کد خبر: ۱۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
قسمت اعظم فعالیت‌‎هایی که در علوم پایه پزشکی انجام می‎شود همکاران دامپزشک انجام می‎دهند/همیاری و همکاری بین دامپزشکان و پزشکان لازم و ضروری است/دامپزشکان ما که در خدمت‎شان هستیم آقای دکتر شریفیان (نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی نظام دامپزشکی) ، آقای دکتر زینعلی و خانم دکتر کیان‌پور هستند...

حکیم مهر -  رئیس اداره مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت در گفتگو با نشریه حکیم مهر در حاشیه شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران درباره شعار امسال روز جهانی دامپزشکی (همکاری بیشتر دامپزشک و پزشک) گفت : از آنجایی که قسمت اعظم فعالیت‌‎هایی که در علوم پایه پزشکی انجام می‎شود همکاران دامپزشک انجام می‎دهند و تخصص‎های لازم در این زمینه به رشته دامپزشکی مربوط است، لذا هماهنگی و همکاری پزشک و دامپزشک در این موضوع نقش اساسی دارد.

دکتر محمدرضا شیرزادی متخصص بیماریهای عفونی افزود : این همکاری و هماهنگی هم در آموزش پزشکان و هم در ارتقای سطح بهداشت جامعه مهم است. زیرا بسیاری از فرآورده‎هایی که انسان مصرف می‎‌کند و از این طریق به بیماری مبتلا می‌شود نیازمند نظارت دامپزشکان است و این عزیزان هستند که باید از سلامت این فرآورده‎ها به ما اطمینان بدهند.

 

وی در ادامه اظهار کرد : ماحصل مصرف فرآورده غیرسالم ایجاد بیماری در انسان و مراجعه به پزشک است و بنابراین همیاری و همکاری بین دامپزشکان و پزشکان لازم و ضروری است.

دکتر شیرزادی درباره ترکیب کارشناسان اداره مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت هم گفت : در این مرکز سه نفر دامپزشک و یک نفر پزشک هستیم و دامپزشکان ما که در خدمت‎شان هستیم آقای دکتر شریفیان (نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی نظام دامپزشکی) ، آقای دکتر زینعلی و خانم دکتر کیان‌پور هستند.  

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
0

خوشبختانه مشاهده می شود که مسئولان گوناگون کشور به ویژه در وزارت بهداشت با توجه به اهمیت حفظ بهداشت فراورده های دامی و محیط از نظر آلودگی میکربی و باقیمانده های دارویی توسط دکتران دامپزشک روز به روز به لزوم تقویت این رشته حیاتی و راهبردی و ایجاد ارتباط ارگانیک سازمان دامپزشکی با وزارت بهداشت بیشتر پی خواهند برد.
نظر شما
ادامه