کد خبر: ۱۹۶۲
جوانان باید از دکتر بازرگانی بیاموزند و یاد بگیرند/جوانان هنگار کار در دامداری یا مرغداری فکر نکنند که آنجا متعلق به آنها نیست/حتی جلوی در اتاق وزیر گریه کردم تا من را در دانشکده قبول کنند/ وقتی در ابتدا به من گفتند که نمی‌توانم به دانشکده وارد شوم و پس از آن وقتی به من پیام دادند که پس از بررسی پرونده می‎توانم نام‌نویسی کنم دو لحظه غم و شادی مهم در زندگی من بوده است...

حکیم مهر -  دامپزشک پیشکسوت کشورمان در زمینه طب دامهای بزرگ در گفتگو با نشریه حکیم مهر در حاشیه شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران به دامپزشکان جوان توصیه کرد در هنگام کار در دامداری خود را در جایگاه صاحب دامداری ببینند و با این حس دلسوزی کار کنند.

دکتر دین محمد قفقازی در پاسخ به سؤالی که توصیه شما به دامپزشکان جوان چیست به استاد دکتر تقی‌پور بازرگانی که در مقابل ایشان با تواضع ایستاده بود اشاره کرد و گفت : جوانان باید از ایشان بیاموزند و یاد بگیرند.

وی افزود : جوانان هنگار کار در دامداری یا مرغداری فکر نکنند که آنجا متعلق به آنها نیست ، بلکه آنجا را از آن خود بدانند و هر کاری که از دستشان برمی‎آید باید انجام دهند. ضمن آنکه باید خودشان را نشان بدهند و این جز با فعالیت زیاد و خوب ممکن نیست. در این صورت اگر خوب و با این شرایط کار کنند دامدار به آنان ایمان آورده و به دیگران هم توصیه می‎کند که از آنها استفاده کنند.

دامپزشک پیشکسوت کشورمان که پانلی در این کنگره به نام ایشان نامگذاری شده با مرور خاطرات دوران سخت تحصیل و کار خود و طی مسیر رفت و برگشت از دامداری حیدرآباد تا آموزشگاه خزائلی در میدان بهارستان برای تحصیل گفت : برای تحصیل در دانشکده دامپزشکی سختی‌ زیادی کشیدم و به دلیل قانونی که آن زمان وضع شده بود در ابتدا قبول نکردند که با دیپلم دامپزشکی به دانشکده وارد شویم تا اینکه حتی جلوی در اتاق وزیر گریه کردم تا من را قبول کنند و سرانجام پرونده من با اصرار و پیگیری زیاد که داشتم به دکتر رستگار رئیس وقت دانشکده ارجاع شد و ایشان هم آن را به شورای دانشکده برد و بالاخره قبول کردند. وقتی در ابتدا به من گفتند که نمی‌توانم به دانشکده وارد شوم و پس از آن وقتی به من پیام دادند که پس از بررسی پرونده می‎توانم نام‌نویسی کنم دو لحظه غم و شادی مهم در زندگی من بوده است.

 

نظر شما
ادامه