کد خبر: ۱۹۳۷

حکیم مهر -  یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی، پرورش کرم ابریشم  و صنعت مرتبط با آن را با واردات بی‌رویه غیر اقتصادی کرد تا جایی که باعث شد مردم، زمین‌های خود را تغییر کاربری دهند. واقعاً این ننگی برای جهاد کشاورزی است که متولی امر کشاورزی باشد و باغات پرورش ابریشم در شمال کشور تغییر کاربری داده شود. احساس می‌شود منافع عده‌ای خاص بر منافع مردم و کشور ترجیح داده می‌شود!
مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور هفت هزار تن پیله ابریشم تولید می‌شد که این مقدار به کمتر از هزار تن رسیده است و به طور حتم، می‌توان گفت در سال جاری به کمتر از پانصد تن خواهد رسید.

لاهوتی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی، این صنعت جا افتاده را با واردات بی رویه غیر اقتصادی کرد تا جایی که باعث شد مردم، زمین‌های خود را تغییر کاربری دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبار جهانی فرش ایرانی به دلیل آن است که با ابریشم ایرانی بافته می‌شد، اظهار داشت: با وجود شرکت کرم ابریشم ایران، این محصول در حال نابودی است. در این باره، من از وزیر جهاد کشاورزی درباره بی‌سر و سامانی‌های شرکت کرم ابریشم پرسیدم و خواستار رسیدگی به این موضوع و دریافت پاسخ قانع‌کننده از سوی وی شدم.

لاهوتی در ادامه با اشاره به سرنوشت عبرت‌آموز چای و برنج شمال گفت: در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گیلان نیز مصوب شد که از واردات بی رویه پیله و نخ ابریشم جلوگیری شود که برخلاف این مصوبه، واردات آن به شدت افزایش یافت.

وی در پایان گفت: جای پرسش است، محصولی که می‌تواند در کشور تولید شود و به جای وارد کننده بودن، صادر کننده آن باشیم، چه اصراری بر واردات آن محصول هست؟! احساس می‌شود منافع عده‌ای خاص بر منافع مردم و کشور ترجیح داده می‌شود!

نظر شما
ادامه