کد خبر: ۱۹۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مسعود هاشم زاده شب گذشته در نشست هم‌اندیشی با بخش خصوصی و شرکت‌های پخش دارو، داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی استان سمنان که با حضور جمعی از تولیدکنندگان داروی دامی در این استان در سالن جلسات دامپزشکی استان سمنان برگزار شد با اشاره به اقدامات معاونت تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور برای مهار این بیماری اظهار داشت: هم‌اکنون این بیماری به‌طور کامل مهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کانون‌های بیماری دامی لمپی اسکین در کشور کمتر از دو مورد است.

هاشم زاده با اشاره به بیماری لمپی اسکین در دام‌های کشور تصریح کرد: این بیماری دامی نیز در سال 1393 از استان‌های غربی کشور شیوع پیداکرده و تعداد زیادی از استان‌های کشور را درگیر کرده بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور از شیوع موج جدید بیماری تب برفکی در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: این بیماری از استان‌های شرقی وارد کشور شده است.

هاشم زاده خاطرنشان کرد: این بیماری برخی از استان‌های کشور مانند استان سمنان را در معرض خطر ابتلا قرار داده است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز کارشناسان معاونت تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در حال بررسی ابعاد مختلف این بیماری دامی هستند.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: هنوز کانون و یا کانون‌های شیوع این بیماری مشخص نشده است؛ ولی کارشناسان این سازمان درباره آن بررسی می‌کنند.

 

برچسب ها: لمپی اسکین،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قادر خضریان
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
سلام در جواب نظر جناب دکتر هاشم زاده باید به عرض برسانم که شیوع لمپی
اسکین با حدت و شیوع شدیدتر از
سال گذشته در قزوین شروع شده است.به نحوی که روستای سعید آباد دشتابی و خورهشت قاقازان در حال حاضر درگیرند.
نظر شما
ادامه