کد خبر: ۱۸۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

در آستانه ماه محرم، تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به نزدیک بودن ایام سوگواری امام حسین (ع) و با توجه به آئین نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت درکشتارگاه های کشور، سازمان دامپزشکی در قالب بخشنامه ای به ادارات کل دامپزشکی استانها، بر مواردی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی تاکید کرد.

بر این اساس، پرسنل فنی دامپزشکی اعم از دکتران دامپزشک، کارشناسان، کاردان ها و تکنسین های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه مسوول نمایندگی ولی فقیه و ناظران بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 7 تا 21 در قالب اکیپ های ثابت و سایر کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه های تابعه سازماندهی می شوند.

سازمان دامپزشکی در این بخشنامه بر آمادگی کشتارگاه ها برای پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها از ساعت 7 تا 13 روزهای تاسوعا و عاشورا تاکید کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
خواهش می کنم اجازه ندهید در ملا عام و در خیابانها ذبحی صورت بگیرد. کشتن غم انگیز شتر بیچاره در اصفهان با آن خیل عظیم جمعیت که برای تماشا آمده اند را در سایت دیده بان حقوق حیوانات دیدم. وحشتناک بود. حیوان زبان بسته در میان آن همه جمعیت چه استرسی بهش وارد شد.
نظر شما
ادامه