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگارایرنا ، ' سیدحسن رضوانی ' روز پنجشنبه در نشست بررسی کشتارگاه های غرب مازندران در فرمانداری عباس آباد ، گفت : این طرح با همکاری سرمایه گذاربخش خصوصی در زمینی به گستره حدود 5/3 هکتار واعتباری بالغ بر حدود 70 میلیارد ریال در این منطقه ساخته خواهد شد.

وی افزود : براساس تصمیماتی که در گذشته و نیز دراین نشست از سوی متولیان امر گرفته شد ، این مکان ذبح دام ظرفیت کشتارحدود 250 راس دام سنگین و بیش از هزار راس دام سبک را دارد که گوشت مورد نیاز شهرستان های نوشهر، چالوس ، عباس آباد ، کلاردشت ، تنکابن و رامسر دراین کشتارگاه تامین و عرضه خواهد شد.

وی اظهارداشت : برای توزیع به موقع گوشت در این شهرستان ها با سرمایه گذاردیگری نیز مکاتبه شده و قرار است پس از راه اندازی کشتارگاه دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل شبکه دامپزشکی مازندران این نشست را فرصتی مناسب برای تصمیم گیری نهایی با هدف ساخت کشتارگاه در منطقه یاد شده توصیف کرد و گفت : نتایج به دست آمده و مصوبات آن به زودی به اطلاع استاندارمازندران رسانده خواهد شد تا دستورات لازم را برای اجرای این طرح ارائه دهند.

وی افزود : پیش بینی می شود عملیات اجرایی این کشتارگاه در سال جدید آغاز و به مدت دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ساخت کشتارگاه صنعتی به لحاظ تامین امنیت غذایی و سلامت مردم و نیز گردشگرپذیری منطقه جزو نیازهای ضروری دانست و تاکید کرد که با پی گیری پیوسته مسوولان نهادهای ذیربط به زودی شاهد آغاز ساخت آن در غرب مازندران باشیم .

فرماندارعباس آباد نیز گفت : با گذشت بیش از یک دهه از پی گیری های صورت گرفته برای اجرای چنین طرحی در این منطقه ، تاکنون دراین حوزه به علت برخی از مسائل موفق نبوده ایم .

'سیدامیر حسینی جو ' افزود : تحقق این مهم مستلزم هم افزایی بیشتر مسوولان اجرایی بویژه فرمانداران غرب این استان است که حضورآنان دراین نشست می تواند مایه مباهات و منجر به نتیجه مطلوب شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت در شرایط کنونی تجمیع خدمات عمومی به مردم را راهکاری مناسب برای کاهش هزینه ها دراین حوزه دانست و ادامه داد : درهرصورت ساخت مکان ذبح دام باید براساس سیاست گذاری درست ، هدفمند و کارشناسانه باشد و حتی برنامه زمانی نیز برای سرمایه گذار آن دیده شود تا در موعد مقرر طرح را اجرا و به بهره برداری برساند.

فرماندارتنکابن نیزگفت : در زمان برای اجرای چنین طرحی تمامی امکانات و زیرساخت ها فراهم بوده و دراین زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

'سیدابراهیم هاشمی ' با ارائه گزارشی از مصوبه فرآیند ساخت کشتارگاه صنعتی درمنطقه نشتارود در ادوارگذشته افزود : هرچند بنا به دلایلی اجرای این طرح با تاخیر مواجه شد اما اکنون باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر با سرمایه گذاری که دراین زمینه همکاری لازم را دارد ، مشارکت همه جانبه داشته باشیم .

فرمانداررامسرنیز سنتی بودن کشتارگاه های در بیشتر شهرستان های مازندران بویژه غرب این استان را به عنوان یک معضل بهداشتی دانست و گفت : به طور حتم با تحقق این مهم بخش عمده ای از دغدغه های مسوولان بهداشتی و حتی مردم در این بخش برطرف می شود.

'شعبان حسین سروری ' افزود: مصوبات این نشست به گونه ای باشد تا با ساخت کشتارگاه ، کشتارگاه های سنتی در حالت فعالیت در این منطقه به طور کلی جمع آوری شوند.

'روشنعلی فرجی 'معاون فرماندارنوشهرنیز گفت : با توجه به بعد مسافت و مشکلات جانبی برای عرضه به موقع گوشت به دست قصابان منطقه باید به نحوی سیاست گذاری شود تا خدای ناکرده شاهد کشتارهای غیرمجاز متاثر از نارضایتی قصابان در شهرستان نباشیم .

نور ، نوشهر ، چالوس ، کلارشت ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر واقع درغرب مازندران با جمعیتی دست کم 800 هزار نفر جمعیت ثابت و دست کم 10 میلیون نفر سالانه میزبان میلیون های مسافر و گردشگر است.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند دامپزشکی تنکابن
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
0
متاسفانه هم حافظه مسولین از بین رفته و هم جراءت وجسارت ........ اونها در دادن وعده .............. بینهایت زیاد شده!!!- همین اقا 11 سال پیش در سال 82 هم در مورد کشتارگاه نشتارود گفته بود که بزودی تا دو سال دیگر بزر گترین کشتار گاه دام غرب استان در نشتارود به بهره برداری میرسد .(حرف مرد !! یکیه !!!) ..........................
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
درنزديكيمون در گيلان ٨سال طول كشيد كشتارگاه زدند ما ٢ سال
نظر شما
ادامه