کد خبر: ۱۸۷
رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران : ما نمی‌توانیم طرح افزایش بهره‌وری را در مجلس تعطیل کنیم، بلکه باید مباحث دامپزشکی را در جهت تقویت وظایف قانونی در هر دو سازمان ببریم و به دنبال پیشنهادات جایگزین باشیم...

رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: جامعه‌ی دامپزشکی کشور بر این اعتقاد است که اقتدار سازمانی سازمان دامپزشکی به جهت اعمال صحیح و شفاف وظایف حاکمیتی و نظارت بر برنامه‌ی بهداشت دام، طیور و آبزیان و فرآوردهای مربوط به آن و تامین سلامت عمومی جامعه باید مورد تاکید و توجه باشد.

 عباسعلی مطلبی در نشست بررسی و نقد طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی و جایگاه دامپزشکی کشور اظهار کرد: برخی امورات و وظایفی که می‌توان از طریق غیر سازمان دامپزشکی با هدایت و نظارت سازمان دامپزشکی انجام داد، ماموریت و مسوولیتی است که سازمان دامپزشکی در این مسیر قرار گرفته و یکی از سازمان‌های پیشرو در وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش تصدی‌گری‌ها و واگذاری به بخش خصوصی و غیر دولتی است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی افزود: اکنون هر دو سازمان در مرحله بازنگری قوانین دراختیار خود هستند و این بازنگری در دستور کار مجلس است. بنابراین باید اجازه داد هرگونه اصلاح ساختار و تغییر در ماموریت‌ها و مسوولیت‌ها البته با نگاه تقویت در موضع خود و در قوانین مربوط به خود پرداخته شود و طرح افزایش بهره‌وری جای برخورد با سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و این مجموعه‌ها نیست، بنابراین ما همواره اقتدار و عزت بخش دامپزشکی را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اصلاح قانون سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: به سرعت باید پیشنهادات مربوط به سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی به عنوان پیشنهادهای جایگزین در اختیار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گیرد.

مطلبی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری کارگروه گفت: ما نمی‌توانیم طرح افزایش بهره‌وری را در مجلس تعطیل کنیم، بلکه باید مباحث دامپزشکی را در جهت تقویت وظایف قانونی در هر دو سازمان ببریم و به دنبال پیشنهادات جایگزین باشیم. ضمن آنکه کمیسیون مجلس هنوز هیچ بندی را مصوب نکرده است، بنابراین هنوز فرصت هست و باید با بیانیه، انعکاس گزارش و جلسات کارشناسی این موضوع دنبال شود.

نظر شما
ادامه