کد خبر: ۱۹۰۹

حکیم مهرمدیر سومین همایش کشوری حیوانات خانگی با ارسال نامه‌ای توضیحی در زمینه این همایش ارائه کرد.

حمید رکابدار به دنبال اعلام برگزاری همایش کشوری حیوانات خانگی و دستور استاندار برای لغو آن که قصد داشت برگزار کند، در این نامه آورده است:

 با سلام و درود فراوان خدمت هموطنان به ویژه دوستداران طبیعت و حیوانات، اینجانب حمید رکابدار مدیر برگزاری سومین همایش کشوری حیوانات خانگی در قزوین ضمن تشکر از هموطنان که بنده را در این راه یاری کرده‌اند و ضمن عذرخواهی از کسانی که از راه‌های دور و نزدیک یار و پیگیر قبل و بعد از همایش بوده‌اند تشکر می‌کنم.
قبل از شروع عرایضم یکی از شایعاتی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده، جریان همایش اصفهان و پارک چیتگر تهران است که همایش اصفهان توسط امیر جوانی و همایش پارک چیتگر تهران توسط آقای جباری برگزار شد که شایسته تقدیر و تشکری خاص هستند و بنده به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این دو همایش بودم.
عرض می‌نمایم که شباهت این همایش با دو همایش قبلی آشنایی هموطنان با سگ‌های گارد و نگهبان، زنده یاب، مواد مخدر بوده که هموطنان با کارایی آنها و استادانی که در این راه زحمت می‌کشند تا این سگ‌ها با قیمت‌های مناسب در اختیار نیروی انتظامی و گروه‌های امداد قرار گیرد تا بتوانند در شرایط بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه به یاری انسان بشتابند و چون زلزله بم که یک سگ توانسته بود جان 36 نفر را نجات دهد که در همایش تهران و اصفهان مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
از دیگر اهداف، معرفی انواع پرندگان زینتی و سخنگو از جمله کاسکو و مرغ مینا و انواع طاووس و قرقاول که از نزدیک شاهد شگفتی‌های طبیعت و زحمات مربیان آنها باشیم و از نظر نژاد و تربیت سگ‌ها که در کنار این برنامه‌ها اجرا می‌شود رکوردگیری و اصالت و تربیت سگ‌های گارد و نگهبان بوده که قابل تقدیر و سپاس است که اولاً هموطنان با انواع نژادها و کاربرد آنها آشنا شده و دیگر شاهد خارج شدن ارز از کشور و هزینه‌های سرسام آور واردات نباشیم.
در مورد قضاوت و داوری در این همایش، بنده از جناب آقای دکتر گرگین که از همکاری وی فوق‌العاده متشکرم و از دیگر عزیزان که گروهی از افراد با تجربه و حتی دوره دیده از اُکراین به این همایش دعوت شده بودند، تشکر می‌کنم.
خاطرنشان می‌کنم دعوت اینجانب از محمد سلیمی (تربیت‌کننده دلفین‌های کیش) به عنوان داور تربیت و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده در بین همایش برای تماشاگران و ارائه رفتارهای خاص برای تماشاگران بوده است.
در مورد تماشاگران جایگاهی با گنجایش 4 هزار صندلی فراهم شده بود و حتی جایگاهی برای افراد مجرد در نظر گرفته شده بود که از این همایش بی‌نصیب نباشند و ایجاد محوطه‌ای وسیع برای نگهداری از سگ‌های شرکت‌کنندگان که سگی در بیرون همایش و بین تماشاگران تردد نداشته باشد تا موجبات نارضایتی هموطنان و مسئولان فراهم شود.
همچنین شرکت‌کنندگان بسیاری از نقاط مختلف کشور داشتیم که به جذب گردشگر در قزوین و آشنایی هموطنان با شهر تاریخی و باستانی قزوین کمک می‌کرد.
در پایان قابل ذکر است که اینجانب مجوز خود را در اواخر سال 1388 پس از گذراندن تمام مراحل قانونی و مکاتباتی و تعهداتی که با ارگان‌های مختلف صورت گرفته و مجوزی با عنوان سومین همایش حیوانات خانگی صادر شد که در تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری با اصلاح و اضافه کردن بندهایی به آن از سوی فرمانداری که شامل عدم نمایش سگ‌های تزئینی و عدم خرید و فروش حیوانات بود که بنده متعهد به اجرای مفاد آن شدم ولی در تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری پس از آماده‌سازی مکان همایش و تمام امکانات و نیروها با توجه به هزینه سنگینی که داشته به دستور استاندار قزوین لغو شد.
امید است که جناب آقای عجم، استاندار قزوین با توجه و عنایت بیشتری به پرونده اینجانب نگاه کنند.

 

خبر مرتبط :

 

 
 
نظر شما
ادامه