کد خبر: ۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
مجری مراسم با لحن خاصی در مورد غیبت دکتر آقامیری گفت : هر چه تلاش کردم نفهمیدم چرا ایشان فرصت حضور در این مراسم را نیافته‌اند؟!/ برخی از مدیران سازمان دامپزشکی تمایلی به مصاحبه درباره تب برفکی نداشتند و از آن به شدت طفره می‌رفتند!/ اکثر اعضای هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در این مراسم کاملاً دور و مجزا از مقامات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و در ردیفی جداگانه نشسته بودند!...
hashie1

حکیم مهر -  شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران از صبح روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در محل مرکز همایش‎های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز بکار کرد و با حاشیه‌هایی از جمله موارد ذیل همراه بود :

- در بدو وورد به سالن برگزاری کنگره ، غرفه انجام آزمایش خون رایگان قرار داشت و به تعبیری در همان ابتدا خون شرکت‌کنندگان را در شیشه می‌کردند!

- دکتر علیرضا صفاریان رئیس قبلی سازمان نظام دامپزشکی و رئیس اسبق سازمان دامپزشکی ، دست استاد دکتر احمد شیمی را در دست خود گرفته بود و با ایشان وارد سالن شد.

- دکتر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران از مستأصل شدن دامداران و مرغداران بر اثر تب برفکی و نیوکاسل در سخنرانی خود گله کرد و خواستار توجه به تشکل‌های تولیدی و واگذاری برخی امور تصدی‌گری به آنها شد.

-  اجرای مراسم را دکتر تهامی بعهده داشت که اجرای وی بیشتر شبیه سخنرانی خودمانی بود تا اجرا!!!

-  مجری مراسم با اشاره به 24 آوریل ، عبارت جهانی را از این روز حذف کرد و آن را روز دامپزشکی و 4 اردیبهشت معرفی کرد.

-  در ابتدای مراسم و اندکی پس از شروع مراسم تصاویری از جزیره کیش پخش شد که نسبتاً طولانی و تبلیغ کنگره جراحی دامپزشکی در سال 2011 بود. جالب آنکه پس از پخش این تصاویر در حالی که به تازگی مراسم شروع شده بود مجری برنامه گفت : امیدوارم با دیدن این تصاویر خستگی از بدن‎‌تان بیرون شده باشد!

-  دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی با روی گشاده به تنهایی به محل برگزاری کنگره آمد و مورد استقبال بسیاری از همکارانش در سازمان دامپزشکی قرار گرفت.

-  به فاصله کوتاهی از حضور دکتر نوروزی ، دکتر دستور رئیس جدید سازمان دامپزشکی به محل برگزاری کنگره وارد شد و به خوش و بش با دکتر نوروزی پرداخت و در سالن افتتاحیه هم کنار وی نشست.

-  در حالی که در خیابان‌های اطراف محل برگزاری مراسم بنرهای متعددی از کنگره چند روز قبل سلامت شهری و جراحی مغز و اعصاب به چشم میخورد، هیچ خبری از اطلاع رسانی و بنر کنگره دامپزشکی ایران نبود!

-  مراسم افتتاحیه با تأخیر بسیار زیاد و حدود ساعت 45/9 دقیقه آغاز شد و پس از پخش سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ، دکتر ناظم نیا بازرس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت.

-  دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی غایب پررنگ این مراسم بود.

-  مجری مراسم با لحن خاصی در مورد غیبت دکتر آقامیری گفت : هر چه تلاش کردم نفهمیدم چرا ایشان فرصت حضور در این مراسم را نیافته‌اند؟!

-  مجری مراسم با بیان اینکه دکتر مطلبی رئیس قبلی هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران پای ثابت کنگره‌ها بوده اعلام کرد: وی به دلیل شرکت در کنگره دیگری که مرتبط با مؤسسه تحقیقات شیلات ایران است در سفر بندرعباس به سر می‌برد و به این دلیل حضور ندارد.

-  از مسئولین رده بالای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت هیچ خبری در این مراسم نبود و تنها دکتر انصاری‌فرد مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که دامپزشک هم هست حضور یافته بود.

-  ظاهراً انتقادات شدید دکتر نبی‌پور رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی (پای ثابت کنگره‌های پیشین) به عدم حضور مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم مرتبط بود.

-  در میان دامپزشکان شاغل در سازمان دامپزشکی نگاه مثبتی نسبت به حضور دکتر دستور در مقام ریاست آن سازمان وجود داشت.

-  برخی از مدیران سازمان دامپزشکی تمایلی به مصاحبه درباره تب برفکی نداشتند و از آن به شدت طفره می‌رفتند!

-  دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی در جمع‌های دوستانه ابراز تمایل می‌کرد که همچنان به خدمت در صنف دامپزشکی ادامه دهد. از سویی وی در سخنرانی خود بارها بر نقش سازمان نظام دامپزشکی تأکید می‌کرد و حالا معلوم نیست به چه میزان این دو به یکدیگر مرتبط است؟!

-  دکتر بازرگانی از سخنرانان این مراسم در بخشی از سخنانش برگزاری اینگونه کنگره‌ها را حق مسلم جامعه دامپزشکان ایران عنوان کرد.

-  پانل طیور و دام بزرگ به دلیل احترام به مقام علمی پیشکسوتان و تقدیر از آنان به ترتیب به نام دکتر علی اصغر اکبری و دکتر قفقازی نامگذاری شده است.

-  اکثر اعضای هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در این مراسم کاملاً دور و مجزا از مقامات سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و در ردیفی جداگانه نشسته بودند!

-  دکتر بازرگانی در سخنرانی خود از حضور متعهدانه استاد دکتر احمد شیمی در کنگره‌ها و بخصوص در این کنگره قدردانی نمود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
تبلیغات کنگره بسیار ضعیف است.با حضور خیل عظیمی از اساتید و متخصصان دریغ از یک بنر در خیابان های اطراف و یا پوشش خبری ان در رسانه/
طه
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
شما که این همه نکته سنج هستید چرا توزیع یک مجله جنجالی که به نظر مرسد مطالبش جهت دار است در سالن را نقد نکردید.
همكار
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
به نظر اغلب همكاران غيبت آقا ميري اصلا پررنگ نبود و در مراسم نمودي نداشت كما اينكه در هنگام سخنراني معاون وي نيز بسياري از صندلي هاي سالن اصلي خالي بود.
علوی
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
وضعیت برگزاری کنگره بسیار اسفبار بود. هیچ متولی مشخصی وجود نداشت. پذیرایی هم صفر بود.
دامپزشك
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
0
0
تا بحال همه ي اين كنگره ها فقط جنبه ي تشريفاتي داشته است.دامپزشك و رشته ي دامپزشكي در كشور ما چه در نظر دولت و چه در بين مردم جايگاه خود را نيافته است و با مشكلات زيادي روبه روست. بهتر است با جديت به آنها پرداخت. متشكرم
مردانی
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
0
0
مجریگری کنگره حرف نداشت. برای خندیدن و تلطیف فضا همچین مجری ........... لازم بود.
نظر شما
ادامه