کد خبر: ۱۸۹۰۷
تعداد نظرات: ۲۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران در تماس تلفنی برنامه پایش در خصوص شکواییه یکی از واحد های غیر مجاز تولید کننده کود مرغی که توسط اداره کل دامپزشکی  مازندران پلمپ شده است، پاسخ داد.

دکتر سید حسین رضوانی در پاسخ به مرتضی حیدری مجری برنامه زنده پایش به تشریح روند پرونده نامبرده و دلایل پلمپ آن پرداخت.

رضوانی در بخشی از سخنان خود به دفاع از عملکرد قانونی سازمان دامپزشکی و عدم کشف و اعلام سوء جریان توسط سازمان بازرسی در پرونده مذکور اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود استناد به ایین نامه نظارت بهداشتی مصوب هیات وزیران و لزوم اخذ پروانه های بهداشتی تاسیس و بهره برداری واحدهای مربوطه در زمان صدور هرگونه مجوز توسط سایر دستگاهها، سرمایه گذاری پایدار و حفظ بهداشت عمومی جامعه از مواردی بود که در سخنانش به آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است واحد مذکور قبلاً تولیدکننده پلت چوب بوده که بدون اخذ پروانه بهداشتی بهره برداری اقدام به تولید پلت کود مرغی (از فراورده های با منشا دامی) می نمود که با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت آن جلوگیری به عمل امده است.

 

خبر مرتبط:

طرح موضوع اعتراض شرکت «اندیشه حرکت شمال» به دامپزشکی در برنامه پایش شبکه اول سیما

انتقاد یک سرمایه گذار در زمینه کود حیوانی غنی شده از اداره کل دامپزشکی استان مازندران

 

 

انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
سلام
با تشکر از مقاومت ایشان در قبال دستگاههای دیگر.
ایشان حاضرند میزشان را فدای واقعیت ها کنند. کمتر دیده می شود که مدیری با این جرات باشد. امیدوار و مطمئن هستم که سازمان و جناب دکتر خلج نیز بشتیبانی لازم را خواهند نمود.
Dvm
|
-
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
0
دم مدیر کل گرم.
مدیرعامل شرکت اندیشه حرکت شمال
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
0
مدیر محترم سایت وزین حکیم مهر.
با سلام. پیرو خبر فوق یکی از مسیولین محترم اداره دامپزشکی مازندران مطالبی را در مورد شرکت اندیشه حرکت در برنامه پایش یکشنبه شب مورخ 18/8/93 شبکه اول سیما مطرح نمودند. از آنجایی که امکان پاسخگویی مستقیم از طرف شرکت در برنامه فوق وجود نداشت جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی بینندگان محترم سایت بدین شرح به آنها پرداخته می شود.
1) کرارا اعلام گردید که شرکت در سال 91 ورشکسته گردید :
مطابق ماده 415 قانون تجارت، ورشکستگی هر شرکت سهامی بایستی به حکم محکمه اعلان گردد و مطابق ماده 199 همین قانون ، یکی از موارد انحلال شرکت ورشکستگی است یعنی شرکت ورشکسته اجبارا بایستی منحل شود بنابراین شرکت اندیشه حرکت در صورت ورشکستگی باید از سال 91 منحل می گردید.به این خاطر هیچ شرکتی حتی اگر بدهی معوقه داشته باشد تا قبل از آنکه دادگاه حکم ندهد ورشکسته محسوب نمی گردد و نمیتوان به آن ورشکسته اطلاق نمود.
2) اعلام شد که شرکت قبلا تولید کننده پلت چوب بوده و بعدا مبادرت به تغییر کاربری داده است.
با تایید موضوع فوق ، خاطر نشان می سازد این موضوع فرآیندی پنهانی و غیرقانونی نبوده است و استناد به آن به عنوان یکی از دلایل پلمپ کاملا غیرموجه است چرا که دلایل این تغییر کاربری قبل از پلمپ شرکت در تاریخ 6/3/1393 تحت شماره 28-93 به اطلاع مسیولین دامپزشکی ساری رسانده شده و این نامه هم اکنون در آرشیو اداره فوق موجود است.
خلاصه ای از این نامه به شرح ذیل است:
<< ریاست محترم اداره دامپزشکی ساری :
احتراما به اطلاع می رساند شرکت از بدو تاسیس با هدف تولید محصول سوخت جامد ارزان (wood pellet) شروع به فعالیت نموده و با اخذ تسهیلات از بانک صنعت و معدن و همچنین مجوزات لازم در سال 1391 به بهره برداری رسید با توجه به ماهیت این محصول، مصرف آن عمدتا به عنوان سوخت جامد در منازل و یا بویلرهای صنعتی پیش بینی شده بود. اما تجربه کار بر روی تولید این محصول منجر به نتایج زیر شده است:عدم استقبال محصول تولیدی در ایران( به دلیل راحتی استفاده از منابع گاز طبیعی و قیمت مناسب آن)، زیاد بودن قیمت بخاری و یا بویلر مخصوص استفاده از این سوخت در داخل، چند برابر شدن قیمت مواد اولیه(ضایعات مواد سلولزی) نسبت به قیمت پیش بینی شده مواد اولیه در طرح، پایین بودن راندمان تولید، هزینه های زیاد حمل و نقل داخلی و بین المللی و حقوق گمرکی و .......
به همین منظور مدیران شرکت به چاره جویی برای حفظ این سرمایه مشترک ملی و تداوم ایجاد اشتغال در منطقه مبادرت نموده و اقدامات بنیادی را انجام داده اند. مهمترین آن، تحقیق بر روی تولید محصولی مشابه با پلت چوب و با همان ماشین آلات موجود می باشد. این محصول تولید پلت کود مرغ می باشد.فرایند تولید پلت کود مرغ کاملا مشابه با تولیدپلت چوب و با همان ماشین آلات موجود بوده اما در مقابل دارای مزایای زیر است: بازار فروش محصول در ایران مناسب است، مواد اولیه آن به وفور و نسبتا ارزان در دسترس است، با استفاده درست و بجا از ضایعات باقیمانده از مرغداریها هم به حفظ محیط زیست کمک نموده و هم منبع مالی مناسبی در اختیار مرغداران قرار می گیرد، راندمان بالای ماشین آلات موجود برای تولید پلت کود مرغ و افزایش ظرفیت تولید، مصرف پایین انرژی برق و گاز برای تولید محصول و .....با این توصیف، شرکت مبادرت به درخواست مجوز طی شماره 31032 مورخ 15/8/1392 از سازمان صنعت ، معدن و تجارت نموده است و...........>>
بنابر این اگر واقع بینانه ، دور از حب و بغض و در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نگریسته شود این تغییر کاربری قانونی باید به عنوان نقطه قوت این شرکت برای حفظ اموال بیت المال وسهامداران و تداوم اشتغال موجود محسوب شده و مستحق تشویق باشد نه مستوجب تنبیه آنهم به بدترین شیوه (حکم به صدور مرگ یک شرکت با پلمپ غیر قانونی)
3) اعلام شد که شرکت پس از پلمپ مبادرت به اخذ پروانه بهره برداری نموده است:
کلیه صنعتگران نیک می دانند اگر چه درخواست اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت ازطریق سایت بهین یاب صورت می گیرد اما یکی از مهمترین مراحل اخذ این پروانه ، اعزام میدانی کارشناسان محترم این سازمان به کارخانه جهت امکان سنجی تولید و ظرفیت سنجی دستگاهها است و به هیچ عنوان قبل از این بازدید پروانه ای صادر نخواهد شد. ضمنا مراحل صدور پروانه فرآیندی زمانبر است چرا که بایستی با صرف زمان مناسب ، پاسخ استعلامات از ازگانهای ذیربط عودت داده شود و هرگز در مدت یک هفته و حتی یک ماه قابل صادر شدن نیست و همانگونه که در بخش 2 ذکر گردید تقاضای ثبت شده اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت ، معدن و تجارت طی شماره 31032 مورخ 15/8/92 بوده است. حال اگر شرکت پلمپ بوده چگونه این کارشناسان محترم وارد شرکت شده و ظرفیت سنجی مذکور را انجام داده اند؟از طرفی دیگر ارسال نامه شماره 30-93 مورخ 12/3/93 قبل از پلمپ از طرف شرکت به دامپزشکی مازندران صحت این موضوع را تایید می نماید چرا که یکی از مجوزات الصاق و ثبت شده همراه این نامه پروانه بهره برداری شرکت بوده ولی این اداره علی رغم رویت پروانه بهره برداری صنایع ، مبادرت به پلمپ شرکت نموده است.فلذا این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و پروانه بهره برداری شرکت ، قبل از پلمپ صادر شده است.(لازم به ذکر است پلمپ شرکت در تاریخ 27/3/93 صورت گرفته است)
4) اعلام شد که این شرکت مخل کارخانجات پودر ماهی مجاور خود بوده است و وجود این شرکت سبب آلودگی این قبیل کارخانجات خواهد بود:
در این ارتباط با توجه به اینکه عمده تاکید مسیول محترم مربوطه برای غیرقانونی جلوه دادن عملکرد شرکت اندیشه حرکت ، مجاورت و همسایگی این شرکت با کارخانجات پودر ماهی می باشد .
اولا:
به صراحت اعلام می گردد که مجاورت کارخانه کود غنی شده طیور (پلت کود مرغ) در شهرکهای صنعتی با این کارخانجات در هیچیک (تاکید مینمایم در هیچیک) از دستورالعملها ، بخشنامه ها و یا قوانین سازمان دامپزشکی کشور منع نشده و این مجاورت کاملا قانونی است فلذا بدون مستندات قانونی این ادعا هیچ محلی از اعراب نخواهد داشت.
این موضوع از قبل نیز کرارا از طرف مسیولین دامپزشکی مطرح شده و به مستمسکی برای پلمپ تبدیل گردید بطوریکه حتی موجب شبهه مالکین محترم کارخانجات پودر ماهی مجاور و سبب اعلان شکایت از طرف آنها به کمیته حمایت قضایی استان مازندارن شد . ( متاسفانه طرح مجدد آن در برنامه پایش نیز سبب دور شدن اذهان از پلمپ غیرقانونی توسط دامپزشکی گردید ) به همین منظور این شرکت کرارا رویت این دستورالعمل را از مسیولین امر درخواست نموده بود اما هرگز چنین دستورالعملی از طرف مسیولین ارایه نگردید چرا که وجود خارجی نداشته و ندارد.
ثانیا:
اگر قرار است کارخانه ای در این خصوص مدعی باشد این شرکت اندیشه حرکت است که تحت آلودگی زیست محیطی ناشی از کارخانجات پودر ماهی موجود در شهرک قرار داشته چرا که اکثر قریب به اتفاق (حدود سه چهارم) از کارخانجات پودر ماهی موجود در شهرک صنعتی موصوف ، سالیان طولانی است که نتوانسته اند مجوزات لازم زیست محیطی از مراجع ذی صلاح را اخذ نمایند و با وضعیت بسیار نامناسب بهداشتی مشغول تولید پودر ماهی که به قول مسیول مربوطه خوراک اصلی طیور منطقه است می باشند(جای تعجب بسیار است که چرا در طول این 20 سال حضرت ایشان و سایر مقامات دامپزشکی این دغدغه آلودگی خوراک طیور را توسط پودر ماهیهای تولید شده غیربهداشتی مجدانه پیگیری ننموده بلکه از ادامه تولید به این منوال نیزحمایت می نمایند) .
البته این موضوع بغرنج باعث اعتراض بسیاری از کاخانجات و حتی اعتراض کتبی هیات مدیره شهرک صنعتی به اداره دامپزشکی شده بود.
اما قسمت تاسف بار موضوع که بایستی عنوان گردد این است که با توجه به اعتراض گسترده و وجود شکایات متعدد علیه کارخانجات پودر ماهی موصوف ، حدود دو هفته قبل از پلمپ شرکت ، کارشناسان محترم دامپزشکی مازندران دستوری از سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ساماندهی این کارخانجات و جلوگیری از فعالیت کارخانجات پودر ماهی فاقد شرایط بهداشتی و غیر مجازدریافت می نمایند (شماره 15887/43/93 مورخ 10/3/93) اما بجای عمل به مسیولیت ذاتی خود و اعمال نظارت بهداشتی خواسته شده ، شرکت اندیشه حرکت را پلمپ می نمایند.(گنه کرد در بلخ آهنگری..........!)
5) پیشنهاد طرح تولید پودر ماهی بجای پلت کود مرغی:
با کمال قاطعیت باید اذعان نمود هرگز چنین پیشنهادی از طرف این اداره و سازمان دامپزشکی در این مدت 4 ماه و نیم پلمپ شرکت ، ارایه نشده و حتی مطرح نمودن آن بقدری دور از ذهن و غیر منطقی است که مجری محترم برنامه نیز با استدلالی بسیار منطقی و ساده ، آنرا مردود می داند. بدیهی است حتی در صورت طرح ، شرکت به دلایل مختلف این پیشنهاد را نمی پذیرفت که البته درک آن دلایل بعضا واضح بوده و از ذکر جزییات خودداری می گردد .
6) اعلام شد که سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران برای صدور پروانه بهره برداری شرکت از دامپزشکی استعلام می نمود:
با توجه به اعلان صریح وزارت محترم صنعت ، معدن و تجارت (موضوع نامه 159249/60 مورخه 22/7/93) به اداره دامپزشکی مازندارن مبنی بر اینکه چون محصول تولیدی شرکت جزء فرآورده های خام دامی نمی باشد لذا برای صدور پروانه بهره برداری کود طیور غنی شده استعلام از اداره دامپزشکی لازم نبوده و ایضا هیچ دستورالعمل و یا تفاهم نامه ای بین دو ارگان در این خصوص وجود ندارد ، اما طرح مجدد لزوم استعلام از دامپزشکی توسط یک مسیول در این رده از مسیولیت ، سبب شگفتی بسیار است.
در پایان اشعار می دارد باتوجه به فراگیر بودن رسانه ملی و مخاطبان گسترده این رسانه، ذکر چنین استدلالهای خلاف واقع برای نابودی یک شرکت خصوصی که علاوه بر استفاده از تسهیلات بانکی از محل بیت المال ، تمام هستی و نیستی سهامدارانش را صرف ایجاد اشتغال در منطقه نموده است از طرف یک ارگان معظم دولتی که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری باید حامی سرمایه گذاری و اشتغال باشد، ابتدا باعث شگفتی بسیار و سپس تاسف بر انگیز است.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0
جناب اقاي مدير عامل شركت!!!!
براي اينكه مطالب جالب و به دور از غرض ورزيتان بيشتر خوانده شود بيشنهاد ميكنم زير تمام خبرهاي حكيم مهر كبي كنيد اصلا يه كار بهتر زير تمام خبرهاي خبركزاريهاي مهم كشوري كبي كنيد
شما ظاهرا يا واقعا متوجه منظور همكاران دامبزشك نمي شويد يا خودتان را به متوجه نشدن زده ايد و اصلا هم دلتان نمي خواهد از اين به خواب زدكي بيدار شويد لطفا بي زحمت تشريف ببريد دادكستري و عليه مدير كل و كليه كاركنان دامبزشكي مازندران و حتي مسولين سازمان مركزي شكايت كنيد .......................................................... تا يوسفي راحت بشه
همكار دفتر مركزي تهران
|
-
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0
خوشمان أمد اقاي مديركل با سياست عمل كردند و سؤال اقاي حيدري رو عقيم كردند تا مجبور شه حقانيت دامپزشكي رو در صدور پروانه بيان كند و اينكه سرمايه گذار از صنعت معدن تجارت تقاضاي خسارت كند. افرين بر اقاي مديركل
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0

با سلام و احترام.
لازم به توضیح می باشد، در پی طرح موضوع شکایت شرکت اندیشه حرکت شمال و طرح موضوع در برنامه پایش، ریاست محترم روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران جوابیه ای شامل 33 صفحه مدارک و مستندات در خصوص غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت، جهت درج در سایت برای ما ارسال نموده اند که به دلیل حجم زیاد مستندات واصله این کار امکان پذیر نبود، لذا از ایشان درخواست نمودیم که جوابیه و مستندات مربوطه را در حد 3-4 صفحه به انتخاب خودشان مجدداً برای ما ارسال نمایند (که قابل انتشار در سایت باشد)، ولی هنوز پاسخی دریافت ننموده ایم.
به محض دریافت پاسخ روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، آن را برای اطلاع بینندگان منتشر خواهیم نمود.
مدیر مسئول حکیم مهر
پلمپ شده شماره 2
|
-
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0
اقایونی که به عنوان همکار دامپزشکی و کارشناس و انواع و اقسام متخصصین و اسمای پرطمطرق دیگه نظر میدن خواهشن بجای طعنه زدنو اتیش بیاری معرکه یه نظر کارشناسی درست و حسابی بدن. یا اگه اطلاعاتی ندارن لاقل خودشونو کارشناس معرفی نکنن. بزارین مشکل این بابا حل بشه و اسه واحدهی دیگه هم درست بشه.
کارشناس دامپزشک
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
0
0
من با همکار دفتر مرکزی کاملا هم نظرم . چون با این حرفایی که گفته شد هم سوال آقای حیدری عقیم شد هم خیلی چیزای دیگه از جمله صداقت، احترام به نظر قوه قضاییه ، حمایت از کسب و کار ، حمایت از اشتغال ، هماهنگی با سایر ارگانها و ........
همکار دفتر مرکزی تهران
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
0
اقا /خانم کارشناس دامپزشک: منظور شما از صداقت و احترام به قوه قضاییه که عقیم شد چیست؟ به نظر میرسد از ذینفعان باشی تا همکار دامپزشک!!! نظر قوه قضاییه به عنوان حامی مردم قابل احترام است البته تا جاییکه به سلامت عموم لطمه نزند.بعید به نظر می رسد قوه قضاییه بخواهد عده ای از قبال روابط و متشنج کردن فضای عمومی جامعه ، سلامت عمومی جامعه را به خطر بیاندازند.مطالعه پرونده ارسالی به سازمان مرکزی نشان می دهد تاکنون تخلفی اداره کل دامپزشکی مازندران صورت نداده است بی شک انان که با شعار حمایت از تولید و اشتغال امنیت غذایی و سلمت جامعه را به خطر می اندازند باید پاسخگو باشند. جمله زیبای وزیر بهداشت در پاسخ به یکی از روسای اتاق صنعت معدن را با این مضمون ( البته عین جمله نیست) بازگو میکنم: اگر تضمین سلامت مردم برای ما تاوانی داشته باشد ما انرا پذیراییم. بیشک همه شاغلان در حرفه دامپزشکی نیز بنا به سوگند خود چنین خواهند بود.این است تفاوت انان که وجدان کاری دارند با انان که سوداگرند.
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0

همکار خوب سازمان مرکزی تهران.من هم کارشناس دادگستری هستم .مطالعه پرونده از طرف وکیل شرکت به من سپرده شد و تمام نامه ها با مشاوره من انجام شده است.در کنار دهها ضعف قانونی که در ارتباط با پلمپ این شرکت دیدم بگذار فقط یک نکته کوچیک از اونها را به شما دوست گرامی بگم چون فکر میکنم آدم منطقی باشی و فقط ازت انتظار دارم که جوابمو همینجا بنویسی.دوستان شما می گویند(و احتمالا شما هم تایید می کنید) که مطابق ماده 3 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب سال 87 کلیه شرکتهایی که با فرآورده هایی با منشا دامی کار می کنند موظف به رعایت ضوابط بهداشتی آن آیین نامه می باشند. صحیح . منم قبول دارم . اما دوست عزیز. یه سوال ساده می پرسم. سوالی بود که وکیل شرکت از من پرسید.
سوال : این ضوابط بهداشتی که در مورد کود مرغ غنی شده (پلت کود مرغ) باید رعایت بشه چیه؟چون نتونستم ضوابط بهداشتی مورد نظر رو در آیین نامه پیدا کنم.
جواب: آیین نامه یه چیز کلیه و ضوابط بهداشتی هر نوع فعالیت مرتبط با آیین نامه باید تدوین بشه.استناد من به ماده 20 همون آیین نامه بود چون مطابق ماده 20 سازمان موظف شده بود ظرف شش ماه پس از ابلاغ اون آیین نامه (یعنی تا اواسط سال 1388 ) ضوابط و دستورالعملهای مربوط در خصوص هر یک از واحدهای موضوع آیین نامه را تهیه و به شیوه مناسب در اختیار واحدها و مشاغل مرتبط قرار دهد.
سوال: پس ضوابط بهداشتی تولید کود غنی شده طیور (پلت کود مرغ) باید توسط سازمان دامپزشکی تهیه می شد .
جواب : بله
سوال : این ضوابط بهداشتی مخصوص تولید کود غنی شده طیور(پلت کود مرغ) رو از کجا میشه پیدا کرد.
جواب: از اداره دامپزشکی
سوال: با مراجعه به اداره دامپزشکی جوابی دریافت نشده . ظاهرا این ضوابط رو ندارند.
جواب: از سازمان تهیه کنید.
سوال: با مراجعه به سازمان دامپزشکی ضوابط خیلی از واحدها از جمله اسب سلیمی ، آلایش غیرخوراکی ، بسته بندی ماهی ، پرورش زالو ، تخم مرغ خام ، دستورالعمل پر ، دستورالعمل جمع آوری شیر، دستورالعمل جوجه ریزی ، روده ، شیرخشک ، عسل ، میگو و................... دریافت شد. اما ضوابط تولید کود غنی شده طیور (پلت کود مرغ) رو پیدا نکردم.
و میدونید نتیجه چی بود؟ نتیجه این بود که هیچوقت این ضوابط مخصوص تولید کود غنی شده طیور (پلت کود مرغ) تهیه و تدوین نشده و سازمان در این زمینه کوتاهی کرده است.و بدتر از اون اینکه ضوابط صدور پروانه این محصول هم تدوین نشده است.
در نتیجه شما و همکاران عزیزتون این کارخونه رو مجبور به رعایت ضوابط بهداشتی این محصول و حتی اونها رو به دریافت پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی برای اون محصول ملزم می کنید ولی برخلاف ماده 20 آیین نامه اون ضوابط بهداشتی و ضوابط صدور پروانه بهداشتی مخصوص این محصول هیچوقت تدوین نشده و در وظایف سازمان کوتاهی صورت گرفته است.
حالا فرض کنید توسط این آقا و شرکتش تولید غیربهداشتی انجام بگیره ، و اگر بگه چه ضوابطی رو باید رعایت بکنم تا تولید بهداشتی باشه آیا بنده و جنابعالی با جواب سربالا دادن و توقیف و پلمپ می تونیم ضعف خودمون رو توجیه کنیم؟آیا با این جوابهای غیرکارشناسی میشه اعتماد امثال این شرکت رو بدست آورد؟ اگه منم جای این آقا و شرکت باشم و جواب درست و حسابی نشنوم فکر می کنم چون اداره دامپزشکی قدرت قانونی پلمپ کردن داره ، از قدرتش سوء استفاده می کنه و بی دلیل ملتو اذیت میکنه.
عزیز کارشناس: بیا خدا وکیلی برای یه لحظه فکر کنیم چرا ضعف خودمونو باید در حذف دیگران ، پنهان کنیم. ما اگر زورمون زیاده و میتونیم خودمون را در پشت عبارات زیبایی مثل تهدید علیه بهداشت عمومی و به خطر انداختن جامعه مخفی کنیم و حقوق قانونی افراد ملت را تضییع نماییم اما حقیقت هیچوقت مخفی نمی مونه. سلامت باشید. خیرخواه شما.
كارشناس سازمان
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
با عرض سلام خدمت كارشناس. دادگستري . ضوابط استقرار كه شرط لازم احداث هست رو ندارند اين ضوابط تعيين شده و در دسترس ميباشد. طبق اين ضوابط رعايت فاصله لازم در شهركهاي صنعتي فاقد زون بندي الزامي است. جناب كارشناس أدبيات فارسي مثالهاي خوبي دارد: طرف را به ده راه نميدادن سراغ خونه كدخدا را ميگرفت. اين كارخانه اول مجوز استقرار و تأسيس بهداشتي را آرائه نمايند تا ضوابط بهداشتي توليد خدمتشان ارائه شود . مضافا همكار محترم باستحضار مي رسانم بنده هم كارشناس دادگستري و استاندارد بوده و الفباي مسائل مورد استناد شما را مشق كرده ام. انچه واقعيت است اينست كه سازماني بدون رعايت دستوالعمل هاي إبلاغي هيأت وزيران مجوز يا پروانه اي صادركرده و همانگونه كه ميدانيد عدم اطلاع از ضوابط و قوانين رافع مسئوليت از فرد نيست.كه بايد در اين خصوص پاسخگو بأشد بي شك سرمايه گذار گناهي ندارد بايد تسليم قوانين رائج مملكتي بوده و هركسي با عث اين ضرر به او شده را پاي ميز محاكمه و پرداخت تا وان بيا رد مگه انكه روابطي بر ضوابطي پيشي گرفته كه قدرت شكايت را از متضرر ميستاند.
همكار سازمان مركزي
|
-
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
همكار خوبم كارشناس محترم دادگستري! به عنوان همكار و كارشناس خواستم نظر تون در مورد نامه رييس دادگستري جويا شوم هما نطور كه ميدانيد وزارت صنعت و كشاورزي و خيلي مراكز ديگر براي واحدهاي كشتارگاهي و پرورشي خوراك دام و .. پروانه صادر ميكنند. دامپزشكي هم پروانه بهداشتي صادر ميكند . آيل طبق نظر اقاي رييس ميشود زين پس واحدهاي متخلف را پلمپ كرد؟ وفق نظر أيشان اول بايد پروانه باطل شود سپس پلمپ. اين بدين معناست كه سلامت و امنيت غذايي در كش و قوس ابطال پروانه قرار گيرد واحدي كه توسط كارشناسان دامپزشكي شرائط استقرار يا توليد را ندارد پلمپ نشوز چون واحد توسط مرجعي صاحب حق و پروانه شده است!!!!! اين نظر به قول يكي از همكاران در كامنتهاي ذيل بسيار احساسي نيست؟ أيا فكر نميكنيد رسانه اي شدن اين نامه و استدلال فوق باعث عدم اعتماد عمومي شود؟ أيا بهتر نيست مسببين عدم هماهنگي مشخص شوند؟ خوشبختانه روز به روز مسئله شفافتر شد. مستندات ارائه شده و حتي بيان شما در مطالبه دستوالعمل نشان مي دهد أصل موضوع در خصوص متولي بودن دامپزشكي در خصوص كود مرغ پذيرفته شده است. و حتي بيانات اقاي حيدري كه خود از خانواده بهداشت درمان ميباشند نشان داد در اين كه وزارت صنعت معدن مي بايست نسبت به أخذ پروانه بهداشتي قبل هرگونه مجوزي اقدام مينمود.
همكار گرامي از أنجا كه كارشناس دادگستري و ضابط قضائي نيز ميباشم اين نكته را مشق ميكنم از أنجا كه گستردگي فعاليت دامپزشكي زياد است و تدوين بسياري از دستوالعمل ها به لحاظ در نظر گرفتن قوانين و شرائط جهاني و منطقه اي زمان بر مي بأشد تا زمان إبلاغ و تصويب دستوالعمل در كميته تدوين قوانين دامپزشكي، به صورت بخشنامه إبلاغ و شيوه نامه إرسال ميشود انچه مسلم است اساس كليه دستوالعملها رعايت بهداشت عمومي ، استاندارهاي جهاني و تضمين سلامت جامعه مي بأشد كه در بسياري موارد حتي فراورده هاي خوراكي دام و طيور و حتي كارخانجات لبني و گوشتي نيز مشمول ان شده و نظرات كارشناسان در خصوص چي ام پي و چي پي اچ پي و حصپ و ... لحاظ ميگردد.بديهي است كودمرغي و فراوري ان داراي دستوالعملهايي است كه در صورت تأييد استقرار در مكان فعلي از سوي سازمان در اختيار ذينفع ( سرمايه گذار)قرار ميگيرد و محصول نهايي در صورتيكه فاقد خصوصيات توصيفي بأشد توقيف ميشود. لازم به ذكر ميدانم با استعلام انجام شده از دامپزشكي مازندران، تاكنون براي ٤ واحد پروانه بهداشتي بهره برداري صادر كرده اند كه بيشك وفق ضوابط و مقررات إبلاغي از سوي دفتر مركزي بوده است.
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
با سلام و تشکر از دو همکار عزیز که نظرات خود را مطرح نمودند.
با صرفنظر از توضیح در مورد قسمتی که سازمان محترم صنعت و معدن را به ناحق مورد کم لطفی قرار داده اند(که یقینا سازمان محترم صنعت ، معدن و تجارت در موارد مختلف پاسخ صریحی به این اتهامات داده اند) نقطه مشترک این دو نظر در این نکته است که این شرکت ضوابط رعایت فاصله لازم در شهرکهای صنعتی فاقد زون بندی را رعایت نکرده است.
قرار بر این بود که دوستان از کلی گویی پرهیز کرده و در استناد به دستورالعملها و قوانین ، به صورتی شفاف آنها را بازگو نمایند. علی ایحال اگر منظور نظر عزیزان ضوابط رعایت فاصله در شهرکهای صنعتی فاقد زون بندی است مرجع قانونی رعایت این ضوابط دستورالعمل اجرایی ضوابط و معیارهای استقرار اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و...... یعنی دستورالعمل شماره 4638/د مورخ 22/06/1388 می باشد.
درجدول 6 فصل نهم این دستورالعمل ، فواصل کارخانجات (صنایع وابسته به دام) با سایر اماکن دامی و صنایع وابسته به دام درج شده است.
بنده در این جدول ،ضابطه استقرار کارخانه تولید کود غنی شده طیور (پلت کود مرغ) یعنی فاصله مجاز این کارخانه را با سایر اماکن دامی از جمله کارخانجات پودر ماهی که به اصرار دوستان دامپزشکی این فاصله رعایت نشده و این همسایگی غیر مجاز است ، نیافته ام و از نظر بنده چنین ممنوعیتی وجود ندارد.
درصورتی که حضرتعالی و سایر کارشناسان نظر مخالفی دارید لطفا مرا راهنمایی فرمایید که در کدام قسمت این جدول جستجو نمایم.
با تشکر
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
و اما در مورد عزیز دیگری که نظرم را در مورد نامه ریاست محترم کل دادگستری استان جویا شده اند عرض می کنم اگر حضرتعالی و دیگر کارشناسان محترم در حوزه کاری خود آشنای به قوانین و مسایل هستید، قطعا ریاست محترم کل دادگستری که در این جایگاه رفیع قضایی استان هستند به قوانین حوزه خود اشراف کامل دارند. وقتی یک شرکت از یک ارگان رسمی دولتی مجوز و پروانه می گیرد ، قطعا در صورتی که نیاز باشد ارگان مجری صادر کننده پروانه از سایر ارگانها استعلامات لازم را بعمل می آورد . او به قوانین خود رجوع می کند و به دستورالعملهای وزارت خانه متبوع خود.
طبق اعلام صریح وزارت صنایع ،در مورد استعلام از دامپزشکی برای این محصول ، هیچ دستورالعملی وجود ندارد فلذا نمی توان نه شخص را ملزم به دریافت استعلام از دامپزشکی نمود نه سازمان صنایع را.
شما عزیزان یکطرفه و یکجانبه فقط به قوانین خود اشاره می کنید و قوانین سمت مقابل را قبول ندارید. مگر نه این است که تمام قوانین در نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شده اند؟ حال چگونه بخشی از آن برای شما مطلوب و بخش دیگر نامطلوب است؟
به همین دلیل تصمیم و نظر کاملا عادلانه ریاست محترم کل دادگستری نیز ناظر بر این موضوع است که اگر سازمان دامپزشکی نسبت به پروانه صادره اعتراضی دارد ابتدا باید از مجاری قانونی که قطعا دیوان عدالت اداری است ، با ذکر ادله و مستندات کافی ، پروانه اخذ شده را باطل و سپس کارخانه را تعطیل نماید.
در مورد ضوابط استقرار هم که مورد اعتراض شماست در کامنت قبلی توضیح داده شد. با تشکر
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
راستی یادم رفت که به قسمت دیگری از سوال شما جواب بدم که در مورد بعضی ارگانها مثال زدید که مثل کشاورزی و صنایع پروانه صادر می کنند و شما دوستان اگر بخواهید پروانه را باطل کنید نمیتوانید مقررات بهداشتی را اجرا کنید.
عزیزان. گفتن این پرسش نوعی بازگشت به ابتداست.
اون ارگانهایی که مثل صنایع و کشاورزی پروانه ای صادر می کنند که ضمن صدور پروانه خودشان ، لزوم استعلام از شما هم وجود داره و بعد از استعلام از شما و رویت پروانه بهداشتی شما، مبادرت به صدور پروانه خودشان می کنند کاملا حق با شماست(مثل کارخانجات خوراک دام و طیور ، پودر ماهی و......). چرا که متقاضی اگرچه پروانه سایر ارگانها رو هم داره ،اما در واقع اعتبارپروانه صادره از سایرارگانها مشروط به اعتبار پروانه شما میشه.
در واقع بدیهیه چون متقاضی در پروانه صادره از سایر ارگانها، به شما هم متعهد شده و در صورت نقض قوانین دامپزشکی ، شما حق دارید که در مورد پروانه خودتان انرا به حالت تعلیق در آورید . با این حساب چون پروانه شما معلق شده ، پروانه ارگان اصلی صادر کننده مثلا صنایع و کشاورزی ، که مشروط به صدور پروانه شما و ملزم به استعلام از شما بوده خودبخود یکی از شرایط اصلی خودش رو از دست داده لذا شما می توانید بدون ابطال پروانه ارگانهای دیگر، کارخانه مورد نظر را به استناد پروانه خودتان پلمپ کنید. اما در مورد این شرکت این موضوع مصداق ندارد چرا که پروانه سازمان محترم صنعت ، معدن و تجارت مشروط به صدور پروانه شما و ملزم به استعلام از شما نیست که شما بتوانید هر وقت خواستید جلوی کار شرکت را بگیرید.
امیدوارم موضوع تفهیم شده باشد.
همكار سازمان مركزي
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
اختلاف در اينست كه صنعت معدن مدام ميگويد قانون ندارد. حال انكه در ايين نامه نظارت بهداشتي مصوب هيأت وزيران كه وزير صنعت هم در اين هيأت هست موضوع ذكر شده شفاف. ماده ١٠ همانگونه كه گفته شد عدم اطلاع از قوانين و... رافع مسووليت دوستان در صنعت نيست. كافيست به مصوبات دولت كه طي روزنامه رسمي كشور إرسال ميشود رجوع نمايند.
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
دوست گرامی . ممکنه صدها قانون در روزنامه رسمی وجود داشته باشه و صدها مصوبه توسط وزیر محترم صنعت امضا بشه اما هیچکدوم ملاک بر این نیست که تمام اون مصوبات باید در پروانه های وزارت صنعت معدن لحاظ بشه.
وزارت صنایع در روز ممکنه صدها پروانه در موضوعات و محصولات مختلف صادر کنه . از کجا باید بدونه که باید از کجاها استعلام کنه؟ جوابش اینه که باید دستورالعملی در این زمینه داشته باشه. مثلا بعضی از محصولات نیاز به مجوز محیط زیست دارند. بعضی نیاز به مجوز وزارت بهداشت دارند که انجام میشه چون از قبل توافقات لازم بین اون ارگانها و صنایع صورت گرفته.
بصورتی خیلی واضح عرض می کنم که اگر بنده به عنوان نماینده سازمان دامپزشکی هستم و معتقدم برای یه محصول خاص باید از منم استعلام بشه ، باید بصورت رسمی از وزارتخونه صنایع بخوام که من بعد از منم استعلام کنندو البته به همین سادگیها هم نیست و باید تقاضای من در هیاتی مرکب از کارشناسان مختلف مطرح و در صورت موافقت تصویب بشه.
حالا بفرمایید ایراد از صنایع هست یا ایراد از سازمان دامپزشکی که نیاز خودش رو اعلام نکرده؟
دوست گرامی اگر ناهماهنگی هم وجود داره متاسفانه ضعف از دستگاه شماست که نیازهاشو اعلام نکرده.

همكار سازمان مركزي
|
-
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
دوست عزيز عصباني نشويد. فقط جوابيه كارشناس و مشاور محترمتون در اين خصوص از منظر قانون دادم. انچه شما مي فرماييد هم قبلا در اختيار صنعت معدن تجارت فعلي و صنايع و معادن قبلي گذاشته شده. لطف كنيد از همكاران ما در استانتان مستندات را بگيريد. كافيه از أنان بخواهيد تا مقدمه جلد ٩ دستورالعملها رو بشما نشان دهند كه در تدوين ان ٤ نماينده وزير صنايع و معادن وقت و ساير بزرگواران از دستگاههاي مرتبط حضور داشتند و نسخه ان را نيز در اختيار دارند كه صورتجلساتش در وزارتخانه هاي متبوع نگهداري ميشود. با همه احترام و قبول اينكه سرمايه گذار مقصر نيست ، تأكيد ميكنم مقصر و انكه با دور زدن قانون نا ديده انگاشتن قانون موجب ضرر و زيان شده ، خواه كارشناس، خواه معاون و رئيس سازمان و بالاتر بايد تاوان ان رابپردازند. چيزي كه تا اين لحظه شما دنبال ان نيستيد و أفكار عمومي را بيشتر و بيشتر به سو جريان رخ داده در سازماني مشكوك ميسازد.و با قبول اينكه سرمايه شما در معرض خطر است توصيه ميكنم در فضائي أرام و منطقي مدارك و مستندات را بررسي نماييد. همانگونه كه مديركل محترم استان هم در پايش مطرح كردند دستگاه نظارتي و بازرسي سو جريان و تخلف ان اداره را گزارش نكرده اند. جالب اينكه مستندات و اقدامات اداره كل چنان محكم است كه تاكنون سازمان مركزي نيز دليلي بر ورود به اين مساله لازم ندانسته، بي شك شكواييه هاي متعدد شما به وزارت و .... تاكنون و عدم نتيجه حاصل غير منطقي بودن بحث ها و گفتمان يك طرفه و شانتاژ خبري و رسانه اي ست.
كارشناس دامپزشكي ساري
|
-
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
جناب كارشناس دادگستري همكار ما رأست ميگويد. اما در مواردي كه نام برديد هم صنايع از دامپزشكي استعلام نميگيرد نه كشتارگاه و نه پودرماهي كه نتيجه ان شده جلسات مختلف هماهنگي در استانداري. كه داد همه أعضاي كارگر وه بجز صنعت را در أورده است .
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
ماده 62 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394-1390) که در تاریخ 10/11/ 1389 از طرف ریاست جمهوری وقت به کلیه دستگاههی دولتی ابلاغ شده است میگوید :
در كليه مواردي كه فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي منوط به أخذ مجوز اعم از گواهي، پروانه، جواز، استعلام يا موافقت و موارد مشابه آن از دستگاههاي اجرائي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري و ماده (5) قانون محاسبات عمومي است، دستگاههاي مذكور موظفند حداكثر مدت سه ماه پس از ابلاغ اين قانون، نوع مجوز و فعاليت مربوط و نيز مباني قانوني موكول بودن فعاليت به أخذ مجوز و همچنين شيوه صدور، تمديد، لغو و ساير مقررات ناظر بر آن را رسماً به كارگروهي متشكل از معاونت، معاونت توسعه مديريت و سرمايه‌ انساني رئيس‌جمهور، معاونت حقوقي رئيس‌جمهور، وزراء امور اقتصادي و دارائي، كار و امور اجتماعي و دادگستري و نيز سه نفر از نمايندگان مجلس از كميسيونهاي برنامه و بودجه، اصل نودم (90) قانون اساسي و اقتصادي به عنوان ناظر اعلام نمايند.
در صورت عدم ارسال مستندات موضوع اين ماده در مهلت تعيين‌شده، الزام اشخاص حقيقي و حقوقي به أخذ مجوز ممنوع است و بالاترين مقام دستگاه و مقامات و مديران مجاز از طرف وي مسؤول حسن اجراي اين حكم مي‌باشند.
كارگروه موظف است ظرف شش ماه پس از اتمام مهلت فوق ضمن بررسي وجاهت قانوني آنها با رويكرد تسهيل، تسريع، كاهش هزينه صدور و تمديد مجوز و هماهنگي دستگاههاي مختلف و حذف مجوزهاي غيرضرور و اصلاح يا جايگزيني شيوه تنظيم مقررات هر نوع فعاليت و بازرسي نوبه‌اي براي احراز مراعات آن مقررات به جاي شيوه موكول بودن فعاليت به اخذ مجوز، نسبت به ابلاغ دستورالعمل مشتمل بر بازنگري و تسهيل و اصلاح و جايگزيني روشها، تجميع مجوزها و لغو مجوزهاي غيرضروري در چهارچوب ضوابط قانوني براي هر نوع فعاليت پس از تأييد رئيس‌جمهور اقدام نمايد.
اين دستورالعمل جايگزين دستورالعملها و روشهاي اجرائي لغو يا اصلاح شده به موجب اين ماده محسوب مي‌شود و براي همه دستگاههاي اجرائي مذكور لازم‌الاجراء است.
تغيير يا اصلاح احكام قوانين مربوط به مجوزها و موارد مشمول اين ماده با تصويب مجلس شوراي اسلامي است.


عزیزان ادارات دامپزشکی و سازمان مرکزی:
ملاحظه می فرمایید که اگر سازمان دامپزشکی معتقد است که برای صدور پروانه بهره برداری این محصول که توسط سازمان صنعت و معدن صادر شده است ،باید از او هم استعلام میشد مطابق نص صریح ماده 62 قانون فوق موظف بود حداكثر مدت سه ماه پس از ابلاغ اين قانون (یعنی حداکثر تا تاریخ 10/2/1390 ) پیشنهاد خود را به رسماً به كارگروهي فوق الذکر اعلام می نمود.
و لی چون این مستندات را در مهلت تعيين‌شده ارسال ننموده است لذا نمی تواند اشخاص حقيقي و حقوقي را به أخذ مجوز الزام نماید و بالاترين مقام آن دستگاه مسیول این موضوع است که برخلاف نص صریح این قانون ، اولا شرکت اندیشه حرکت (شخص حقوقی) و ثانیا وزارت صنعت ، معدن و تجارت را به اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی در مورد این محصول ملزم نموده است .
کارشناس رسمی دادگستری
|
-
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
با تشکر از ناشناس محترم که به نکته مهمی اشاره فرمودند باید ذکر گردد که:
عدم اطلاع از ضوابط و قوانين رافع مسئوليت از فرد نيست.انشاءالله این جمله برای همه مصداق داشته باشد.
نظر شما
ادامه