کد خبر: ۱۹۲۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

1417521541972_11019.jpg

رییس محیط زیست شهرستان بویراحمد از تلف شدن ۱۲ بهله عقاب از نوع صحرایی در این شهرستان خبرداد.

اسلام پناهنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد- افزود: ۱۲ بهله عقاب از نوع صحرایی به علت مصرف ضایعات مرغ تلف شده صنعتی دچار مسمومیت و تلف شدند.

وی اظهارکرد: یک بهله عقاب نیز درمان و در طبیعت رها شده و یک بهله نیز تحت درمان است.

رییس محیط زیست شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: این پرندگان در محدوده منطقه تنگ کناره بویراحمد مسموم شدند که این ۱۲ بهله از محل ضایعات تا فاصله ۱۰۰ متری عقاب تلف شده بودند.

پناهنده تصریح کرد: طبق نظر دامپزشک پنج بهله معاینه، بررسی، کالبد گشایی و نمونه گیری خون شدند که پس از کالبدگشایی مشخص شد به علت مصرف ضایعات مرغ تلف شده صنعتی دچار مسمومیت و تلف شدند.

وی اضافه کرد: هنوز مشخص نشده که ضایعات مرغ مربوط به کدامیک از دو کشتارگاه یاسوج است و این موضوع در حال بررسی و پیگیری از طریق مراجع قضایی استان است.

 

 

 

برچسب ها: عقاب صحرایی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوست دار محیط زیست
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
0
به نظرم با پیگیری محیط زیست مراجع قضائی استان باید نسبت به این موضوع عکس العمل مناسب و جدی نشان دهند تا از تکرار چنین فجایعی پیشگیری شود.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
0
آخه این چه وضعیه مگه تعداد اینها توی طبیعت چقدره که 12 تاشون یک جا تلف شدن تا کی باید خبر بد در کشور درباره ی محیط زیست شنید اصلا خبر خوب هم درباره ی محیط زیست توی کشور وجود داره؟
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
0
این تخل بزرگی هست که ضایعات کشتارگاهی به بیرون ریخته شده و قابلیت پیگیری دارد
نظر شما
ادامه