کد خبر: ۱۹۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد با انتقاد از منتقدین برگزاری مسابقه «وت کاپ» بیان داشت: متاسفانه منتقدین این مسابقه به جای انجام گفتمان و روشنگری موضوع با برگزارکنندگان، درخواست خود را از طریق شبکه‌های غیر رسمی اجتماعی پیگیری کردند.

غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در خصوص حاشیه‌های به وجود آمدن در رابطه با مسابقه وت کاپ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: خلاء تدریس مبانی حقوق حیوانات مورد استفاده در امور علمی Principles of Animal Rights in Scientifics Studies موجب برداشت های متفاوت از حقوق حیوانات در بین دانشجویان برگزار کننده مسابقه وت کاپ Vet. CUP با دانشجویان منتقد مسابقه شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه منتقدین به جای انجام گفتمان و روشنگری موضوع با برگزارکنندگان، درخواست خود را از طریق شبکه‌های غیر رسمی اجتماعی پیگیری کردند.

معاون دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: انعکاس بیرونی موضوع و عدم روشنگری صحیح و به هنگام برگزارکنندگان مسابقه از یک سو و دریافت اطلاعات ضد و نقیض و تحریک آمیز همچون تحریف پوستر مسابقه و اعلام تعداد موش‌های استفاده شده به جای 42 عدد ذکر 400 عدد، مبالغ دریافت شده از شرکت کنندگان و عدم اشاره به حضور فعالین انجمن حمایت حیوانات مشهد در زمان برگزاری و تایید ایشان بر رعایت اصول اخلاقی و غیره، موجب حساس شدن انجمن حمایت حیوانات و رسانه‌ای کردن موضوع با اطلاعات غیر واقع شده است.

محمدی با بیان این‌که کمیته اخلاق دانشکدهEthics Advisory Committee" در حال تدوین درسنامه و آیین نامه های مربوط حقوق حیوانات مورد استفاده در امور علمی تحقیقات زیست پزشکی می‌باشد گفت: این درسنامه موجب می‌شود تا از این به بعد برداشت‌های متفاوت، موجب رسانه‌ای شدن موضوعات مشابه جهت بهره برداری برخی افراد جریان ساز نشود.

 

برچسب ها: وت کاپ،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
من با مسائل اخلاقی و حدود شرعی کاری ندارم ولی یک سوال دارم، خدائیش چه رابطه ای بین تشریح موش و حرفه دامپزشکی وجود داره که میخواهیم از این راه دامپزشکی رو معرفی کنیم؟
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
همین افراد جریان ساز اصلاً قانع بشو نیستند. فقط قصد مطرح کردن خود را دارند.
نظر شما
ادامه