کد خبر: ۱۸۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره بهداشت و نظارت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان بر لزوم فرهنگ‌سازی به منظور شناخت شهروندان نسبت به مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک و خرید و مصرف این محصولات تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مهرداد جلیلی اظهار کرد: تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک با عنوان مرغ سبز، طرحی است که با همکاری مرغداری‌های سطح استان از یک سال پیش اجرایی شده است. در این طرح، هیچ گونه آنتی‌بیوتیکی به مرغ‌ها داده نمی‌شود و در مقابل، مرغداران برای پیشگیری از هر نوع آلودگی، محیط بهداشتی و سالم برای پرورش مرغ‌ها ایجاد می‌کنند.

وی افزود: مرغ‌های سبز در سه مرحله نمونه‌برداری می‌شوند و پس از دریافت نتایج از سوی آزمایشگاه و عدم تشخیص وجود آنتی‌بیوتیک در بدن مرغ، به کشتارگاه‌ها منتقل و سپس، مراحل انجماد انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و نظارت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در مرحله فروش، کلیه کشتارگاه‌های سطح استان و مرغداری‌ها با هماهنگی دامپزشکی و همکاری یکدیگر‏، مرغ سبز را با اندکی تفاوت قیمت نسبت به مرغ عادی وارد بازار مصرف می‌کنند.

جلیلی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای شناخت مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک و خرید و مصرف این محصولات، تصریح کرد: در سال 92، 14 تن مرغ سبز در خوزستان تولید شد ولی در فروش آن مشکلاتی مانند عدم همکاری مغازه‌داران و فروشندگان برای عرضه این محصول در بازار وجود داشت. اطلاع نداشتن مردم از وجود مرغ‌های سبز بدون آنتی‌بیوتیک و نگرانی بابت از دست دادن سود، از مشکلات فروشندگان واحدها در بازار بود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
شما کدام آنتی بیوتیک ها را آزمایش میکنید؟
مگر کیت تشخیص همه آنتی بیوتیک ها را دارید؟
کیت آنتی بیوتیکهای غیر مجاز را چطور؟
این را بدانید که مرغداران از لیست کیتهای شما اطلاع دارند و ....
من اعتمادی به مرغ سبز ندارم
نظر شما
ادامه