کد خبر: ۱۹۴۳۴

مهران حاجی قلیزاده

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: 110 نفر از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در بخش خصوصی در این شهر به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند.

مهران حاجی قلیزاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: از این افراد، 51 نفر دکتر دامپزشک متخصص و دکترای حرفه ای و 59 نفر از سایر رده های دامپزشکی هستند که در 501 واحد و مرکز دامپزشکی خصوصی شهری و روستایی فعالیت دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: واحدهای بیمارستانی، مطب ها و آزمایشگاه ها و داروخانه های دامپزشکی، مراکز مایه کوبی مستقل دام و طیور، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه های دام و طیور، کارخانه خوراک دام و طیور، کارخانه جوجه کشی، واحدهای مزرعه مرغ مادر، گوشتی و تخم گذار، واحدهای گوسفند داری و گاو داری دارای پروانه، واحدهای تکثیر و پرورش آبزیان و واحدهای روستایی از جمله بخش هایی هستند که دامپزشکان در آن مشغول خدمت رسانی به دامداران منطقه هستند.

وی با بیان اینکه این حجم فعالیت در بخش خصوصی در شمال غرب کشور کم نظیر است، گفت: خواستار حمایت بیشتر مسئولین از بخش خدمات دامپزشکی هستیم.

حاجی قلیزاده به کنترل بیماری لمپی اسکین در منطقه با بهره گیری از توان بخش خصوصی و دولتی نیز اشاره و تصریح کرد: در این زمینه 81هزار و 384 راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شدند و تمامی خسارات دام های معدوم شده دامداران زیان دیده پرداخت شد.

 

 

نظر شما
ادامه