کد خبر: ۱۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

با حکم دادستان فیروزکوه تنها کشتارگاه دام این شهر پس از تعطیلی چند روزه، به مدت یک هفته به صورت مشروط بازگشایی شد.

DSCF2902

به گزارش عصر شنبه دیمه نیوز، تنها کشتارگاه دام شهرستان فیروزکوه طی روزهای گذشته به دلایلی همچون نبود سردخانه، نبود کوره لاشه سوز، نبود جرثقیل برقی به دلیل کوتاه بودن سقف کشتارگاه (که منجر به کارکرد نامناسب شوکر برقی شده و در نتیجه ایجاد خون مردگی در گوشت شده است)، نداشتن تصفیه خانه مناسب و در عوض استفاده از چاه سبتیک (که منجر به نشت فاضلاب کشتارگاه به دره مجاور آن شده است)، ناکارآمدی سینک کشتارگاه، نبود آب گرم به دلیل محدودیت ذخیره گازوئیل، برخوردار نبودن از گاز شهری، کم بودن عمق تماس قرقره های موجود در خط کشتار با ریل، ارتفاع کم خط کشتار، نبود اتاق بازرسان، شرایط نامناسب رختکن ها، عدم امکان شستشوی بهداشتی سطح، کف و دیواره های کشتارگاه، مدیریت نامناسب متولی کشتارگاه در تجهیز قصابان به لباس های مخصوص، عدم وجود امکانات لازم برای نشاندار کردن لاشه ها، مدیریت نامناسب ساعت کاری و فرسوده بودن ساختمان بنای کشتارگاه، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلمپ شده بود.

به دنبال این موضوع، در جهت رفاه حال شهروندان، تامین گوشت مورد نیاز و یافتن مکان موقت جدید از سوی اتحادیه صنف قصابان و سلاخان، این کشتارگاه بار دیگر به صورت موقت و به مدت یک هفته بازگشایی شد.

در جلسه چند ساعته ای که به همین منظور با حضور فرماندار، دادستان، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، شهردار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، رییس محیط زیست، معاون شبکه دامپزشکی و چند نفر دیگر از مسؤولان محلی فیروزکوه به همراه اعضای اتحادیه و صنف قصابان و سلاخان شهرستان فیروزکوه در دفتر فرماندار برگزار شد، مسؤولان ضمن استماع سخنان و مسائل و مشکلات صنف قصابان، بر لزوم جایابی مکان موقت جدید به منظور انجام کشتار روزانه دام ها با حضور و نظارت مسؤولان مربوطه تاکید کردند.

در این جلسه با حکم دادستان شهرستان مقرر شد تا اتحادیه صنف قصابان به منظور پیشبرد امور کاری اعضای خود و همچنین تامین اقتصادی گوشت مورد نیاز شهرستان، مکان جدیدی را به صورت موقت جانمایی کرده و با رعایت موارد بهداشتی به مدت یک هفته به کشتار روزانه بپردازند که در صورت رو به بهبود بودن شرایط و رعایت موارد پیشگفته قابل تمدید است.

همچنین در این جلسه شهردار فیروزکوه بر رفع مشکلات مبتلابه کشتارگاه شهر با تمامی توان و امکانات تا شش ماه آینده قول داد.

گفتنی است؛ تامین گوشت از کشتارگاه های شهرستان های مجاور از جمله پیشنهادت مسؤولان برای اتحادیه صنف قصابان بود که از سوی اعضای این صنف اقتصادی و عملیاتی تشخیص داده نشد.DSCF2899 DSCF2900 DSCF2901 DSCF2902 DSCF2903 DSCF2904 DSCF2905 DSCF2906

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
سلام. اگه این همه مشکل داره و پلمپ شده چرا برای یک هفته باز شده؟ پای سلامت مردم در میونه.حالا چه یه ساعت چه یک هفته....
دامپزشک
|
-
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
سلام
دو تا سئوال دارم
1= « عدم وجود امکانات لازم برای نشاندار کردن لاشه ها» یعنی چه؟ مهر را برای نشاندارکردن باید دامبزشکی تامین کند نه شهرداری
2= چرا در جلسه مذکور «معاون شبکه دامپزشکی» بود نه رئیس؟ جایی که فرماندار، دادستان، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، شهردار و ... هستند بایستی رئیس شبکه می رفت نه معاون ایشان
کارمند دامپزشکی
|
-
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
0
سلام آقا یا خانم دامپزشک
در پاسخ به سئوال اول شما: منظور از نشاندار کردن، لیبل برای گوشته نه مهر دامپزشکی.
پاسخ سئوال دوم را هم امیدوارم خود آقای رییس بده.
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
0
سلام آقا یا خانم «کارمند دامپزشکی»
قطعاً میدانید که زدن لیبل بر گوشت الزامی و اجباری نبوده و دامپزشکی حق تحمیل آن را به عنوان نواقص کشتارگاه ندارد. فقط مهر اجباری هست که آن هم وظیفه دامپزشکی می باشد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
0
0
سلام دوست عزیز
حرف شما درسته منم قبول دارم لیبل اجباری نیست اما واضحه که لیبل میتونه جلوی تخلفات بهداشتی و جعل مهر دامپزشکی رو بگیره و همچنین اطلاعات بیشتری از گوشت را به مصرف کننده بده، پس با این حساب برای حفظ سلامت مردم لازم به نظر می رسه.
موفق باشید
کارمند دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
مثلا قراره تو این یک هفته چه اتفاقی بیفته که تو چندین سال نیفتاده؟؟!!
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
سلام آقا یا خانم «کارمند دامپزشکی»
لطفا شما واجبات را فراهم کنید و بهانه دست شهرداری ندهید. قبول کنید که این حرف شما غیر قانونی است. خود را فراتر از قانون ندانید.
کارمند دامپزشکی
|
-
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
0
سلام جناب دامپزشک
بنده واضح شرح دادم که لیبل اجباری نیست بلکه به سلامت و امنیت غذایی مصرف کننده نزدیک تره. لطفا مستند بفرمایید کجای این حرف غیر قانونیه؟
با تشکر
نظر شما
ادامه