کد خبر: ۱۹۴۴۱
به گزارش جام جم، حیواناتی که هیچگاه برای آنها خطرناک نبودند اما در یک لحظه با تغییر رفتار به موجودی خطرناک تبدیل شده و مرتکب مرگ انسانها شدند.

مستندساز شجاع

استیو ایروین همیشه با کروکودیل ها کشتی می گرفت و نمایش های او را همه دوست داشتند. چهارم سپتامبر 2006 این مستندساز حیات وحش، مثل همیشه دل به دریا زد تا یکی دیگر از هیجان انگیزترین برنامه های مستند خود را ضبط کند، اما در حین فیلمبرداری ناگهان یک سفره ماهی سمی به سمت او آمد و وی را نیش زد. سفره ماهی، سینه ایروین را هدف گرفته بود. گروه فیلمبرداری تیری که سفره ماهی به سمت ایروین انداخته بود از سینه اش بیرون آوردند، اما طولی نکشید که او جان باخت.

راکی مهربان

یک خرس گریزلی به نام راکی بیست ودوم آوریل 2008 به استودیویی در کالیفرنیا برده شد تا در آنجا با کمک آن فیلمی ضبط شود. خرس همراه مربی خود استیفن میلر سی و نه ساله مقابل دوربین قرار گرفت. فیلم در حال ضبط بود که ناگهان خرس دیوانه وار به سمت میلر حمله ور شد و گردن او را گاز گرفت و در نهایت او را کشت.

صاحب اصلی خرس، پسرخاله میلر بود. به گفته او، راکی خرس بی آزار و دوست داشتنی ای بود، اما در روز حادثه میلر با خرس شروع به کشتی گرفتن کرد. در این هنگام گردن میلر دقیقا کنار دهان راکی قرار گرفت و حیوان درنده بر حسب غریزه گردن میلر را گاز گرفت.

مرگ راهنمای تور

آنتون ترنر سی وهشت ساله برای تهیه برنامه مستندی برای شبکه بی.بی . سی همراه سه کودک و تیم فیلمبرداری سال 2009 راهی تانزانیا شد. او در حیات وحش تانزانیا مشغول ضبط فیلم بود که ناگهان فیلی وحشی به او حمله کرد. ترنر برای نجات جان کودکان در مقابل فیل مقاومت کرد. گروه فیلمبرداری سه کودک را از مرگ حتمی نجات دادند، اما ترنر در این حادثه جان باخت.

وقتی گوزن مست می کند!

سال 2009 پلیس سوئد اینگیمار وستلود را به اتهام قتل همسرش دستگیر کرد و ده روز در بازداشت نگه داشت تا تحقیقات کامل شود.

شواهد اولیه وستلود شصت وهشت ساله را قاتل نشان می داد، اما بررسی های بیشتر نشان داد یک گوزن قاتل همسر وستلود است. روی جسد آثار گازگرفتگی و بزاق دهان این حیوان دیده می شد. نتیجه آزمایش ها نشان داد گوزن به دلیل خوردن سیب آغشته به الکل از حالت عادی خارج شده و به زن بیچاره حمله کرده و او را از پا در آورده است.

قربانیان فیل عصبانی

چهارم ژانویه 2010 شارون براون سی ونه ساله همراه همسر و دختر یک ساله اش به کنیا سفر کرد تا حیات وحش آنجا را از نزدیک ببینند. آنها همراه یک راهنمای تور به پارک ملی کنیا رفتند. همان طور که از دیدن حیوانات در حیات وحش لذت می بردند، ناگهان فیل خشمگینی از پشت بوته ها به آنها حمله کرد.

حمله فیل آنقدر سریع اتفاق افتاد که ماموران حفاظتی نتوانستند برای نجات جان مادر و دختر کاری انجام دهند. شارون و دختر یکساله اش در دم جان باختند. به گفته جانورشناسان فیل مهاجم احساس ناامنی کرده و برای حفاظت از فرزندش، به شارون و دخترش حمله کرده بود.

موج سواری خونین

سوم فوریه 2011 بود. استیفن شافر سی وهشت ساله وقتی برای موج سواری به ساحل فلوریدا رفت، نگاهی به اطرافش انداخت. هوا برای تنی به آب زدن بسیار مساعد بود. شافر تخته موج سواری اش را به آب انداخت و سوار بر آن دل به امواج زد. اما ناگهان کوسه ای به شافر حمله کرد و این اول ماجرای مرگبار بود. وقتی ماموران ساحلی متوجه شافر شدند برای کمک به سمت او شتافتند.

چند کوسه شافر را محاصره کرده بودند و آب در اطراف شافر خون آلود بود. هر طور بود ماموران شافر را از دست کوسه های آدمخوار نجات دادند.در راه بازگشت به ساحل شافر از هوش رفت. در ساحل گروه امداد، احیای قلبی را روی شافر جوان انجام دادند، اما بی فایده بود و او به دلیل خونریزی بیش از حد جان باخت.

 

 

نظر شما
ادامه