کد خبر: ۱۸۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، گردهمایی مسئولین شبکه های دامپزشکی خراسان رضوی با حضور دکتر مجید روحانی نژاد، مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در مشهد برگزار شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی هدف از برگزاری این گردهمایی را بررسی عملکرد دامپزشکی در سطح استان و شهرستان ها و شناسایی نقاط قوت، و برطرف کردن نقاط ضعف عنوان کرد.

دکتر مجید روحانی نژاد با اشاره به گوشه ای از مشکلات حوزه دامپزشکی افزود: در گذشته دامپزشکان تلاش می کردند تا بهره بردار را با دامپزشک و خدمات دامپزشکی آشنا کنند اما امروزه روستائیان به ویژه دامداران ، مرغ داران و عشایر از دامپزشکان متوقع شده اند و این نشان دهنده اثر بخش بودن خدمات دامپزشکان است و این بار مسئولیت ما را افزون می کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات را بایستی از طریق روابط عمومی و رسانه ها به ویژه خبرنگاران به گروه های هدف معرفی کنیم ؛ تصریح کرد: با توجه به ارتباط نزدیک دامپزشکی با بهداشت و سلامت، تولید کنندگان، بهره برداران، مسئولین و عموم مردم، خدمات را بایستی جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع این اقشار هدف به صورت مستند و تجزیه و تحلیل شده با آمار و نمودار به صورت مقایسه ای ارائه کنیم تا اثر بخشی خدمات وضوح یابد.

دکتر روحانی نژاد با تاکید بر اینکه کلیه شهرستان ها باید شناسنامه خدمات و عملکرد داشته باشند؛ خاطر نشان کرد: شبکه های دامپزشکی با نگاه به توسعه خدمات فنی در برنامه چند ساله خود باید علاوه بر برنامه ریزی، نظم و بهداشت را در اولویت های کاری خود قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دامپزشکی استان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه نگرش دامپزشکی استان به شهرستان ها همه جانبه است، گفت: روسای شبکه های دامپزشکی، نیازهای شهرستان ها را در قالب کلی ثبت کنند و به استان اعلام نمایند تا در بودجه سال آینده لحاظ گردد.

دکتر ناصر دربان مقامی با تاکید بر انضباط مالی و تاثیر این بحث در ارزشیابی شهرستان ها به کمبود نیروی انسانی اشاره داشت و یادآور شد: کمبود نیروی انسانی مشکلی است که مربوط به کلیه شهرستان ها می باشد و در تلاشیم با یک مدیریت همه جانبه مشکل را حل کنیم اما به لحاظ زمانبر بودن این موضوع در حال حاضر استفاده بهینه از منابع را توصیه می کنیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، وجود استراتژی مدون و سند چشم انداز را در ارائه خدمات دامپزشکی الزامی دانست و خطاب به روسای شبکه ها اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری ها برنامه ای در چارچوب چشم انداز تدوین کنید تا بتوانید رخداد بیماری ها را کنترل کنید و برای اجرای استراتژی‌ها، آموزش و ترجیحاً موثرترین و ارزان ترین راه را در نظر بگیرید.

دکتر محمد رشتی باف با بیان اینکه واکسیناسیون همیشه بهترین روش برای مبارزه با بیماری توصیه نمی گردد، اذعان کرد: تجربه ثابت کرده واکسیناسیون به تنهایی برای مدیریت بیماری ها کافی نیست و برای جلوگیری از وقوع برخی بیماری ها ابزار و اعمال موثرتری از واکسیناسیون هم وجود دارد به ویژه توجه به تاثیر شرایط امنیت زیستی را نباید نادید گرفت.

وی شرایط امنیت زیستی را از دو منظر قبل رخداد بیماری و بعد ایجاد بیماری مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: سیستم مراقبت فعال بیماری شاربن باید اجرا شود و برای مبارزه با بیماری شاربن در 18 استان واکسیناسیون قطع شده است که با جایگزینی روش های پیشگیری موثر، در خیلی از هزینه ها صرفه جویی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال های اخیر فرم قالب بیماری ها در مرغ داری ها نیوکاسل می باشد، گفت: شناسایی و ارزیابی عوامل خطر که باعث ایجاد بیماری می کند نظیر تراکم، عدم واکسیناسیون، کود آخر دوره، طول دوره جوجه‌ریزی، شناسایی ویروس در کنترل بیماری بسیار حائز اهمیت است.

در حاشیه این گردهمایی مهندس شمس آبادی، رئیس دفتر مدیر کل دامپزشکی استان، روسای جدید شبکه های دامپزشکی شهرستان ها را به قرار زیر معرفی کرد:

1- دکتر احمدی صنوبری، رئیس شبکه دامپزشکی خلیل آباد

2- دکتر مقیمی شهری، رئیس شبکه دامپزشکی گناباد

3- دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان

4- دکتر غلامزاده، رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه

5- دکتر خسروی نیا، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد

 

 

برچسب ها: خراسان رضوی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
سلام
یعنی معرفی 5 رییس شبکه توسط منشی مدیر کل صورت گرفته؟؟؟!!!
نظر شما
ادامه