کد خبر: ۱۸۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان گلستان عنوان کرد: دو سوم از پست های مصوب پرسنلی در دامپزشکی استان گلستان بلا تصدی مانده است.

دکتر سعید سعادتفر معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: دامپزشکی یکی از ارکان مهم در بهداشت و سلامت جامعه تلقی می شود، به نحوی که در دنیای امروز این نقش بر هیچکس پوشیده نیست. نقش دامپزشکی در بهداشت را می توان در اولین قدم به پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام دانست که این وظیفه ذاتی و اساسی سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استانها است که با نظارت کامل بر تولید و عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی از صفر تا صد به فراخور خود پر رنگ تر می شود.

وی ادامه داد: امروزه در هیچ جای دنیا نقش دامپزشکی صرفأ به درمان دام خلاصه نمی شود. اگر چه این نقش نیز از وظایف ذاتی دامپزشک و دامپزشکی است ولی واضح است که وظایف اصلی دامپزشکی در کنترل، پیشگیری، پایش و مراقبت از بیماریها ی دامی و نظارت بر کنترل کیفی  و بهداشتی تولیدات دامی است که ماحصل آن انسان سالم و جامعه سالم خواهد بود.

حال با قبول این وظیفه مهم و ذاتی به این مهم می رسیم که به منظور انجام دقیق و کامل این وظایف نیاز به بدنه کارشناسی قوی و کارآزموده ای است که با توجه به افزایش روز افزون نیاز انسان به مصرف مواد پروتئینی با منشأ دامی، این موضوع قابل تأمل است که علاوه بر اینکه تلاش سازمان دامپزشکی کشور بر این بوده که بسیاری از وظایفی را که قابلیت برون سپاری داشته اند را به بخش خصوصی محول کند، ولی با توجه به نقش حاکمیتی غیر قابل انکار دامپزشکی، تأمین نیروی انسانی لازم نیز بایستی مد نظر گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان گلستان همچنین گفت: موضوع نیروی انسانی یکی از دغدغه های اساسی ما در اداره کل دامپزشکی استان  است، به طوری که از مجموع 365 پست مصوب تنها 115 پست پرسنلی که تمامأ تخصصی هستند اشغال شده است که این خود یکی از مشکلات ما در مجموعه دامپزشکی استان است که با توجه به حجم سرمایه گذاریهای عظیمی که در بخش صنعت دام و طیور صورت گرفته و استان را به یکی از قطبهای مهم در این صنعت تبدیل کرده است، می طلبد که با بالا رفتن بحث نظارت و بازرسی های مستمر علاوه بر بالا رفتن کمیت تولید به موضوع کیفیت نیز توجه ویژه صورت پذیرد.

سعادتفر افزود: امروز تنها در صنعت طیور استان بیش از 20000 میلیارد ریال سرمایه در گردش وجود دارد که که همین امر استان را دارنده عنوان سوم تأمین گوشت مرغ کشور نموده که خود قابل تأمل است. حال با وجود این حجم عظیم سرمایه ها و میزان اشتغال ایجاد شده، به منظور ایجاد فضای سرمایه گذاری مطمئن، دامپزشکی می تواند با ایجاد بستری امن و مطمئن در زمینه کاهش  هزینه های بهداشتی و پیشگیری  و با عنایت به توجه ویژه و جدی دولت تدبیر و امید به مباحث سلامت در کشور، انتظار می رود به فعالیتها و خدمات دامپزشکی بعنوان بستر و پایه سلامت جامعه انسانی نیز در خصوص دو فاکتور مهم توسعه و ارتقاء مدیریت در تأمین منابع پرسنل بر اساس وظایف و خدمات و منابع سرمایه ای و اعتباری توجه ویژه گردد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
به قول اون همکارمون ،20000 میلیارد ریال سرمایه در گردش صنعت طیور از کجا آورده شده و مستند آن چیست!!!! کارشناس
نظر شما
ادامه