کد خبر: ۱۹۲۵

حکیم مهر -  رئیس جهاد دانشگاهی گفت: همکاری خود را با برخی از نهادها و سازمان‌ها در زمینه شبیه‌سازی این حیوانات آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم مشکل نازایی و عدم تکثیر آنها را رفع کنیم.

حمید رضا طیبی با اشاره به شبیه‌سازی موفقیت‌آمیز حیوانات در پژوهشگاه رویان گفت: در زمینه شبیه‌سازی حیوانات در حال انقراض با سازمان محیط زیست مذاکراتی انجام داده‌ایم و با سازمان محیط زیست استان اصفهان نیز در زمینه حفظ گونه‌هایی از جانوران توافقاتی انجام شده است .
وی با بیان این مطلب که همکاری با سازمان‌های دیگر در زمینه شبیه‌سازی از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، افزود: ما حیوانات مختلف و خوبی را از کشورهای مختلف وارد می‌کنیم، برای مثال یک گونه بوقلمون که سرعت تولید مثل آن بالاست را از خارج وارد می‌کنیم. ولی این حیوان را عقیم و نابارور می‌کنند تا ما نتوانیم آن را در داخل کشور تولید کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: بیشتر حیوانات، پرندگان و ماکیانی که وارد می‌کنیم عقیم و نابارور هستند تا همیشه مجبور به خرید و وابسته به کشورهای وارد کننده باشیم.
وی ادامه داد: ما همکاری خود را با برخی از نهادها و سازمان‌ها در زمینه شبیه‌سازی این حیوانات آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم مشکل نازایی و عدم تکثیر آنها را رفع کنیم. استفاده از توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه ژنتیک برای ارتقاء کیفیت دامهای داخل کشور از دیگر برنامه های جهاددانشگاهی در سال 89 و سال‌های بعدی است. هم اکنون پژوهشگاه رویان در اصفهان یک مرکز خدمات تخصصی در این زمینه تأسیس کرده که خدمات ارزنده‌ای را در این حوزه ارائه می‌کند.
طیبی افزود: در حال برنامه‌ریزی و مذاکره با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور برای انجام کار مشترک تحقیقاتی جهت ارتقاء کیفیت دام‌ها و برخی از آبزیان بومی کشور هستیم.

 

نظر شما
ادامه