کد خبر: ۱۹۰۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین آزمایشگاه زنبور عسل کشور در خوی تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

«دکتر کامیار داهیم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اشاره به مطلب فوق افزود: نخستین آزمایشگاه زنبور عسل کشور در خوی و در سال 1386 کلنگ‌زنی شد که میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح 500 میلیون تومان از طرف سازمان دامپزشکی بوده است.

وی گفت: هم‌اکنون آزمایشگاه زنبور عسل، نواقص ساختمانی و کمبود نیروی انسانی دارد و امید می‌رود تا اواخر سال 94 با کمک اداره کل دامپزشکی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به وجود 953 هزار و 203 عدد کندو در آذربایجان‌غربی که قطب نخست تولید زنبور در کشور است، افزود: از این تعداد، 863 هزار و 460 عدد را کندوهای مدرن و 89 هزار و 743 عدد را کندوهای بومی تشکیل می‌دهند.

وی در رابطه با نمونه اقداماتی که در این آزمایشگاه انجام می‌شود، گفت: نخستین آزمایشگاه زنبور عسل در خوی برای انجام آنالیز عسل و نیز آزمایش‌های میکروبی زنبور عسل از نظر بیماری‌های شایع تجهیز شده است و نیروی انسانی موجود در این راستا در آزمایشگاه اداره‌کل استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

دکتر داهیم با اشاره به انواع بیماری‌های شایع برای زنبورها که موجب کاهش جمعیت آنان و کاهش تولید مثل می‌شود، خاطرنشان کرد: امواج رادیویی، استفاده از سموم شیمیایی و کشاورزی در باغ‌ها که باعث فرار زنبوران عسل، ایجاد اختلال در زاد و ولد زنبوران و نیز مرگ آنان می‌شود، از جمله علل کاهش جمعیت زنبورهاست.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
لطفا اصلاح فرمایید دکتر کامیار داهیم
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
با سلام و احترام و تشکر از توضیح شما.
اصلاح شد.
نظر شما
ادامه