کد خبر: ۱۸۵۰۳
فرارسیدن چهاردهم مهرماه، روز دامپزشکی را خدمت همه همکاران دامپزشک نظامی و نیز دامپزشکان سراسر کشور، تبریک می گویم ...

بسمه تعالی 

همرزمان و همکاران گرامی
 

فرارسیدن چهاردهم مهرماه، روز دامپزشکی را خدمت همه همکاران دامپزشک نظامی و نیز دامپزشکان سراسر کشور، تبریک می گویم و برای یکایک عزیزان دامپزشک و خانواده های محترم ایشان، آرزوی سلامتی دارم. 

بدون شک، زحمات همکاران دامپزشک نظامی از چشم فرماندهان و مسولان ارتش ج.ا.ایران پوشیده نبوده و سلسله مراتب محترم، قدردان زحمات این عزیزان در ارتقای سلامتی آحاد کارکنان ارتش ج.ا.ایران و خانواده های محترم ایشان می باشند. 

کنترل کیفی و بهداشتی و نظارت بر حجم بالای خرید، تهیه، نگهداری، آماده سازی و مصرف گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی، لبنیات، عسل و سایر فراورده های غذایی با منشا دامی، و نیز مبارزه با بیماری های قابل انتقال و مشترک بین دام و انسان- که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود- دو مقوله بسیار مهم در تامین سلامتی و ارتقای توان رزم در آجا می باشند که وظایف و مسولیت های خطیر و متعدد دامزشکان نظامی را در راستای حفظ سلامت کارکنان و خانواده های نظامیان، دوچندان می سازد. 

از سوی دیگر، بروز زئونوزهای نوپدید و بازپدید همچون «مرس»، «سارس»، «آنفلوانزای پرندگان و خوکی»، «ابولا»، «تب کریمه - کنگو» و غیره در سطح جهان- که ممکن است برای یگان های نظامی نیز مشکل ساز شوند- لزوم به روز نمودن دانش و اطلاعات بهداشتی و دامپزشکی را برای دامپزشکان ارتش ج.ا. ایران- به عنوان وظیفه ای همیشگی- آشکار می سازد. 

همچنین ضروری است که دامپزشکان ارتش ج.ا ایران، با آخرین دستاوردهای بهداشتی و روش های پیشگیری و مهار (کنترل) عوامل زیستی و شیمیایی که ممکن است توسط گروهک های منحرف تروریستی - به ویژه در زمینه آلوده سازی عمدی مواد غذایی و آب مورد استفاده قرار گیرند- آشنا باشند و این دانش را در بین سایر اعضای تیم های طب پیشگیری و کنترل مواد غذایی نشر دهند تا یگان های آجا از هرگونه تهدیدات تروریستی احتمالی مصون مانند. 

اینجانب ضمن تشکر مجدد از زحمات یک سال گذشته همکاران دامپزشک، برای همه ایشان موفقیت روز افزون در خدمت به میهن عزیز اسلامی ایران تحت رهبری فرماندهی معظم کل قوا و مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی)، در سال کاری آینده آرزو می نمایم. 

                                                                        فرمانده بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و 
 
                                                                         رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش ج.ا.ایران 
    
                                                                            سرتیپ دوم پزشک محمد حسین لشکری 

 

نظر شما
ادامه